قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / در رثای سید عزیز مقاومت
در رثای سید عزیز مقاومت

در رثای سید عزیز مقاومت

اختصاصی شبکه اجتهاد: در حمله‌ی هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ی ضاحیه در جنوب لبنان در ششم مهرماه ۱۴۰۳، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به همراه تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند. با اعلام این خبر تکان‌دهنده، موجی از اندوه و خشم در جهان اسلام به‌ویژه ایران برپا شد. در پی شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت، علاوه بر مراجع بسیاری از علما و اساتید حوزه و دانشگاه در پیام‌هایی جنایت فجیع ارتش دشمن اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و از شهادت رهبر کم‌نظیر حزب‌الله در رثای او نوشتند.

درآمد/ استاد محسن الویری

سلام بر سید حسن نصر الله کشته راه خدا که زنده است و نزد پروردگارش روزی داده می‌شود. آنان که سر و کاری با تاریخ دارند، نیک می‌دانند که هیچ دوره‌ای از تاریخ خالی از رنج‌های بزرگ، دور از شکست‌های تلخ و پیروزی‌های شیرین نیست، آنان که سر و کاری با تاریخ دارند، می‌دانند که سنجش ناکامی‌ها و کامیابی‌ها در بازه زمانی کوتاه بیراهه رفتن است و بازه‌های زمانی میان مدت است که نشان می‌دهد در غزوه احزاب که کافران از بالا و پست بر مؤمنان تاختند و چشم‌ها خیره ماند و قلب‌ها به حنجره آمد (احزاب، ۱۰) چه کسی سربلند بیرون آمد و بازه‌های زمانی بلندمدت است که نشان می‌دهد پیروز میدان دهم محرم سال ۶۱ ق. که بود؟ آنان که سر و کاری با تاریخ دارند، نیک می‌دانند که تلخی کوچ سید مقاوم سپهر مقاومت نخواهد پایید و کام اسرائیلی‌های‌‌‌یزیدی پست پلید خبیث زودتر از آن که بپندارند آکنده از زهر پلشتی‌هایشان خواهد شد و نفرین ابدی خدا و فرشتگان خدا و اولیای خدا و بندگان نیک خدا و همه انسان‌های حق‌جو بدرقه راهشان به سوی زباله‌دان خواهد بود.

قلب‌هایمان از زخم جانکاه شهادت سید مقاومت فشرده است و عصاره اندوه بزرگ نشسته بر دل‌هایمان در جامه سرشگ از دیدگانمان جاری است، اما امیدوارتر از همیشه چشم به آینده دوخته‌ایم، سستی به دل راه نمی‌دهیم و گام‌هایمان را کوتاه و آهسته نمی‌کنیم. بر این باوریم که در هنگامه “ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ” و در کارزار “زُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِیدًا” (برگرفته از احزاب، ۱۱) و حتی در زمانه‌ای که زمزمه‌های “وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا” گوش‌هایمان را می‌آزرد، باید “اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ” را در برابر دیدگانمان نهیم و به “جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا” (برگرفته از احزاب، ۹) باور داشته باشیم.

اکنون سید رشید و اسوه مقاومت شادمان از دهش الهی، برای کسانی که راه او را پی می‌گیرند نیز خوشحال است، چه می‌داند که بیم و اندوهی بر آنان نیست (برگرفته از آل‌عمران، ۱۷۰) ادامه‌دهندگان راه سید کسانی هستند که وقتی به آن‌ها گفته شود که همه جبهه کفر در برابرتان صف آراسته‌اند پس باید از آنان بترسید جز بر ایمانشان افزوده نمی‌شود و جز این نمی‌گویند که خدا ما را بس. (برگرفته از آل‌عمران، ۱۷۳)

خداوندا ! آنی راه ما را از راه سید جدا مساز و خون ناچیز ما را هم برای جهاد در راه خودت به کرم و بزرگی قبول فرما.

استاد احمد مبلغی

چه بسیار جان‌هایی که با شجاعتِ شهادت دوباره زنده شدند، و چه بسیار راه‌های بسته‌ای که به فضل شهادت شهید گشوده گشتند. چه بسیار لحظات حساس تاریخ که بی‌نشان و بی‌معنا ماندند، تا زمانی که شعله شهادت آن‌ها را روشن ساخت. وچه بسیار گره‌هایی که حل‌ناشدنی به نظر می‌رسیدند، اما با خون پاک شهیدان راه انسانیت و عدالت باز شدند.

شهید امت و الگوی مقاومت سید حسن نصرالله دل‌ها را با صفا و پاکی‌اش مسحور می‌کرد؛ صداقتش ستونی بود که در هیچ لحظه هرگز محو نمی‌شد، میان باطنی روشن و ظاهری زلال جمع کرده بود. او را نمی‌دیدی مگر در میدان مبارزه، که با‌‌‌ صبر و‌‌‌یقین تار و پود ایستادگی را می‌بافت. نقطه‌ای از امید بود که در میان تل‌های اندوه می‌درخشید.

با شهادتش از زخم‌هایش گل‌های امید روییدند، زیرا خون او چیزی جز بذر امید نبود که در دل هر کسی که عاشق آزادی، کرامت و مقاومت است، پراکنده می‌شود. صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که با برداشتن او راه مبارزه حق طلبان را بسته‌اند بی‌خبر از آنکه شهادت او مسیر را هموارتر و راه را‌‌‌ پر رهروتر می‌نماید. این حادثه دردناک را به امت اسلامی ویژه مردم لبنان و به مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌نمایم.

استاد جواد مروی

مبارز خستگی ناپذیر، اسوه قیام در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی، سید مقاومت، به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به‌‌‌یاران شهیدش پیوست و به آرزویش رسید.  شهیدی که با اقتدا به مکتب هیهات منّا الذّله سالار و سرور شهیدان و با پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت روح الله و مقام معظم رهبری حفظه الله خط مقاومت را در منطقه تثبیت و مسیر جدیدی را برای مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی ترسیم کرد.

دشمنان دور از انسانیت ما بدانند راه پر افتخار و نورانی مقاومت، با قدرت و صلابت ادامه داشته و خون این شهید والا مقام به این مسیر استحکام بیشتری خواهد بخشید. شهادت این مجاهد نستوه و کوکبه‌ای از علماء لبنان، جوانان غیور و زنان و کودکان مظلوم را به مولایمان حضرت ولی‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع تقلید بالأخص مقام معظم رهبری و به ملت سربلند لبنان، جبهه مقاومت و خانواده معزّزشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

استاد ابوالقاسم علیدوست

حادثه غم‌بار شهادت سید حسن نصرالله – رضوان الله تعالی علیه – غیور مرد تاریخ دوران خود و افتخاری از لبنان و حوزه‌های علمیه و همراهان ایشان را محضر حجت مطلق عصر و ولی خداوند امام زمان – عجل الله تعالی فرجه الشریف – ، رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع، عالمان، خانواده ایشان و همه مردان و زنان غیرت، عزت، سربلندی، حق‌جو و ستم ستیز، تسلیت عرض می‌کنیم.

بی‌تردید بازماندگان و فرزندان شهیدان و آسیب دیدگان حزب الله و مردان ایستاده برقله شرف از لبنان نمی‌گذارند این عَلَم به ظاهر نیمه افراشته در این روزها، بر این حال بماند بلکه به لطف و مدد خداوند عزیز، منتقم و حکیم، بلند تر از گذشته به اهتزاز در می‌آید.

به حکم سنت الهی تخلف ناپذیر؛ بانیان این حوادث شوم چه بانیان مستقیم و چه غیر مستقیم و چه ساکتان رذل پرور بدانند قهقهه مستانه و شادی ایشان بسیار کوتاه خواهد بود و روزی که شلاقِ قَدَر عذاب منتقم الهی برگرده‌های آنان نواخته شود، نزدیک است. أ لیس الصبح بقریب

استاد محمدحسن صافی گلپایگانی

شهادت عالم مجاهد پرچمدار مقاومت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله رضوان الله علیه موجب تاسف و تاثر شدید گردید. شخصیت بزرگی که دهها سال با جهاد فی سبیل الله حیات با عزت و شرافتمندانه را برای خود انتخاب نمود و آنرا به هزاران انسان آزاده و شجاع و غیور آموخت. او با پیروی از اجداد طاهرینش در مقابل ظلم و بی عدالتی و ستم ستمگران قیام نمود و سد محکمی برای نفوذ نقشه‌های ظالمانه و شیطانی صهیونیست جنایتکار و قهرمان مبارزه با رژیم خبیث و پلید و آدم کش اسرائیل بود، که سر انجام جان خویش را برای اعتلای اسلام عزیز و مکتب اهل بیت علیهم السلام فدا نمود و به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود رسید.

این مصیبت بزرگ را به همه انسان‌های آزاده، مردم شریف لبنان، خانواده محترم ایشان و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تسلیت گفته و از خداوند متعال تعجیل فرج حضرت صاحب الزمان ارواح العالمین له الفداء و نابودی و ذلت و خواری دشمنان اسلام و تشیع را مسئلت دارم.

استاد علی‌اکبر سیفی مازندرانی

خبر شهادت سید شهداء مقاومت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه‌‌‌ برای هر انسان با ایمان، جانکاه و دردناک است.

از دست دادن این سید عزیز مصیبت بارتر از ارتحال و‌‌‌یا شهادت رسول خدا نیست، خدای تعالی در قرآن مجید فرمود: محمد جز پیامبر و رسول نبوده است، اگر به ارتحال و‌‌‌یا شهادت برسد آیا شما می‌خواهید دست از ارزش‌های وحیانی و الهی و انسانی بردارید؟؟‌‌‌ این‌‌‌یعنی هرگز چنین حقی ندارید و باید راه پیامبر را که راه ایمان به خدا و ارزش‌های الهی است با قوت ادامه دهید.

بی‌شک بیش از هر انسانی رسول خدا و امیرالمومنین علیهما السلام و ائمه طاهرین به ویژه بقیه الله الاعظم امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از این مصیبت بزرگ و غمبار اندوهناک و مصیبت زده‌اند.

تردیدی نیست که مجاهدان و مومنان راه خدا هرگز بر خود سستی راه نداده بلکه با عزمی آهنین و اراده پولادین به راه خود ادامه خواهند داد.

این عالم ربانی و مجاهد، مصداق بارز آیه‌‌‌ی شریفه‌‌‌ی: من‌‌‌ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلا می‌باشد، که با نثار جان خود در راه آرمان قدس و‌‌‌یاری مظلومان غزه، عملاً ندای و اعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا را لبیک گفته و طنین پیام وحی الهی را که فرمود: ان هذه امتکم امه واحده راه به گوش جان همه مسلمین رسانید.

همانگونه که امامان معصوم فرموده‌اند: المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الراسخ لا تُحَرّکُهُ العَواصِفُ و کالذهب الاحمر، کلما ادخل النار ازداد جوده(شرح اُصول الکافی: ج۹ ص۱۸۱، بحار الأنوار: ۷۸/۱۸۶/۲۴). مومن مجاهد واقعی همچون طلای ناب در میان کوره آتش درخشش و جلای بیشتر و تازه‌ای پیدا خواهد کرد.

آری او حقیقتاً با نثار جان خود در راه مبارزه با کفر و استکبار و در راه یاری ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌‌ای متع الله المسلمین بطول بقائه با افتخار به دعوت هل من ناصر‌‌‌ینصرنی سیدالشهدا علیه السلام لبیک گفت. و این بالاترین آرزوی‌‌‌یک مجاهد فی سبیل الله و مومن واقعی به دین خداست، حشره الله مع نبی المصطفی و علی المرتضی و حسن المجتبی و سید الشهداء علیهم السلام و الحقنا به و باجداده الطاهرین.

استاد صادق آملی لاریجانی

شهادت اسطوره مقاومت شهید سرافراز و پرافتخاراسلام “سیدحسن نصرالله” در جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی، گرچه برای او رسیدن به آرزوی دیرین و وصال به ساحت نورانی معبود بود و لکن برای امت اسلامی و همه آزادگان جهان غمی جانکاه است.

جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب، این بار علیه مردم بی‌دفاع لبنان در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی و حقوق بشری با بی‌توجهی و سکوت خود بر ادامه جنایت‌ها مهر تایید می‌زنند.

سران این رژیم جعلی بر این خیال باطل‌اند که با کشتار و ترور می‌توانند درخانه عنکبوتی خویش در آرامش باشند اما قطعا تجاوزگری‌های این رژیم خون آشام در‌‌‌یکسال گذشته علیه زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع غزه و جنایت‌های اخیر در لبنان، موجب بیداری آزادی خواهان و ظلم ستیزان و تقویت بیش از پیش محور مقاومت تا نابودی کامل این رژیم خواهد شد.

رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می‌تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب‌الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه‌ نیروی‌های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد.

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت “سید مقاومت، عزیز جهان اسلام سیدحسن نصرالله” به حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ملت مقاوم لبنان و بویژه همرزمان محور مقاومت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تردیدی ندارم که راه این شهید عزیز پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد‌‌‌یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد و از مردم مسلمان و آزاده کشورهای جهان و بویژه کشورهای اسلامی نیز انتظار است که با وحدت خود و کمک همه جانبه به جبهه مقاومت مانع ادامه توحش این جریان اسلام ستیز شوند. و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.

استاد علی نصیری

با کمال ناباوری خبر بسیار تلخ و شکننده شهادت رهبر مبارز و مجاهد حزب الله شهید سید حسن نصر الله (تغمده الله تعالی برحمته الواسعه) به گوش رسید و تمام آزادگان و مبارزان جهان؛ به ویژه ملت وفادار و انقلابی ایران و لبنان را در بهت و تالم فروبرد.

متاسفانه از زمان شهادت شهید سلیمانی تا کنون جبهه مقاومت به صورت مکرر ضربات و صدمات شکننده‌‌ای متحمل شده و در پی این حوادث تلخ، دشمنان تاریک دل بارها شادی و دست افشانی کردند.

ما در چند دهه گذشته لبنان و حزب الله را با سید حسن نصرالله شناخته ایم؛ رهبری شجاع، مجاهد، محبوب، تاثیرگذار و کم نظیر که بارها شایستگی خود در مدیریت بحران‌ها را به تصویر کشید و باعث افتخار و ابتهاج همه انقلابیون در سراسر جهان به ویژه شیعیان لبنان و ایران شد.

بسیار زود و بسیار ساده چنین رهبری پر تجربه و کاریزما و فرهمند را از دست دادیم. در عالم باطن لباس نورانی شهادت بر تن سید حسن نصر الله و سایر فرماندهان حزب الله برازنده آمد و البته خداوند پاداش‌‌‌یک عمر جهاد و مبارزه را به آنان ارزانی خواهد داشت.

اما در عالم ظاهر باید باور داشت که در حفظ و صیانت از چنین رهبر فرهمندی و مدیریت چگونگی تقابل با حملات‌‌‌یک سال اخیر اسرائیل به حماس، کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی رخ نموده است.

باید از همه این دست از حوادث تلخ درس‌ها و عبرت‌ها گرفت. باید دشمن، خیانت‌ها و قساوت‌های آن را شناخت و با تدابیری هوشمندانه خنده بر لبان دشمنان را به اشک و آه مبدل ساخت.

البته پناه اصلی همه مظلومان عالم خداوند است. ما از همه این رنج‌ها و رنجش‌ها به ساحت الهی شکایت می‌بریم و از او می‌طلبیم که اثری از ستمکاران بر روی زمین باقی نگذارد و دل ما را به نابودی کامل اسرائیل بیش از هر زمان دیگر شادمان سازد!

برای مرحوم شهید سید حسن نصر الله و همه شهیدان جبهه مقاومت از خداوند منان رحمت و رضوان طلب می‌کنیم و از ساحت او می‌طلبیم تا از خون پاک این شهیدان شجره طیبه ثابت و استواری برویاند تا به‌‌‌یمن آن اثری از خباثت و خیانت شجره‌های خبیث در سرتاسر عالم باقی نماند!

استاد علیرضا پیروزمند

«شهید بزرگ و پرچمدار کبیر مقاومت»: بزرگی نصرالله به درک عمیق موقعیت تاریخی و جغرافیایی بود که در آن قرار داشت. بزرگی نصرالله به مسئولیت پذیری شجاعانه و مدبرانه در مقابل قرارگاه پلید شیطان بزرگ بود.

بزرگی نصرالله در توکل به خداوند و اعتماد به وعده نصرت او و وارد کردن آن در دستگاه محاسباتی خود و جبهه مقاومت بود. بزرگی نصرالله به مرعوب نشدن در مقابل رژیم سرتا پا مسلح بلکه سست دانستن بیت عنکبوت اسرائیل بود.

بزرگی نصرالله به چشاندن چند باره طعم شکست و تحقیر اسرائیل در مقابل دیدگان حامیان آن بود. بزرگی نصرالله به رهبری الهام بخش و شبکه‌سازی مستحکم مجاهدان در لبنان و جبهه مقاومت آن هم با کمترین امکانات و در محاصره اطلاعاتی و فناوری بود.

بزرگی نصرالله به تبعیت صادقانه، عالمانه، عاشقانه، مومنانه و بی‌قید و شرط از نائب امام زمان خود، آن هم در لبهٔ مبارزه با تمدن سخیف غرب بود.

نصرالله بزرگ در‌‌‌یاد مومنان تاریخ، بزرگ خواهد ماند و دست پروردگار او راهش را با قوت ادامه خواهد داد. دشمن رو به اضمحلال نیز شکست و زبونی را باز هم به چشم خود خواهد دید؛ بعون الله و قوته.

اینک قاطبه مردم، نخبگان و رهبران امت اسلام هستند و ایفای مسئولیت در تقویت این مسیر روشن به سمت ظهور منجی کل عجل الله فرجه الشریف.

استاد محمدجواد فاضل لنکرانی

شهادت افتخار آفرین سید مقاومت سید حسن نصرالله رضوان الله علیه رهبر عزیز حزب الله برای همه کسانی که دل به اسلام و عظمت مکتب امام حسین علیه السلام بسته اند و برای همه مجاهدان و ایستادگان در برابر کفرجهانی و رژیم سفاک و خون آشام اسرائیل، بسیار ناگوار و همه را داغدار نمود.

این شخصیت بزرگ بیش از سی سال افتخارات بزرگی درتاریخ اسلام و لبنان و فلسطین برای خود ثبت نمود و در این راه جان پاک خویش را برکف دست گرفته بود و با عزمی کم نظیر برای اعتلای کلمه الله درجهان کوشید وسر انجام به آرزوی خویش که لقای الهی وشهادت درراه خدا بود رسید و به قافله شهدا پیوست.

راه این شهید بزرگوار قطعا ادامه پیدا خواهد کرد و نسل مجاهد و زنده امروز حزب الله و نیز همه پیروان راه جهاد و مقاومت در ایران و سایر نقاط دنیا، این راه را با گامهای قوی تر ادامه خواهند داد.  رژیم سفاک اسرائیل بداند با چنین جنایت بزرگی طومار خود را برای همیشه در هم پیچید ونابودی و زوال خویش را سرعت بخشید.

این شهادت را به محضرمقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و فرماندهی بزرگ مقاومت رهبرمعظم انقلاب و مراجع عظام تقلید وملت غیور و مقاوم لبنان تسلیت عرض می‌نمایم. امید آنکه خداوند متعال انتقام خون این شهید و سایرشهدای مقاومت را بازوال رژیم پلید صهیونیستی بگیرد بحق محمد و آله الطاهرین.

استاد شیخ حسین انصاریان

حادثه جنایتکارانه تهاجم هوایی رژیم غاصب صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت، منجر به شهادت عده‌‌ای از شیعیان آل الله و در رأس آنان سید مجاهد و شهید عالی مقام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله اعلی الله مقامه شد را به خانواده آن شهید رشید، ملت شریف لبنان، جبهه مقاومت، آزادگان سراسر دنیا و رهبری معظم انقلاب مدظله، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

بدون شک راه پرُ رهرو آن شهید عظیم الشان توسط مجاهدین، مومنین و مسلمانان در سراسر دنیا ادامه خواهد داشت و دست انتقام حضرت حق تعالی بر پیکر خبیث و نیمه جان رژیم غاصب فرود خواهد آمد. اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبه ولینا.

استاد مهدی هادوی تهرانی

‌‌‌سید مقاومت ایستاده و سربلند آسمانی شد و ما را در سوگی سنگین و اندوهی غمگین تنها گذاشت و داغ ننگی ابدی بر پیشانی صهیونیسم خون آشام نهاد. سید حسن به سیدش حسین علیه السلام اقتدا کرد و چونان جدش امیر المؤمنین علیه آلاف تحیه المصلین محاسن به خون خضاب کرد و به دیدار مادر مظلومه اش فاطمه زهراء سلام الله علیها شتافت. سید حسن نصر الله در راه نصرت الله به لقاء الله نائل شد و حزب الله را بار دیگر در مقابل حزب شیطان سربلند و سرافراز نمود. گوارا باد شهد شیرین شهادت درکامت‌‌ای عزیز امت، سرباز ولایت.

استاد محسن فقیهی

خبر شهادت سید مقاومت، و محبوبِ آزادمردان جهان، علامه مجاهد، شهید حجه الاسلام والمسلمین سید حسن نصر الله رضوان‌الله تعالی علیه، همه را داغدار و سوگوار نمود؛ انا لله و انا الیه راجعون. آن عالم مجاهد، سال‌ها در راه مبارزه با دشمنان دین و بشریت و مقابل بدترین و خبیث‌ترین نوعِ بشر،‌‌‌یعنی رژیم نامشروع صهیونیست و شریک‌جرم و ظلمِ او، آمریکای خونخوار، ایستادگی نمود و لبنان عزیز و جبهه مقاومت را از شرّ آنها حفظ کرد و در نهایت به بزرگترین آرزوی خویش نائل شد؛ طوبی له و حُسن مآب.

دشمن غدّار و جنایتکار بداند که جبهه مقاومت، خستگی‌ناپذیر و قوی‌تر از قبل، این راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد. اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمی به پیشگاه مقدّس حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر بزرگ مقاومت مقام معظم رهبری سلمه الله تعالی و مراجع عظام تقلید دام ظلّهم و همه امّت اسلامی به ویژه ملّت غیور و عزیزِ لبنان، از خداوند متعال، عزّت و عظمت روزافزونِ بنیان مَرصوصِ مقاومت و حشر و نشر شهدای آن با حضرت سید الشهدا علیه السلام را مسئلت می‌کنم و به ارواح پاک شهدای مقاومت، درود می‌فرستم: سلام علیهم‌‌‌یوم وُلدوا و‌‌‌یوم استشهدوا و‌‌‌یوم‌‌‌یبعثون حیّاً.

استاد محمود رجبی

مجاهد مخلص، فرمانده شجاع و محبوب قلب مستضعفان جهان و‌‌‌یار خالص و عزیز رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، حضرت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهید سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) به فوز عظیم شهادت در جهاد فی سیبل‌الله رسید. طوبی له و‌‌‌یا لیتنا کنا معه.

حزب‌الله لبنان با ساختار منظم، عظیم و پویایی که دارد، هرچند مصیبتی عظیم را در میانه‌ی جنگی بزرگ تحمل می‌کند، اما اقتدار خود را که برخاسته از ایمان و اتکال به خدواند متعال است، حفظ خواهد کرد و به فضل خدا و به برکت خون شهید نصرالله عزیز (ره) پیروز این نبرد نابرابر ترکیبی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی که از پیروزی در میدان جنگ نابرابر با حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم غزه درمانده است و هیچ راهی برای برون رفت از فشارهای درونی و بیرونی ندارد، دست به جنایتی عظیم زد که مسئولیت همۀ عواقب آن بر گردن اوست.

همانگونه که رهبری معظم انقلاب -مدظله‌العالی- فرمودند: بر همه مسلمانان جهان فرض است که علیه رژیم صهیونیستی و با کمک به مردم لبنان و حزب الله به جهاد فی سبیل‌الله بپردازند.

حال که در شرایط جهاد عمومی و ترکیبی قرار داریم بر همه مسلمانان واجب است که با غیرت دینی و عقلانیت انقلابی تأمل کنند و حوزه جهادی خود را تعریف کرده، در آن حوزه به جهاد بپردازد. از «اعلام آمادگی برای جهاد و پیوستن به جبهه جهانی مقاومت» و «راهپیمایی گسترده» گرفته تا «درخواست قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی از سران کشورهای اسلامی» و «تبیین رسانه‌ایِ ضرورت و راه‌های جهاد با این غده سرطانی»، حوزه‌های مختلفی است که پیش‌روی امت مجاهد اسلامی و مستضعفین عالم است. این وظیفه قطعی و عینی بر همه مسلمانان است که عدم توجه به آن موجب عقوبت الهی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی نباید در هیچ نقطه‌ای در دنیا به لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و … احساس امنیت کند. باید بداند که تمام سرمایه‌های او در خطر جدی و واقعی است. آن گاه نصرت الهی شامل حال مستضعفین خواهد بود. ان‌شاءالله تعالی.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، خانواده مکرم سید مقاومت و جمیع دوستان و ارادتمندان ایشان در سراسر جهان تسلیت می‌گویم و برای جبهه مقاومت و دیگر داغداران این مصیبت بزرگ از خدواند متعال درخواست تسلا، صبر و اجر دارم.

استاد عبدالحسین خسروپناه‌‌‌

با نهایت تأثّر و تألّم، خبر شهادت مجاهد کبیر و سردار نستوه جبهه مقاومت اسلامی، آیت‌الله سید حسن نصرالله (اعلی الله مقامه الشریف)، دبیرکل شجاع و پرافتخار حزب‌الله لبنان، قلب‌های همه مجاهدان راه حق و دوستداران اسلام ناب محمدی (ص) را به لرزه درآورد. (إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ)

شهید سید حسن نصرالله، که عمر خود را در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی گذراند، با شجاعت و ایمان بی‌پایان به خداوند، به‌‌‌یکی از بزرگ‌ترین نمادهای مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی تبدیل شد. او با تربیت نسل‌هایی از مجاهدان و رهبری ملّت‌های مظلوم، توانست در برابر‌‌‌یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های جهان، سدّ محکمی بسازد. این رژیم اشغالگر که با جنایت‌های بی‌شمار خود، همواره درصدد نابودی حقوق انسانی و حق حیات ملّت‌های مظلوم بوده، به ویژه در حملات اخیر به مردوم بی‌دفاع غزّه و مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی لبنان، چهره بی‌رحم و جنایت‌کارانه خود را بار دیگر به نمایش گذاشته است.‌‌‌

همچنین با کمال تأسف، شهادت سردار نیلفروشان و سایر شهدای مقاومت را تسلیت می‌گویم. این شهیدان که با جانفشانی و فداکاری در راه حفظ کیان اسلام و دفاع از حقوق انسان‌های مظلوم، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند، همواره در قلب ملت‌های آزادی‌خواه و مقاوم جاودانه خواهند ماند.‌‌‌

از تمامی جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، همچون سازمان ملل متحد، شورای امنیت، و دیوان بین‌المللی کیفری، درخواست دارد که با محکومیت صریح جنایت‌های رژیم تروریست و اشغالگر قدس، از حقوق ملّت‌های مظلوم دفاع کنند و اقداماتی عملی و مؤثر برای جلوگیری از ادامه‌ این تجاوزات ظالمانه اتخاذ نمایند.‌‌‌

اما خون پاک شهید والامقام شهید نصرالله، همچون خون تمامی شهیدان مقاومت، بذرهای آزادی و عدالت را آبیاری خواهد کرد و اراده‌ ملّت‌های مسلمان و تمامی آزادگان جهان را برای مقابله با این جنایت‌های ویرانگر دوچندان خواهد نمود. همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، کلید شکست استکبار جهانی و آزادسازی قدس شریف است.‌‌‌

در این راستا، همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) تأکید فرمودند، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در راس آن حزب‌الله سرافراز رقم خواهند زد و پیروزی حق بر باطل نزدیک است.‌‌‌

شهادت این رهبر پرافتخار اسلام را به محضر شریف امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی)، ملت بزرگ ایران، مردم لبنان و تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و ضمن عرض تسلیت شهادت شهید نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، اعلام می‌دارد که پیروزی و آزادی قدس شریف، به عنوان آرمان همیشگی، با خون شهدای مقاومت تحقق خواهد‌‌‌یافت و از خداوند متعال می‌خواهیم که زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم سازد تا با‌‌‌یاری خداوند و اتحاد ملت‌های آزاده و مجاهد جهان، ایستادگی در برابر استبداد و آزادی قدس شریف را محقق سازند.‌‌‌ وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى ٱلَّذِینَ ٱسۡتُضۡعِفُواْ فِی ٱلۡأَرۡضِ وَنَجۡعَلَهُمۡ أَئِمَّه وَنَجۡعَلَهُمُ ٱلۡوَٰرِثِینَ‌‌‌

استاد مجتبی مصباح

شهادت پاداش بزرگ‌مردانی است که عمری مجاهدت عزتمندانه در راه خدا را بر ذلت زندگی زیر بار ستم ترجیح دادند و در دعوت مردم بسوی خدا از همه چیز گذشتند و تا آخر در کنار مردم ماندند و از ستمدیدگان دفاع کردند. ملت غیور و مقاوم لبنان و حزب الله قهرمان و سرافراز با تقدیم قربانی‌های بزرگ به پیشگاه الهی، صداقت خود را در استقامت در راه خدا اثبات و پیروزی نهایی خود را با نصرت الهی تضمین کرد.

حوادث ناگوار این روزهای فلسطین و لبنان گرچه برای جهان اسلام و تمام مستضعفان جهان خسارت‌بار است، وسیله التجا به درگاه الهی، بیداری ملت‌های حقیقت‌جو در سراسر عالم و زمینه‌ساز انقلاب جهانی منجی عالم بشریت خواهد بود. ملت ایران در طول انقلاب اسلامی بارها حوادثی ناگوار از این دست دیده و به تجربه مشاهده کرده است که به دنبال ضایعه‌های بزرگ، نصرت‌های بی‌حساب الهی نازل گشته و مسیر پیروزی بصورتی غیر قابل باور هموار شده است.

بی‌شک امروز سرور و سالار شهیدان حزب الله دست بازتری برای هدایت امت حزب الله دارد. کسی نپندارد که سید مقاومت مرده است؛ او از ما زنده‌تر است و مسیر مقاومت با قوت بیشتر ادامه خواهد‌‌‌یافت.

خداوند متعال همه ما را از احساس ضعف و شکست و بازگشت از مسیر با از دست دادن افراد برجسته برحذر داشته و حتی درباره رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرموده است: وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم علی أعقابکم.

قطعاً راهی که با رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت برترین انسان‌ها همچون امیر مؤمنان و حسین بن علی علیهم صلوات الله ادامه‌‌‌یافت، با رفتن سربازان ایشان به پایان نخواهد رسید و مسیر حزب الله لبنان همان گونه که در پی شهادت سید عباس موسوی، با رهبری سید مقاومت ادامه‌‌‌یافت، باز هم بالنده‌تر ادامه خواهد‌‌‌یافت.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی روحی له الفداء نویدبخش پیروزی بزرگ برای حزب الله سرافراز است و ان شاء الله مبارزان و مجاهدان بدون هیچگونه احساس ضعف و تردید این راه را با قوت ادامه خواهند داد و به کوری چشم منافقان و بزدلان هم‌قسم می‌شوند که تا محو کامل رژیم منحوس صهیونیستی و اربابان و ایادی پیدا و پنهان او سلاح بر زمین نگذارند تا بزودی پیروزی بزرگ امت حزب الله و خواری و ذلت کفر و نفاق را به چشم خود ببینند.

اینک ضمن ابراز همدردی با برادران و خواهران خود در جبهه مقاومت در سراسر جهان، آمادگی خود را برای انجام وظیفه دفاع از حریم اسلام و مسلمین تحت فرماندهی فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله اعلام کرده، اعلام می‌داریم که نه به متجاوزان امان خواهیم داد پرچم خود را بر مرزهای جغرافیایی کشورهای اسلامی برافرازند و نه به فتنه‌گران مجال خواهیم داد با فتنه‌های گوناگون و نفوذ فرهنگی، پرچم خود را در داخل کشور بلند کنند. دست خدای متعال برتر است و مؤمنان به وعده نصرت الهی امیدوارند. ذو الله غالب علی أمره و لکن أکثر الناس لایعلمون.

استاد سید ضیاء مرتضوی

خط سرخ شهادت، خط آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است. «امام خمینی»

رحمت و رضوان خداوند بر روح بلند و آزاده سلاله پاک پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شهید سرافراز حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن نصر الله و شهیدان همراه و‌‌‌یاران با وفایش. لعنت خداوند بر جنایتکاران اشغالگر فلسطین و حامیان روسیاه آنان.

این فاجعه دردناک و خسارت جبران ناپذیر را به همه همراهان عزیز و همه کسانی که سوگوار این مصیبت بزرگ هستند، تسلیت می‌گویم و از خداوند برای آنان همجواری با پیامبر(ص) و آل پیامبر (ع) و برای ملتهای مظلوم و جریان مقاومت به ویژه حزب الله عزیز در لبنان استقامت و پیروزی را درخواست می‌کنم. اللهم انصر جیوش المسلمین و عساکر الموحدین و احشر شهدائنا الابرار مع النبی و آله الطاهرین.

استاد سید جواد ورعی

خبر شهادت عالم مجاهد، رهبر مقاومت لبنان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله داغی سنگین بر دل شیعیان و مسلمانان آزاده جهان بود. او به آرزوی دیرین خود رسید و در ملکوت اعلی به‌‌‌یاران شهیدش پیوست، و طیف گسترده‌‌ای از امت اسلامی را داغدار کرد.

بی شک خونهای بناحق ریخته شده مسلمانان مظلوم در سرزمین‌های اسلامی، به ویژه لبنان و فلسطین، گریبان دشمن خون آشام و خبیث صهیونیستی و حامیانش را خواهد گرفت، و زمینه بیداری هر چه بیشتر امت اسلامی را فراهم خواهد ساخت.

ضرورت مضاعف شرایط کنونی به ویژه در ایران اسلامی که همواره مدافع ستمدیدگان عالم بوده، حفظ وحدت و‌‌‌یکپارچگی همه طیفها و جریانات سیاسی است و هر گونه اقدامی که به این نیاز ضروری جامعه لطمه وارد کند، کمک به جبهه دشمن غدار است.

همه جریانات سیاسی که دل در گرو اعتلای جمهوری اسلامی دارند، از این حادثه تلخ اندوهناک و غمگین اند، و خواهان واکنش‌‌‌ سنجیده، بازدارنده و پشیمان کننده جمهوری اسلامی نسبت به دشمن جنایتکارند. وحدت جریانات سیاسی و همفکری و هم افزایی آنان می‌تواند مسئولان دلسوز نظام را در اتخاذ تصمیم‌های سرنوشت ساز‌‌‌یاری کند. بمنه و کرمه

استاد حمید درایتی

شهادت علامه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و هم رزمان ایشان به دست رژیم سفاک اسرائیل و با حمایت آمریکای جنایتکار بسیار تأسف برانگیز بود.

غم از دست دادن فرمانده‌ای آگاه و شجاع و مؤمن برای جبهه مقاومت سنگین است؛ اما آن شهیدان والامقام به فوز عظیم رسیده‌اند چون: ﴿فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ﴾

بر خلاف تصور دشمنان شهادت این فرمانده بزرگ و سایر هم رزمان ایشان موجب تقویت روحیه مقاومت و همبستگی بیشتر این جبهه در راه مبارزه با رژیم منحوس اسرائیل خواهد شد. امیدوارم که خداوند به برکت خون این شهیدان والامقام هر چه سریع تر پیروزی و نصرت را نصیب مسلمانان گرداند و دشمنان شان را خوار و ذلیل نماید.

استاد مجتبی الهی خراسانی

بار دیگر دستان شیطانی و ددمنش اسرائیلیان، جنایت آفرید و در استمرار قتل و غارت فلسطینیان و مجاهدان مقاومت، کشتاری موحش در لبنان را رقم زد و صدها تن را به شهادت رساند. ضمن تسلیت این فاجعه بزرگ و خونبار، به حضرت ولی عصر عجل الله فرجه، رهبر معظم انقالب، متفکران و راهبران اسالم و سایر ادیان، و همه مسلمانان و آزادگان جهان، از خداوند برای جانبازان و بازماندگان، صبر و برای رفتگان شهید، علو درجه را مسئلت دارم و بر بازوان مجاهدان عزیز لبنان و فلسطین، بوسه میزنم و به عنوان طلبه‌‌ای کوچک از حوزه علمیه خراسان، با افتخار برای هرگونه خدمت و رزم و حمایت و همسنگری در کنار مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت، اعلام آمادگی میکنم که به اجرای امر الهی، همت گماشته اند.

اگرچه هنوز مسیر جهاد و مبارزه نظامی با جنایتکاران صهیونیست، برای اهالی علم و مردم عادی سراسر جهان بسته است، اما راه جهاد تبیین و مطالبه و رساندن پیام مظلومیت ملتهای رنجدیده و قربانیان جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، باز است.

خداوند، با عتاب گوشزد فرموده که: وَمَا لَکُم لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ وَٱلمُستَضعَفِینَ مِنَ ٱلرِّجَالِ وَٱلنِّسَاءِ وَٱلوِلدَانِ (شما را چه شده که در راه خدا و براى نجات مردان و زنان و کودکانِ تحت ستم نمىجنگید؟! سوره نساء، آیه ۷۵).

انتظار می‌رود نهادها، استادان و طلاب و دانشجویان علوم اسالمی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، ضمن ابراز خشم و اعتراض خود به تداوم و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، با تنظیم و ارسال بیانیه به مراکز و گروه‌های علمی در سراسر جهان ـ به خصوص در کشورهای اسالمی و اروپایی ـ، از آنها جهت محکومیت این جنایات، همدردی با شهدا و قربانیان جنایات، و اعتراض و درخواست قطع حمایت و ارتباط از دولتهای متبوع خود، درخواست و مطالبه کنند، و مطمئن باشند که نصرت خدا،‌‌‌یاریگر و اثربخش آن خواهد بود: اُذِنَ لِلَّذِینَ‌‌‌یقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیر )به کسانىکه مورد جنگ و کشتار قرار گرفتهاند اجازۀ ]جنگ و دفاع[ داده شد، زیرا که مورد ستم قرار گرفتهاند، و خداوند بر‌‌‌یارى آنها تواناست. سوره حج، آیه (۳۹) به امید پیروزی قاطع و عاجل مجاهدان و مظلومان، و سرعت زوالِ حتمی اسرائیل ستمکار؛ ان شاء الله.

استاد سیدصادق محمدی

شهادت مجاهدبزرگ، سید عظیم القدر مقاومت موجب غم و اندوه فراوان مومنین و آزادمردان جهان شد و اینگونه حوادث در طول تاریخ پرفرازونشیب اسلام بوده و خواهدبود.

بی شک شهادت این شخصیت سترگ در راستای اهداف سیدالشهداء حسین بن علی (علیه السلام) بوده و خون این شهید محور مقاومت را قوی‌تر خواهد کرد چراکه مقاومت ‌‌‌یک جریان و تفکرحسینی است و هرگز نور تفکر برخواسته از دلهای عاشق شهادت، خاموش نخواهد شد.

دشمنان توحید و عدالت بدانند همانطور که حوادثی مانند انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ریشه انقلاب اسلامی ایران را محکم‌تر نمود، شهادت بزرگان مقاومت خون تازه‌‌ای دررگ‌های مجاهدان راه خدا جاری نموده است و این سنت الهی است که یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

استاد محمدتقی سبحانی

در کمال اندوه و تأثر، خبر شهادت مجاهد بزرگ، سید حسن نصرالله، را دریافت کردیم. او که سال‌ها در میدان‌های نبرد علیه ظلم و ستم ایستادگی کرد و با شجاعت و فداکاری خود، پرچم مقاومت را برافراشت. شهادت او نشانه‌ای از عزم راسخ ملت‌های آزادی‌خواه در برابر دشمنان است.

سید حسن نصرالله در طول عمر پربار خود، نه تنها به عنوان‌‌‌یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان‌‌‌یک عالم دینی و مجاهدی مخلص شناخته شد. او با مجاهدت‌های بی‌نظیر خود در دفاع از حقوق مردم فلسطین و لبنان، همواره در خط مقدم مبارزه با اشغالگری قرار داشت. این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم ایشان، ملت لبنان و تمامی آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنیم.‌‌‌یاد و خاطره ایشان همیشه در دل‌ها زنده خواهد ماند و راهش ادامه خواهد‌‌‌یافت.

استاد سید منذر حکیم

شهادت چهارمین راهبر بزرگ محور‌‌‌ مقاومت درعصر حاضر سیدشهدای مقاومت سنبل جهاد واخلاص وشجاعت وولایت مداری‌‌‌ وشهادت طلبی درمبارزه بااستکبار جهانی وصهیونیسم‌‌‌یکی از برجسته ترین ذراری نبی اعظم ص‌‌‌ حضرت حجت الاسلام حاج سیدحسن نصرالله‌‌‌ را به ساحت مقدس امام زمان عج و ولی امرمسلمین ومراجع عظام تقلید و تمام مسلمانان وشیعیان‌‌‌ جهان تبریک وتسلیت عرض نموده از ایزد منان هموار شدن امر ظهور کامل‌‌‌ ولی الله الاعظم را باتقدیم خونهای پاک شهیدانمان خواستاریم و مارا درمسیر حق از توفیق پایداری‌‌‌ وثابت قدم ماندن وشهادت طلبی‌‌‌ برخوردار نماید.

استاد احمد واعظی

بزرگمرد جهاد و شهادت و اسوه و سردار بی‌بدیل محور مقاومت در برابر صهیونیسم پلید و کودک کش، به قافله شهدا پیوست و مزد‌‌‌یک عمر اخلاص و بندگی و پاک بازی در راه خدا را با عطیه الهی شهادت دریافت کرد. طوبی له و حسن مآب.

اینجانب با اندوه فراوان، مصیبت فقدان سردار رشید جهان اسلام را به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر انقلاب اسلامی حفظه الله تعالی و مراجع عظام تقلید و امت اسلامی و خیل عاشقان سید مقاومت و ملت مظلوم و رنجدیده لبنان تسلیت عرض می‌کنم.  قلوب پردرد و دیدگان اشکبار مؤمنان و مظلومان امت اسلامی در این مصیبت بزرگ، جز تحقق وعده‌ نصرت الهی را انتظار نمی‌کشد.

صهیونیست‌های منحط و جنایتکار بدانند همچنان که هلهله و سرمستی قاتلان شهدای کربلا اسارت آل الله، جز نکبت و ذلت و ننگ ابدی برای آنان به ارمغان نیاورد، این قهقهه رذیلانه در به شهادت رساندن بهترین بندگان این امت، جز فنا و تباهی و نابودی عاجل برای آنان دستاورد دیگری نخواهد داشت.

استاد احمد عابدی

رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی پس از‌‌‌یک سال جنایت و کشتار حدود‌‌‌یکصد و پنجاه هزار انسان بی گناه و مظلوم، اینک سبعیت و خونخواری خود را به نهایت رسانده و سید مقاوت، سید الشهداء مجاهدان راه قدس را به شهادت رساند.

مقصّر اصلی در این جنایت هولناک دولتهای خائن، ظالم و مستبد آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هستند که دستان تا مرفق آلوده به خون بیگناهان این لاشخورها از آستین صهیونیست‌ها بیرون آمده و عزیز ما و فرمانده لایق محور مقاومت را به خاک و خون کشید.

و کم نیستند دولتهای به دروغ مدعی اسلام که با سکوت خود در ظاهر، و حمایت خود در پنهان از‌‌‌یهودیان غاصب شریک جرم در این نسل کشی‌ها هستند. البته روز انتقام و زوال و اضمحلال کاخ پوشالی غاصبان قدس به لطف الهی نزدیک خواهد بود.

حقیر ضمن اظهار همدردی با همه رزمندگان جبهه مقاومت به‌ویژه حزب‌الله غیور، شهادت جناب حجه الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله قدس الله نفسه الزکیه و همراهان او و همه شهدای ضاحیه بیروت، جنوب لبنان و شهدای غزه و کرانه باختری را به حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه و مقام معظم رهبری تعزیت و تسلیت گفته و خذلان و نابودی آتش‌افروزان غربی را از خدای بزرگ مسألت دارم.

استاد سید ابوالحسن نواب

بار دیگر خوی سبعیتِ رژیم اشغالگر صهیونیستی فاجعه آفرید و شراره خشم جنون‌آمیز این عزیزکرده‌ی آمریکا و اروپا این بار دامان ملت زنده و پاینده‌ی لبنان را گرفت. تنها گناهی که می‌توان برای این هدف تازه‌ی اشغالگران برشمرد، حمایت آنها از ملت مظلوم فلسطین است. این حملات وحشیانه به‌رغم خسارت‌های سنگینش، ناکامی اسرائیل در شکستن هیمنه‌ی مقاومت اسلامی را به اثبات رساند.

حزب‌الله لبنان با زعامت و قیادت سید حسن نصرالله و سرداران رشیدش به‌خوبی نشان داد که مقاومت اسلامی‌‌‌یک جبهه‌ی منسجمی است که مرزهای جغرافیایی و مذهبی را درهم شکسته و نیز اینکه راه مقاومت پیمودنی، و دشمنانِ تادندان‌مسلحِ اسلام و انسانیت، شکست‌دادنی هستند.

ضمن اظهار همدردی با همه‌ی آسیب‌دیدگان حملات اخیرِ رژیم اشغالگر، به‌ویژه، عالمان دینی‌ای که آماج این حملات اخیر واقع شدند، مسئولیت اصلیِ این جنایات بی‌حدّومرز در لبنان و فلسطین را متوجهِ حامیان غربیِ این رژیم کود‌ک‌کش می‌دانم. کشورهای اسلامی هم باید بدانند که سکوت و بی‌عملیِ آنها باعث گستاخی بیش‌ترِ دشمن غدار شده، به‌زودی، عواقب ناگوارش دامنگیر آنها نیز خواهد شد.

از خدای متعال، نصرت ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان را مسئلت نموده، ریشه‌کن‌شدن ظلم و ظالمان از سرزمین‌های اسلامی را خواستارم.

استاد سید مجتبی نورمفیدی

شهادت بزرگ مرد مقاومت، فرزند راستین اسلام و حوزه‌های علمیه، خار چشم دشمن صهیونیستی و مجاهد فی سبیل الله حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله موجی از غم و اندوه را در میان همه مسلمانان و آزادیخواهان ایجاد و قلوب مومنین را جریحه دار و داغدار نمود.

این عالم ربانی که با تاسی به اهل بیت‌‌‌ پیامبر(ع) و در مکتب امام خمینی (ره) سراسر عمر خویش را به جهاد و مبارزه گذراند و لحظه‌‌ای آرام ننشست چنان محبتی را در میان خیل گسترده علاقمندانش به ودیعه نهاد که امروز در فقدانش و پس از آرام گرفتن در جوار رحمت الهی و مفتخر شدن به پاداش خداوندی فریاد شیون و ناله در جای جای بلاد اسلامی برخاست.

بدون‌‌‌ تردید این شهادت و شهادت سایر همرزمان او بر خلاف باور دشمنان نادان و بزدل موجب تقویت محور مقاومت و تضعیف جنایتکاران و پشتیبانان آنها بخصوص آمریکای خونخوار خواهد شد و زوال رژیم نامشروع اسرائیل را در پی خواهد داشت.

آن شهید هم اکنون در جوار مولا و مقتدایش اباعبدالله الحسین علیه السلام در بهشت برین سکنی گزیده و ان شاء الله شاهد فروپاشی نظام سلطه خواهد بود.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر بقیه الله الاعظم (روحی له الفداه)، قائد مقاومت رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید، عموم مسلمانان و مردم مسلمان لبنان و ایران و خانواده مکرم آن شهید تسلیت عرض نموده و نابودی همه دشمنان اسلام و مسلمین را از خداوند متعال طلب میکنم.

استاد محمد محمدی قائینی

شهادت اسوه مقاومت در مقابل دشمنان خدا و الگوی صبر و بصیرت در تشخیص وظیفه و عمل به آن و نمونه کامل ولایتمداری و تبعیت بی چون و چرا از ولی امر زمان؛ حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌تعالی‌الیه را بر امام عصر عج‌الله تعالی و فرجه‌الشریف و رهبر معظم انقلاب، ولی امر مسلمین و حوزه‌های علمیه اسلامی و امت اسلام و جمیع انسان‌های آزاده، تسلیت و تبریک باد.

تسلیت به دلیل مظلومیت آن مجاهد خستگی‌ناپذیر و فقدان شخصیت کم‌نظیرش در عالم وجود و تبریک به مناسبت وجود چنین نادره‌های گران‌بهایی در جامعه اسلامی که راه و رسم انسان‌بودن و درست زندگی‌کردن را نه تنها به مسلمانان بلکه به جامعه بشری آموخت و با نثار خون خود و همراهانش مهر تاییدی بر صحت گفتار و اندیشه و عملش درباره حریت و استقلال و شجاعت و عزت نفس جامعه اسلامی زد.

این جنایت بزرگ و مصیبت‌های هولناک در منطقه و جهان، توسط استکبار جهانی به رهبری آمریکا و به دست خون‌خواران اسرائیلی و در اتاق فکر صهیونیزم بین‌الملل طراحی و عملیاتی شد، ولی مستکبرین و صهیونیست‌ها بدانند که چراغ حق خاموش‌شدنی نیست و این خون‌ها بدون پاسخ نخواهند ماند و امت رشید اسلام در کشورهای اسلامی و مردم آزاده جهان، بیدارتر شده و عرصه را بر ستمگران و سفاکان غربی و مزدوران منطقه‌ایشان تنگ نموده و انتقام خون‌های به ناحق ریخته‌شده را خواهند گرفت.

از دولت و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اصلی مقاومت، خواهانیم که با پاسخ مناسب و سریع از تکرار و تشدید این جنایات جلوگیری نمایند.

آری، سید مقاومت مزد عمری تلاش و مجاهدت علمی و عملی خود را با شهادت در راه خدا از خالقش جائزه گرفت و حسرت وجود سراسر نورانی‌اش را به دل عاشقان و دوست‌دارانش باقی گذاشت و به اجداد طاهرینش در ملا اعلی ملحق شد. خدایا همان‌گونه که او را به احسن وجه پذیرفتی، ما را به بالاترین درجه بصیرت و تبعیت از ولی امر زمانمان برسان.

استاد احمدحسین شریفی

دبیر کل حزب الله لبنان، سید مقاومت، مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر تقابل با صهیونیسم جهانی، همچون اسلاف شهیدش با ترور ناجوانمردانه باند سفاک و جنایتکار صهیونیسم به‌‌‌یاران شهیدش پیوست.  این شهادت را به ساحت مقدس امام زمان و نائب المهدی، حضرت امام خامنه‌ای، و همه مسلمانان جهان و همه آزادی‌خواهان و مجاهدان عالم تبریک و تسلیت می‌گویم.

جهان اسلام تا ابد وامدار و مدیون این مرد بزرگ و‌‌‌یاران مجاهدش خواهد بود. او در طول بیش از سه دهه رهبری و مدیریت حزب‌الله قهرمان، توانست نه تنها شاخ غرور نظامی رژیم صهیونیستی را بشکند؛ بلکه همچون سدّی محکم و نفوذناپذیر، باند جنایت‌کار و جهان‌خوار صهیونیسم را در درون سرزمین‌های اشغالی زمین‌گیر کند.

او نه تنها جان‌فدای مردم لبنان بود که پرچم‌دار عزت و استقامت و غیرت همه آزادی‌خواهان جهان بود. او با درایت و مدیریت الهی خود توانست مجاهدان حزب الله را به‌‌‌یکی از قوی‌ترین نیروهای مقاومت جهان تبدیل کند. او محبوب‌ترین شخصیت عرب بود. او نمونه آرمانی جهاد و مقاومت بود. او همه زندگی خود را بی‌وقفه در راه جهاد فی سبیل الله سپری کرد. نام او، درایت او، بصیرت او، مجاهدت‌های او و استقامت او تا ابد روشنی‌بخش راه مجاهدت و نیروبخش مجاهدان در راه خدا باقی خواهد ماند. او الگوی عینی درس مقاومت و عزت و بصیرت و صلابت و معلمی اسطوره‌ای برای همه مجاهدان فی‌سبیل الله بود.

اما صهیونیست‌های جنایتکار بدانند که شهادت او نه تنها پایان مقاومت نیست؛ بلکه به زودی خواهند دید که‌‌‌یاران و سربازان و دلدادگان پرشمار او در گوشه‌گوشه عالم با نیرویی مضاعف راه او را ادامه خواهند داد. صهیونیست‌ها با ترور سیدحسن نصرالله تقابل با جبهه مقاومت را به بالاترین سطح قابل تصور رسانده‌اند. دیگر روز آرامی به خود نخواهند دید. در هیچ جای عالم، امنیت نخواهند داشت. فرزندان و‌‌‌یاران نصرالله، تا تحقق هدف مقدس او،‌‌‌ یعنی پاکسازی قدس شریف، از وجود نحس و نجس صهیونیست‌ها، لحظه‌ای آرام نخواهند نشست.

بروز رسانی می‌شود ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics