قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ویراست جدید کتاب «تحریرالروضه فی شرح اللمعه» منتشر شد
ویراست جدید کتاب «تحریرالروضه فی شرح اللمعه» منتشر شد

تازه‌های نشر؛

ویراست جدید کتاب «تحریرالروضه فی شرح اللمعه» منتشر شد

کتاب «تحریرالروضه فی شرح اللمعه» با ویراستی جدید به همت انتشارات «کتاب طه» و «سمت» روانه بازار نشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «تحریرالروضه فی شرح اللمعه» نوشته علیرضا امینی و سیدمحمدرضا آیتی است که با مقدمه ابوالقاسم گرجی و به همت انتشارات «کتاب طه» و «سمت» منتشر شده است.

این اثر ویراست جدیدی است که از تغییرات مهم آن می‌توان به عبارت‌های متن لمعه (شهید اول) اشاره کرد که از شرح لمعه (شهید ثانی) به دقت تفکیک شده است که پیش از این اشتباهاتی داشت و یا علاوه بر تصحیح و تکمیل قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی که در چاپ‌های پیشین به آن‌ها اشاره شده بود. از قوانین دیگر مانند قانون آیین دادرسی کیفری، قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون تجارت، قانون حمایت خانواده و … نیز استفاده شده است.

همچنین تمام متن عربی براساس چاپ جدید شرح لمعه (مجمع الفکر الاسلامی) بازبینی شده و از نظر صحت متن، اعراب و علائم سجاوندی اصلاحات لازم انجام شده است و رسم‌الخط و املای مرسوم در متون عربی معاصر در آن رعایت شده است.

این کتاب منبع درسی رشته‌های آموزش عالی از جمله شاخه‌های مختلف «حقوق» و گرایش‌های «الهیات و معارف اسلامی» بوده و جایگزین مناسبی برای شرح لمعه در درس‌های «متون فقه» و «فقه» است. همچنین نیاز حقوق‌دانان به مباحث فقهی تأمین شده است، چرا که حذف مطالب غیرضروری آن حذف شده و مطالب در عباراتی روشن و روان و تطبیق مباحث فقهی با مواد قانونی تنظیم شده است.

بنابر گزارش ایکنا، بازبینی و اصلاح متن و مواد قانونی براساس آخرین اصلاحات و تغییرات تا سال ۱۳۹۷ و دارا بودن ترجمه فارسی برای سهولت استفاده دانشجویان از متن عربی با نام «فقه استدلالی» (ترجمه سیدمهدی دادمرزی) از ویژگی‌های دیگر این کتاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics