قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آشنایی طلاب جامعه المصطفی با «فقه مقارن» ضروری است
«زکات» آنگونه که باید معرفی نشده است/ امروز رسیدگی به امور مردم بر همه واجب است

آیت‌الله نوری همدانی:

آشنایی طلاب جامعه المصطفی با «فقه مقارن» ضروری است

آیت‌الله نوری همدانی بر آشنایی طلاب جامعه المصطفی با فقه مقارن تاکید کرد و گفت: این عزیزان باید بتوانند در بازگشت به کشورهای خود امتیازات فقه اهل بیت(ع) را بر دیگر فقه‌‌ها بیان کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین نوری همدانی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جامعهالمصطفی در بخشی از سخنان خود گفت: بر اساس آیات الهی از هر فرقه، طایفه و گروهی باید عده‌ای در مسیر تفقه دین قدم برداشته، اسلام را در تمام ابعاد فرا گرفته احکام اسلام را برای مردم بیان نمایند.

ایشان با اشاره به این که طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی باید فقه را خوب مطالعه نموده آشنا به فقه مقارن باشند، خاطرنشان کرد: طلاب و دانش پژوهانی که از ۱۰۰ کشور جهان دور هم جمع شده‌اند از افتخارات جامعه المصطفی به شمار‌‌ می‌روند؛ این عزیزان باید آشنا به امتیازات فقه اهل بیت علیهم السلام باشند.

معظم‌له ضمن معرفی کتاب‌‌های ارزشمندی برای آشنایی با اصول و چارچوب علمی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی تصریح کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در مسیر تربیت فقها سعی نمودند تا اندیشمندانی چون؛ شیخ مفیدها، شیخ طوسی و سید مرتضی‌‌ها را تربیت نمایند تا به درستی حافظ فرهنگ اصیل اسلامی باشند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیز که از کشورهای مختلف در جامعهالمصطفی تحصیل‌‌ می‌کنند، لازم است تا در کنار آشنایی با فقه مقارن، کار خود را بر اساس اخلاص و معامله با خداوند متعال انجام دهند؛ با جدیت درس بخوانند، چرا که انسان‌‌های تنبل به هیچ جایگاهی دست نخواهند یافت. همت بلند و اراده قاطع، و اهتمام به نماز شب، تهجد و سحر خیزی و ارتباط با خدا نورانیت مثال زدنی را در دل انسان ایجاد‌‌ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics