قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ما هو الاجتهاد؛ مباحثی درباره اجتهاد، ابعاد و آفاق آن
ما هو الاجتهاد؛ مباحثی درباره اجتهاد، ابعاد و آفاق آن

تازه‌های نشر؛

ما هو الاجتهاد؛ مباحثی درباره اجتهاد، ابعاد و آفاق آن

کتاب «ما هو الاجتهاد» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ملک‌زاده، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام محمدحسین ملک‌‌زاده، در اثر جدید خود با عنوان «ما هو الاجتهاد» به تبیین مباحثی درباره اجتهاد، ابعاد و آفاق آن پرداخته است.

«ماهیت ملکۀ اجتهاد و چگونگی تحصیل آن»، «قوّۀ قدسیه در اجتهاد»، «اطلاق و تجزّؤ در اجتهاد»، «مبادی اجتهاد و مقدمات فقاهت»، «علم اصول و روش ‌ شناسی اجتهاد»، «ساختار کلان علم اصول الاستنباط و منهج الاجتهاد»، «اجتهاد مناسب برای تفقّه جامع در دین»، از جمله مباحثی است در اثر بررسی شده است.

همچنین، «اجتهاد و نظریه ‌ پردازیِ اسلامی»، «اجتهاد برای دستیابی به مفاهی‌م، قضای‌ا، إنشاءات، روش‌ها، اسالی‌ب و ساز و کارها»، «اجتهاد تمدنی»، «اجتهاد دفاعی‌ و اجتهاد ابتدائی‌» و … از دیگر مباحث این کتاب می‌باشد.

لازم به ذکر است کتاب «ما هو الاجتهاد» از سوی دار الوفاء للثقافه و الإعلام بحرین منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند فروشگاه بوستان کتاب در قم و یا شعبات آن مراجعه نمایند.

«نواندیشی دینی و نوآوری فقهی»، «عناصر مشترک در استنباط شریعت»، «فلسفه فقه الحکومه»، «ولایت فقیه؛ چیستی، گستره، دیرینه»، «فقیه در قامت حاکم جامعه اسلامی»، «اصول نظام‌سازی اسلامی»، «برنامه درسی کوتاه‌مدت، کاربردی و کارآمد»، «شیوه کشف پاسخ‌های قرآن به پرسش‌های معاصر انسان» «روابط جنسی و ازدواج در سبک زندگی اسلامی و غیراسلامی»، «دورنمایی از مکتب اعتدال» و … برخی دیگر از تألفات این استاد حوزه علمیه قم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics