قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آثار و برکات کرسی درس آیت‌الله میلانی همچنان در مشهد وجود دارد/ مهمترین وظیفه قرارگاه فقاهت، ساماندهی دروس خارج است
آثار و برکات کرسی درس آیت‌الله میلانی همچنان در مشهد وجود دارد/ مهمترین وظیفه قرارگاه فقاهت، ساماندهی دروس خارج است

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان:

آثار و برکات کرسی درس آیت‌الله میلانی همچنان در مشهد وجود دارد/ مهمترین وظیفه قرارگاه فقاهت، ساماندهی دروس خارج است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه قرار گاه فقاهت و مجتهدپروری تلاش در جهت ساماندهی دروس خارج است که با نظارت بر اساتید، حمایت از ایشان و نیز ارزیابی دقیق طلاب درس خارج محقق می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در دیدار با اعضای قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان با بیان خاطراتی از دوران حضور خود در درس خارج آیت‌الله سید محمدهادی میلانی و روش تدریس ایشان، یکی از مهمترین ویژگی‌های حوزه علمیه خراسان را باقی بودن آثار و برکات درس مرحوم آقای میلانی برشمرد و گفت: آیت‌الله میلانی و آیت‌الله خوئی هر دو از شاگردان مرحوم نائینی بودند؛ تدریس این دو بزرگوار در یک صراط واحد بوده و وضعیتی که در محتوای تدریس مرحوم آقای خوئی وجود داشته در درس مرحوم آقای میلانی هم بوده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دوم سخنان خود مهم‌ترین مشکل درس‌های خارج را عدم ساماندهی دروس بیان کرد و افزود: اصلی‌ترین وظیفه قرار گاه فقاهت و مجتهدپروری تلاش در جهت ساماندهی دروس خارج است که با نظارت بر اساتید، حمایت از ایشان و نیز ارزیابی دقیق طلاب درس خارج محقق می‌شود.

علم‌الهدی در ادامه تاکید کرد: دروس خارج مسائل مستحدثه مورد توجه قرارگاه قرار گیرد و ارزیابی شود و برنامه پژوهشی برای دروس استاد تنظیم شود و جمعی از فضلاء دروس خارج را سازماندهی کنند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد در پایان سخنان خود بر توسعه حساب شده دروس خارج با رسمیت بخشیدن به برخی دروس غیررسمی در قالب ورود فضلای انقلابی به عرصه تدریس خارج تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اتفاقات و تحولات خوبی مانند تشکیل قرارگاه‌ها در حوزه علمیه خراسان رخ داده است، در خاتمه گفت: امروز سرنوشت اسلام با این انقلاب گره خورده و وظیفه روحانیت با گذشته تفاوت دارد.

در ابتدای این دیدارحجج‌اسلام علوی آزیز معاون آموزش حوزه علمیه خراسان و علیرضا نوروزی مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری گزارشی از روند تشکیل قرارگاه و وظایف و فعالیت‌های آن ارائه کردند و برخی از اساتید درس خارج و اعضای محترم قرارگاه نیز به ارائه نقطه نظرات خود در جهت تقویت کرسی‌های درس خارج پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید علوی آزیز با بیان اینکه قرارگاه‌ها به عنوان گروه‌های علمی و بازوی مشورتی و فکری مدیر حوزه علمیه خراسان در موضوعات مشخص محسوب می‌شوند، گفت: درس‌های خوبی در این حوزه رونق جریان دارد و حضور و اهتمام بیشتر اساتید در ادامه رونق و رشد آن تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: رشد و تعالی حوزه علمیه بر محور اساتید است که از این رو باید نسبت به تکریم بیش از پیش ایشان همت و توجه داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا نوروزی نیز در این جلسه به کارهایی در مقطع خارج همچون تقویت مباحثه، سوق دادن دروس به سمت مسائل مستحدثه و نظام، پایش اساتید فقه و اصول، برگزاری دوره‌های دانش افزایی اساتید، توسعه رشته‌های تخصصی در حیطه فقه و اصول و … اشاره کرد که در این قرارگاه در حال پیگیری است.

[easy_image_gallery gallery=”584″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics