قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مهره‌های اصلی دلالان ارزی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند
مهره‌های اصلی دلالان ارزی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مهره‌های اصلی دلالان ارزی به عنوان مفسد فی الارض محاکمه شوند

یکی از برنامه‌های قاطعیت این است که چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام شوند تا بقیه حساب خود را بدانند و توجه داشته باشند که مسأله جدی است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حضرت ‌‌آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای سخنان خود در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) گفت: یکی از مهم ترین مسائل زندگی این است که آرامش داشته باشیم، امروز ثابت شده که اکثر بیماری‌ها بر اثر استرس‌ها و فشار روحی و نداشتن آرامش است، باید آرامش پیدا کنیم تا سالم بوده و زندگی خوبی داشته باشیم.

معظم له اظهار داشت: پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله)‌ می‌فرماید: خداوند به مقتضای حکمت و فضل خود آرامش و شادی را در یقین و رضا و عدم آرامش را در شک و عدم رضا قرار داده است؛ یقین و رضا به لطف الهی در طوفان‌ها انسان را آرام‌ می‌کند اما در مقابل شک و عدم رضا سبب ناآرامی انسان و ایجاد مشکل در زندگی‌ می‌شود.

‌‌آیت‌الله مکارم شیرازی در واکنش به نابسامانی‌های اخیر بازار ارز و وضعیت اقتصادی گفت: حوادثی که در این چند روز درباره مسأله ارز و مسائل اقتصادی واقع شد و به صورت غیر منتظره هر ساعت تغییر و ترقی پیدا کرد نشان داد توطئه جدیدی در کار است.

ایشان افزود:‌ نمی‌شود به حسب موازین اقتصادی ساعت به ساعت ارز ترقی کند و حتما دستی پشت آن وجود دارد، منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی دست به دست هم دادند که کشور را به آشوب بکشند و اقتصاد مملکت را فلج کنند.

معظم له با بیان این که در این شرایط باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کرد، اظهار داشت: بدون قاطعیت در این شرایط خاص مشکلی حل‌ نمی‌شود اگر پیش دستی نکنیم بعدا هزینه زیادی باید بپردازیم.

ایشان ادامه داد: یکی از برنامه‌های قاطعیت این است که چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام شوند تا بقیه حساب خود را بدانند و توجه داشته باشند که مسأله جدی است.

‌‌آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید دادگاه ویژه‌‌ای برای این موضوع تشکیل شود، اظهار داشت: این دادگاه ویژه باید به سرعت به حساب آن‌ها برسند نه این که مانند داستان مفسدان اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آن‌ها چند سال طول بکشد، این گونه‌ نمی‌توان کشور را اداره کرد بلکه باید قاطع بود.

ایشان عنوان کرد: فروختن ارز به افراد عادی که پول خود را از بانک‌ها بیرون‌ می‌کشند، دلار‌ می‌خرند و ذخیره‌ می‌کنند چه معنا دارد؟ ارز باید به کسانی فروخته شود که فعالیت اقتصادی دارند نه این که پول‌ها را از بانک و گردش اقتصادی خارج کنند و ارز بخرند.

معظم له با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: دولت باید ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند تا اشتباهات خود را اصلاح کند، ما‌ نمی‌گوییم دولت تضعیف شود بلکه در این شرایط تقویت شود اما باید اشتباهات خود را اصلاح کند.

ایشان اضافه کرد: اگر تیم اقتصادی در این ضرب الاجل مشکلات را حل کردند، بمانند و اگر حل نکردند دولت باید عذر آن‌ها را بخواهد و گروه دیگری که آگاهی بیشتری دارند، قوی تر هستند و قاطعیت بهتر دارند به جای آن‌ها قرار دهد.

‌‌آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: یقینا اگر نسبت به همین نرخی که تعیین کردند قاطعیت به خرج دهند همه چیز قابل کنترل‌ می‌شود، باید توجه داشت که امروز بازی دلار مطرح است و فردا بازی برجام مطرح خواهد شد و اگر قاطعیت نباشد ما برای اداره کشور مشکل خواهیم داشت.

ایشان در پایان افزود: وقتی رهبر انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی اعلام‌ می‌کنند نباید تنها به خرید اجناس ایرانی در ادارات اکتفا شود بلکه با قاطعیت جلوی ورود اجناس خارجی دارای مشابه داخلی گرفته شود. امیدواریم خداوند این کشور و نظام را از شر اشرار داخل و خارج حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics