قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «آزاد اندیشی دینی» در شماره جدید خیمه
«آزاد اندیشی دینی» در شماره جدید خیمه

تازه‌های نشر؛

«آزاد اندیشی دینی» در شماره جدید خیمه

ماهنامه خیمه در شماره جدید خود، در پرونده‌ای ویژه با موضوع «آزاد اندیشی دینی»، گفتگو‌هایی قابل توجه با صاحب‌نظران و پژوهشگران این حوزه ترتیب داده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، شماره ۱۲۷ ماهنامه دینی-فرهنگی خیمه (مهر و آبان ۱۳۹۷) به صاحب ‌امتیازی و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری در ۸۰ صفحه چاپ و پس از شش ماه وقفه در انتشار، با قیمت ۸ هزار تومان دردست علاقه‌مندان قرار گرفت.

«آزاد اندیشی دینی» عنوان پرونده ویژه این شماره «خیمه» است که متشکل از آثار و گفتار از اساتید و پژوهشگران این حوزه است. همچنین گفتگوی ویژه‌ای با حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ترتیب داده است. در این ماهنامه، با افرادی از طیف‌های مختلف مانند عبدالحسین خسروپناه، مهدی گلشنی، احمد واعظی، محسن غرویان، محمدرضا حشمتی، سعید زیباکلام، علی شفیعی، محمد عبداللهیان، صادق حقیقت، مهدی فیروزان، سید احمد بطحایی و … گفت‌وگو شده است.

سرمقاله این شماره به قلم محمدرضا زائری با عنوان «تاریخ هستی دو بخش دارد: پیشامحرم و پسامحرم!»، بازتاب با عنوان «حرف اول: حواست هست» به قلم عطاءالله اسماعیلی و بازتاب شماره‌ی قبل: «حوزه ی خواهران مردانه نیست» و گفت‌وگوی ویژه: با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب و دغدغه گفت‌وگو در حوزه ادیان و مذاهب؛ با عنوان «کشیش‌ها هم به بهشت می‌روند» از مطالب اولیه این شماره است.

چهره ماه: «حاج آقای قصه گو (اسماعیل آذری‌نژاد)»، گزارش ماه: «برجام و پسابرجام در قرآن؟»، گفت‌و‌گو با استاد و دانشجویی که از پایان نامه‌ای خاص دفاع کردند و یادداشت: با عنوان «نواندیشی دینی و اربعین حسینی» به قلم سیدهادی طباطبایی، از دیگر بخش‌های این شماره می‌باشد.

در «پرونده آزاداندیشی دینی» می‌خوانیم: گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام احمد واعظی و بررسی آزاداندیشی در حوزه، «برچسب امنیتی نزنیم»/ مصطفی صالحی؛ «ضرورت بازنگری در مفروضات برای تحول استنباط دینی»، سیدفرید حاج سیدجوادی؛ «تعریف و حدود آزاداندیشی از نگاه آیت‌الله فقیهی؛ فقط در فروعات دین»/ رضا تاران؛ «در نقد قول مشهور»، سیدهادی طباطبایی؛ «حجت‌الاسلام خسروپناه نظر متفاوتی دارد، هیچ وقت این قدر آزادی بیان نداشتیم»/ محمد صالح‌پور؛ «نمایش آزاداندیشی»، یادداشت شفاهی دکتر سعید زیباکلام؛ «دکتر صادق حقیقت از آزاداندیشی در تشیع می‌گوید؛ محدودیت ندارد»/ زینب علیزاده؛ «موانعی به نام تفکیکی‌ها و اخباری‌ها» یادداشت شفاهی محسن غرویان؛ «گفت‌وگو با دکتر مهدی گلشنی که معتقد است مسئولان ما از نقد خوششان نمی‌آید؛ مطلقاً در مسیر آزاداندیشی نیستیم»/ مصطفی صالحی؛ «حجت‌الاسلام علی شفیعی از آزاداندیشی در علوم دینی می‌گوید؛ اصلاح مبانی فقه»/ زهره کهندل.

دیگر بخش‌های خواندنی این ماهنامه عبارتنداز: محراب: «میزگرد بررسی کارکرد مساجد ۴۰ سال پس از انقلاب؛ مسجد، قربانی سیاست‌گذاری یا سیاسی‌کاری؟ / فهیمه ابراهیمی»؛ تفسیر: «با حجت‌الاسلام عبداللهیان شیوه استناد مسائل روز به قرآن را بررسی کردیم؛ دین، جایگزین عقل نمی‌شود/ زینب علیزاده»؛ قرآن: «با حجت‌الاسلام ملکی که ترجمه او از قرآن به روز و خواندنی است؛ متن دیروز ترجمه امروز/ سمیه غلام پور»؛ راهبرد: «گفت‌وگو با حجت‌الاسلام حشمتی که ۴ سال معاون قرانی وزیر بود؛ بنر کسی را تربیت نمی‌کند / سعید غلام پور»؛ مدیریت: «گفت‌و‌گو با مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب و حرف‌هایی درباره مدیریت فرهنگ؛ توقعات مان باید حداقلی شود / عطاءالله اسماعیلی» روایت: «یادداشت‌های همسر یک طلبه؛ شمشیر زورو و قمه من / زینب ایمان طلب»؛ کافه «یک زوج مشهدی در کافه کتاب آفتاب کار یک سازمان فرهنگی را انجام می‌دهند؛ مشهد، تشنه گفت‌وگوست / زهره کهندل»؛ کتاب: «حضور در احضاریه؛ مروری بر کتاب احضاریه نوشته علی مؤذنی/ منصوره رضایی»؛ روایت: «آخوندهای انگلیسی؛ جستاری در باب رابطه روحانیت با تکنولوژی / سیداحمد بطحایی»؛ یادداشت: «سرزمین آفتاب وانیلی / زهرا کاردانی».

یادآور می‌شود، ماهنامه فرهنگی، دینی و مجالس حسینی «خیمه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمدرضا زائری که از شش ماه پیش به دلیل گرانی کاغذ و مشکلات مالی، نتوانسته بود، به چاپ برسد، پس از این مدت با شماره ۱۲۷ منتشر شد و تاریخ چاپ شماره بعدی این ماهنامه مشخص نیست.

لازم به ذکر است، این شماره ماهنامه خیمه، روی دکه‌های مطبوعاتی نخواهد رفت و علاقه‌مندان برای خرید از این راه‌های زیر استفاده نمایند.

تهران:

۱- خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه ترنجستان سروش (۰۲۱۶۶۴۹۳۶۲۰) و کتاب‌فروشی کیهان (۰۲۱۶۶۴۰۳۴۷۹) و کتاب‌فروشی به‌نشر (۰۲۱۶۶۴۰۱۵۴۳)

۲-خرید حضوری و تلفنی از دفتر مجله (۰۲۱۸۸۹۳۴۹۷۰)

۳- خرید از فروشگاه اینترنتی نشر خیمه nashrekheime.ir

۴- اشتراک از سایت مگ‌ایران magiran.com

۵- خرید نسخۀ الکترونیک از سایت طاقچه taaghche.ir

۶- ارسال پیام (تلگرام، واتس‌اپ و پیامک) به (۰۹۰۲۸۲۴۲۹۸۱)

شهرستان:

۱- خرید تلفنی از دفتر مجله (۰۲۱۸۸۹۳۴۹۷۰)

۲- خرید از فروشگاه اینترنتی نشر خیمه nashrekheime.ir

۳- اشتراک از سایت مگ‌ایران magiran.com

۴- خرید نسخۀ الکترونیک از سایت طاقچه taaghche.ir

۵- ارسال پیام (تلگرام، واتس‌اپ و پیامک) به (۰۹۰۲۸۲۴۲۹۸۱)

http://www.magiran.com/cover/mg3027_127icl.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics