قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پاسخ به پرسش‌‌های فقهی در حوزه فرا روان شناختی و طب غیرمعمول
پاسخ به پرسش‌‌های فقهی در حوزه فرا روان شناختی و طب غیرمعمول

معرفی کتاب؛

پاسخ به پرسش‌‌های فقهی در حوزه فرا روان شناختی و طب غیرمعمول

کتاب «زیر گنبد فیروزه ای» به قلم سید محمد تقی علوی و محمدحسین قدیری به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ و منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، افراد بسیاری ادعا می‌کنند که با کمک روش‌‌های فراروان شناسی و طب غیر معمول می‌توانند به ارتقای بهداشت روان، روان درمانی، مشاوره و راهنمایی، موفقیت تحصیلی و شغلی و… کمک کنند. در این کتاب در هر بخش پس از توضیح مختصری درباره این ادعا و روش‌‌ها، به پرسش‌‌ها، تعارض‌‌ها، تنش‌‌های این روش‌‌هابا فقه اسلامی، پاسخ داده شده است.

این کتاب که در برگیرنده پرسش‌ها و پاسخ‌های فقهی در حوزه مشاوره و روان‌درمانی است، در طول یا حتی موازی با مکاتب مختلف روان‌شناسی و رویکرد مشاوره‌ای و روان‌درمانی آنها نیست؛ این کتاب به سهم خود، به همه رویکردهای مذکور، چارچوبی جهت‌دار و هدف‌مند با جهان‌بینی و ایدئولوژی توحیدی می‌دهد.

همه علوم با هم در تعامل هستند، فقه و روان‌شناسی هم با هم بده بستان و تعامل دارند. در این کتاب با برخی از خدمات فقه به روان‌شناسی(مشاوره و روان درمانی) و در مقابل، خدمات ارزنده‌ای که روانشناسی به فقه و حقوق ارائه می‌دهد (جنایی، قضایی، احساسی، ادراکی و…) آشنا خواهیم شد.

مهمترین مباحث این مجموعه عبارتنداز: هاله بینی، انرژی درمانی، سنگ درمانی، تاثیر ستارگان، سنگ‌های ماه تولد، اثرات اعداد و نام‌ها بر سرنوشت و شخصیت، مهره مار، تعبیر خواب، موسیقی درمانی، رقص درمانی، نغمه درمانی قرآن، خنده درمانی، دلقک درمانی، آثار وضعی غذاها، عریضه نویسی، تکنیک های تنش زدایی یوگا، مراقبه، ماساژ درمانی، عطر و رایحه درمانی، دعا، دعانویسی، دعا درمانی، ذکر درمانی، حرز درمانی، فواید روان شناختی دعا، عرفان درمانی، استخاره، استشاره مهارت تصمیم گیری، هیپنوتیزم و هیپنوترابی و…

کتاب «مشاوره زیر گنبد فیروزه‌ای» در چهار جلد از سوی مؤسسه امام خمینی روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی این مجموعه اینجا کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics