قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حکم رهبر انقلاب برای کمک به لبنان «واجب عینی» است/ همه مسلمانان موظف به حمایت‌اند
حکم رهبر انقلاب برای کمک به لبنان «واجب عینی» است/ همه مسلمانان موظف به حمایت‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم:

حکم رهبر انقلاب برای کمک به لبنان «واجب عینی» است/ همه مسلمانان موظف به حمایت‌اند

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، حکم واجب عینی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره کمک به لبنان و حزب‌الله را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در پیامی پیرامون بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره کمک به لبنان و حزب‌الله اظهار داشت: بند آخر پیام رهبر انقلاب یک حکم اسلامی است که بر تمام مسلمانان در هر دوره‌ای واجب است.

وی با استناد به آیات قرآن و روایات نبوی توضیح داد که حمایت از مظلومان در نقطه‌ای از امت اسلامی واجب عینی است. قرآن کریم در آیه‌ای صریح کسانی را که از مبارزه به نفع مستضعفین خودداری می‌کنند، سرزنش می‌کند: “وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ…”، و این نشان می‌دهد که بر هر مسلمانی لازم است در حد توان خود از مظلومین دفاع کند.

حکم رهبر انقلاب، بازدارندگی در مقابل ظلم

ذوعلم با اشاره به اینکه پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هیچ ابهامی ندارد، تصریح کرد که این حکم یک واجب شرعی است که تا زمانی که حملات خبیثانه ادامه دارد، هر کس که توانایی دارد باید در حمایت از مظلومین لبنان تلاش کند. او تأکید کرد که این حکم نه تنها برای مردم عادی، بلکه برای بخش‌های مختلف نظام و تشکل‌های مردمی و انقلابی نیز ضروری است.

وی با اشاره به مواضع تاریخی امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب درباره حمایت از مستضعفین افزود: این حمایت‌ها همیشه در دستور کار جمهوری اسلامی بوده و امروز نیز نظام اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین حامی جبهه مقاومت ایستادگی می‌کند.

هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را بشنود و به یاری نشتابد، مسلمان نیست

ذوعلم خاطرنشان کرد که دفاع از جبهه مقاومت تنها با حضور میدانی ممکن نیست، بلکه حمایت رسانه‌ای و فشار اجتماعی نیز بخشی از این وظیفه شرعی است. وی افزود که وظیفه دفاع از مظلومین نه تنها برای افراد، بلکه برای تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی نیز واجب است.

او همچنین اشاره کرد که در یک سال گذشته از طوفان الاقصی، شاهد بی‌تحرکی کشورهای اسلامی بوده‌ایم و این بیان رهبر انقلاب آن‌ها را به چالش می‌کشد که اگر صداقتی دارند باید به اقدامات عملی دست بزنند. ذوعلم افزود که شهادت سید حسن نصرالله اگرچه ضایعه بزرگی است، اما هیچ تأثیری در توقف جریان مقاومت نخواهد داشت؛ بلکه خون این شهید در کالبد جبهه مقاومت جریان خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب نیز ساعاتی پیش در پیامی تأکید کردند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»/ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics