قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / انتشار اولین دانشنامه «آثار فقهی شیعه»
انتشار اولین دانشنامه «آثار فقهی شیعه»

تازه‌های نشر؛

انتشار اولین دانشنامه «آثار فقهی شیعه»

اولین دانشنامه علمی ـ تحلیلی در حوزه کتابشناسی «فقه شیعه» به سرپرستی مسعود امامی عضو هیئت علمی موسسه دائره المعارف فقه اسلامی و دبیر علمی شورای فقهی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، «دانشنامه آثار فقهی شیعه» جدیدترین اثر موسسه دائره المعارف فقه اسلامی تحت اشراف آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، چاپ و منتشر شد.

این دانشنامه محصول کار جمعی از پژوهشگران این موسسه به سرپرستی مسعود امامی دبیر علمی شورای فقهی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی است که گزارشی علمی و تفصیلی از مهم‌ترین آثار فقهی شیعه از آغاز تا قرن هفتم ارائه داده است.

بنابراین گزارش، کتاب با چهار مقاله به‌عنوان مقدمه علمی آغاز می‌شود، پس از آن متن اصلی کتاب که حاوی ۳۲ مقاله است قرار دارد.

لازم به ذکر است، هر یک از این مقالات معنون به نام یکی از آثار فقهی شیعه است. ترتیب مقالات بر اساس تاریخ حیات نویسندگان است و از مقاله «فقه الرضا» آغاز و به مقاله «اصباح الشیعه» پایان می‌یابد.

گفتنی است، این دانشنامه دارای ۵۴۰ منبع فارسی و عربی است و توسط انتشارات موسسه دائره المعارف فقه اسلامی در قم به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics