قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / غربالگری و سقط‌های مترتب بر آن از نظر فقه
غربالگری و سقط‌های مترتب بر آن از نظر فقه

تازه‌های نشر؛

غربالگری و سقط‌های مترتب بر آن از نظر فقه

کتاب «مجوزی برای قتل؛ غربال‌گری و سقط‌های مترتب بر آن از منظر فقه» تألیف محدثه عاشوری‌فریمانی از سوی انتشارات حکیم روز چاپ و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، به اذعان متخصصان امر، غربالگری مانند سایر خدمات بهداشتی درمانی اگر به درستی انجام نشود نه تنها موجب هدر رفتن منابع شده بلکه آسیب‌های جسمی و روانی زیادی را در مادر به دنبال خواهد داشت.

در مقدمه این کتاب آمده است: هر چند آمار «مثبت کاذب» خطایی است که ممکن است در همه آزمایشگاه‌ها و آزمایشها رخ دهد اما مثبت کاذب در فرآیند غربالگری واجد جایگاه خطیری است (و درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد) که آن را از سایر خطاهای آزمایشگاهی دیگر متمایز می‌سازد زیرا خطا در این فرایند علاوه بر استرس و فشار روانی بالا و بعضاً اقدام به سقط غیرقانونی! موجب سوق دادن مادر باردار به انجام آزمایش‌های تکمیلی شده و طبعاً به جهت تهاجمی بودن این نوع آزمایش‌ها در مواردی منجر به سقط (قتل) جنین می‌گردد.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «مجوزی برای قتل؛ غربال‌گری و سقط‌های مترتب بر آن از منظر فقه» اثر محدثه عاشوری‌فریمانی در ۱۵۲ صفحه، توسط انتشارات حکیم روز منتشر شده است.

لازم به‌ذکر است، اثر عاشوری‌فریمانی تحقیق پایان‌نامه سطح سه رشته فقه و اصول جامعه‌ الزهرا علیهاالسلام حوزه علمیه قم بوده که راهنمایی سرکار خانم افتخار یوسفی و مشاوره دکتر مجید رضایی را به‌همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics