قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوئی با حضور شاگردان در مشهد برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوئی با حضور شاگردان در مشهد برگزار می‌شود

فراخوان؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله خوئی با حضور شاگردان در مشهد برگزار می‌شود

به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت مرجع عالیقدر و فقید جهان تشیع آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی و تجلیل از جایگاه فقاهت مجلس بزرگداشتی با حضور عالمان، شاگردان، اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد برپا می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، همزمان با سالروز شهادت سبط اکبر ریحانه رسول الله حضرت امام حسن مجتبی(ع)، به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت عالم ربانی مرجع عالیقدر و فقید جهان تشیع آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی مجلس بزرگداشتی با حضور علمای اعلام در مشهد برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، این مراسم بزرگداشت به منظور تکریم و تجلیل از جایگاه فقاهت آیت‌الله خوئی با حضور علما، شاگردان، اساتید، مدیران و فضلای حوزه و دانشگاه روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه ۹۷ مطابق با هشتم ماه صفر از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱ در محل مدرسه علمیه آیت‌الله خوئی (زیرگنبد) برپا خواهد شد.

در پیام تسلیت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت ارتحال این فقیه بزرگ آمده است: “عالم جلیل القدر و فقیه عظیم الشأن حضرت آیه‌الله العظمی آقای حاج سید ابوالقاسم خویی در بسیاری از علوم اسلامی رایج در حوزه‌های علمیه از اساتید مسلم و کم نظیر بحساب می‌آمد. فقیهی بزرگ و اصولی‌ای عمیق و مفسری نوآور و رجالی‌ای صاحب مکتب و متکلمی زبر دست بود. آثار علمی ارزشمند این مرد بزرگ به ده‌ها جلد کتاب در فقه و اصول و تفسیر و رجال منحصر نمی‌شود، هزاران شاگرد تربیت یافته در حوزه‌ی دروس غنی و سرشار او هم اکنون در همه بلاد اسلامی منتشرند”.

بیشتر بخوانید: از «خوی» تا «نجف»؛ نگاهی دیگر به زندگانی آیت‌الله خوئی

بیشتر بخوانید: سید الفقهاء و نابغه الاصول، سید ابوالقاسم خویی به قلم سید عبدالعزیز طباطبائی

بیشتر بخوانید: گزارش تصویری از آیت‌الله خویی در آخرین سال‌های حیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics