قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بنیان‌های کاربست روایات طبی
بنیان‌های کاربست روایات طبی

تازه‌های نشر؛

بنیان‌های کاربست روایات طبی

اثر پیش‌روی با نگاهی تبیینی تلاش کرده است با زبانی گویا درباره فهم «بنیان‌های کاربست روایات طبی» سخن بگوید و دربردارنده مقالاتی از دکتر احمد پاکتچی، دکتر عبدالهادی مسعودی، دکتر محمدکاظم طباطبایی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» به کوشش محمد باعزم، شامل سلسله مقالات کارگاه‌های علمی دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، چاپ شد.

بنیان‌ها به‌معنای چارچوب‌هایی است که هر محقق علاقه‌مند به حوزه مطالعاتی اسلام و سلامت باید با آن آشنا باشد و کاربست نیز چگونگی ورود به این حوزه مطالعاتی را پیش‌روی مخاطبان قرار خواهد داد تا به‌صورت کاربردی در این حوزه مطالعاتی پژوهش نمایند.

این مجموعه شامل هفت مقاله از برجسته‌ترین اساتید حوزه مطالعاتی «اسلام و سلامت» است که در سال‌های گذشته در کارگاه‌های علمی – پژوهشی که توسط دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت برگزار شده به ایراد سخن پرداخته‌اند و با تلاش پژوهشگران این دبیرخانه در قالب مقالات علمی – پژوهشی به رشته تحریر درآمده‌اند.

برخی عناوین مقالات این مجموعه عبارتنداز: «درنگی بر روش‌شناسی متن‌پژوهی با تکیه بر آثار حوزه اسلام و سلامت» اثر احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، «گام‌های ضروری در شکل‌گیری عنوان طب اسلامی» اثر عبدالهادی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، «محتوا و استناد در روایات طبی» اثر سید محمدکاظم طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و «مبانی و ضوابط کاربست روایات طبی» اثر حمید باقری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران.

در این کتاب تلاش شده است تا پیش‌نیازهای ضروری برای پژوهشگران جهت ورود به عرصه پژوهش در این حوزه مطالعاتی مدنظر قرار گیرد که با وجود اهمیت فراوان، در سایر پژوهش‌های این حوزه همواره موردغفلت واقع می‌شوند.

شایان ذکر است، این کتاب ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم‌مقام و عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و کارشناسان، پژوهشگران، مدیران و علاقه‌مندان به مباحث اسلام و سلامت رونمایی شد.

گفتنی است، کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» به کوشش محمد باعزم و مشاور و ویراستار علمی حمیدرضا تمدن، توسط دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلات چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics