قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / عدم شرکت در انتخابات صحیح نیست/ بدخواهان مایل نیستند حکومت دینی بر این کشور حاکم باشد/ مردم لازم است در انتخابات شرکت کنند
عدم شرکت در انتخابات صحیح نیست/ بدخواهان مایل نیستند حکومت دینی بر این کشور حاکم باشد/ مردم لازم است در انتخابات شرکت کنند

آیات مروارید و اشرفی تاکید کردند:

عدم شرکت در انتخابات صحیح نیست/ بدخواهان مایل نیستند حکومت دینی بر این کشور حاکم باشد/ مردم لازم است در انتخابات شرکت کنند

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: به هر نحوی که ممکن است باید تلاش کرد که عزت نظام و انقلاب در دنیا بیشتر شود و همین حضور در انتخابات موجب عزت و سربلندی جمهوری اسلامی خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله مهدی مروارید، در آستانه دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به تبیین ضرورت شرکت در انتخابات پرداخت و گفت: شرکت در انتخابات اصلی لازم است، زیراکه کوتاهی در این امر سبب خوشحالی آمریکا و اسرائیل شده و دلگرمی برای آنان به‌وجود‌ می‌آورد.

و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، عدم شرکت مردم در انتخابات را دلیل بر مخالف بودن آنان با جمهوری اسلامی ندانست و تصریح کرد: عده‌ای بد قضاوت‌ می‌کنند کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند عدم شرکت مردم در انتخابات، دلیل بر این نیست که با جمهوری اسلامی موافق نیستند بلکه شاید بنا به شرایط، اهمیت موضوع شرکت در انتخابات را احساس نکردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که شرکت نکردن مردم در انتخابات به نوعی سبب تبلیغات برعلیه ما در بین دشمنان‌ می‌شود که بنابراین این عدم شرکت کار صحیحی نیست، عنوان کرد: شرکت نکردن در انتخابات، این توهم را در میان دشمنان ایجاد‌ می‌کند که آنان با خود‌ می‌اندیشند که پیروز شدند و‌ می‌توانند به کشور ضربه وارد کنند.

مروارید ادامه داد: بنابراین هر حرکتی که باعث تضعیف نظام و جمهوری اسلامی شود حرکت صحیحی نیست و رای ندادن از همان حرکات است که سبب‌ می‌شود آمریکا و اسرائیل خوشحال و دلگرم شوند. جمهوری اسلامی ثمره خون پاک شهدا و تلاش‌‌های بزرگان و مراجع و علما و در راس آنان حضرت امام(ره) است که باید این زحمات قدردانی شود.

وی تنها کشوری که جمهوری اسلامی در آن مطرح است را ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: به هر نحوی‌ می‌بایست تلاش کرد تا این عزت بیشتر شود و رای دادن موجب عزت و سربلندی جمهوری اسلامی خواهد بود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان ضمن تاکید بر ضرورت انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور، افزود: فردی که انتخاب‌ می‌شود،‌ می‌بایست توانمند، متدین، کارآموخته و با برنامه به فکر مسائل کشور باشد و وقتی سرکار خواهد آمد روی این‌‌ها فکر کرده و برنامه صحیحی را ارائه دهد و برنامه‌‌ها را از همه جهات مذهبی، تربیتی فرهنگی، اقتصادی و … پیگیری کند.

آیت‌الله مروارید ادامه داد: بنابراین فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنید که با برنامه صحیح و منسجمی پیش برود و امیدواریم خداوند متعال توفیق همگان را در خدمت به اسلام و مسلمین فزونی دهد.

بدخواهان نظام و انقلاب مایل نیستند تا حکومت دینی و اسلامی بر این کشور حاکم باشد

آیت‌الله مصطفی اشرفی‌ شاهرودی همچنین در آستانه دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به تبیین ضرورت شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح پرداخت و گفت: در دنیا و در هیچ انقلابی، به اندازه انقلاب اسلامی ایران شهید نداده‌ایم. بیش از ۵۰۰ هزار شهید به جزء آوارگان و معلولین و امثال اینها تقدیم شد تا توانستیم حکومت دینی را پیرو حکومت امیر مومنان(ع) در این کشور برقرار کنیم. امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، افتخارات زیادی برای کشور حاصل شده اما نارضایتی‌هایی نیز وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد.

استاد مطرح خارج فقه حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت توجه دادن مردم نسبت به خدمات دولت، ابراز کرد: مردم اگر بیاندیشند خواهند دید که در حکومت شاهنشاهی، چه اندازه سراسر کشور با محرومیت روبه‌رو بود اما بعد از انقلاب اسلامی بودجه زیادی در روستاها و مناطق محروم و نقاط گوناگون کشور در راستای رفع محرومیت به کار گرفته شد.

این شاگرد امام خمینی (ره) با بیان اینکه با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب مایل نیستند تا حکومت دینی و اسلامی بر این کشور حاکم باشد، خاطر نشان کرد: برعامه مردم لازم است که در انتخابات شرکت کنند به منظور اعلام اینکه ما به حکومت دینی علاقه داریم و‌ می‌خواهیم در کشور باقی بماند و مردم بهره مند از آن باشند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر کسی دین و حکومت دینی را دوست دارد، وظیفه دارد در انتخابات شرکت کند و نگذارد که بدخواهان نظام و انقلاب که هدفشان براندازی حکومت دینی است در این میدان پیروز شوند.

استاد خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به برخی نارضایتی‌‌های ایجاد شده از سوی سازمان‌‌ها، از رئیس جمهور منتخب ملت خواست تا نظارت دقیق بر نابسامانی‌‌های ادارات و مشکلات عامه مردم داشته باشد و قبل از هرچیز، در راستای پویائی نظام اداری، به اصلاح دقیق ساختارهای اداری بپردازند تا بتوانند رضایت مردم را جلب نمایند.

اشرفی شاهرودی ضمن اشاره به انتخاب اصلح گفت: مردم بررسی کنند هرکس صالح تر است، به او رای بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics