قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آموزش آنلاین مقابله با ویروس کرونا؛ پیشگیری و دانستنی‌های ضروری
آموزش آنلاین مقابله با ویروس کرونا؛ پیشگیری و دانستنی‌های ضروری

با ارائه دکتر مهرداد فرخ‌نیا، متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار؛

آموزش آنلاین مقابله با ویروس کرونا؛ پیشگیری و دانستنی‌های ضروری

در اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، ویروس جدیدی با نام «کرونا» در یکی از شهر‌های کشور چین شیوع پیدا کرد و طی چند روز به کشورهای متعددی چون ایران گسترش یافت. این دوره آموزشی کوتاه و مفید، به صورت خلاصه به دانستنی‌های ضروری در رابطه با این ویروس می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، سامانه آموزش آنلاین معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پیرو مثبت شدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور، دوره آموزش همگانی «ویروس کرونا؛ پیشگیری و دانستنی‌های ضروری» را راه‌اندازی کرد.

براین اساس، این دوره آموزشی کوتاه و رایگان، در کمتر از ۱۵ دقیقه با ارائه دکتر مهرداد فرخ‌نیا، متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار، شما را با دانستنی‌های ضروری ویروس کرونای جدید آشنا خواهد کرد و محتوای آن زیر نظر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است.

در این دوره‌ی آموزشی، دکتر فرخ‌نیا، توضیحاتی را در مورد پیدایش ویروس کرونا، علائم و نشانه‌های ابتلا به آن، راه‌های انتقال، روش‌های پیشگیری از ابتلا و روش‌های استفاده را ماسک را توضیح می‌دهد و نیز می‌گوید اگر یکی از افراد خانواده به این ویروس مبتلا شود سایر اعضا چه کارهایی باید انجام دهند.

فهرست مطالب بدین شرح است: درس اول: مقدمه و معرفی کوتاه ویروس کرونا. درس دوم: علایم و نشانه‌های ابتلا، آیا بیماری از سرماخوردگی به راحتی قابل افتراق است؟. درس سوم: راه‌های انتقال ویروس کرونا. درس چهارم: راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا. درس پنجم: روش صحیح استفاده از ماسک. درس ششم: در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا و یا مواجهه با فرد مبتلا، چه کنیم؟. درس هفتم: آیا درمان یا واکسنی برای ویروس کرونا وجود دارد؟. درس هشتم: کلیپ‌های آموزشی مفید و فایل‌های مرتبط. درس نهم: مشاهده و دانلود پوسترهای اختصاصی جمعیت هلال احمر. درس دهم: پاسخ به پرسش‌های رایج.

براساس این گزارش؛ سطح دوره: عمومی، نوع دوره: ویدیویی، متن و عکس و زمان تقریبی دوره: ۱۵ دقیقه و سازگار با: تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر است. در پایان این دوره می‌توانید با ثبت مشخصات خود گواهینامه جمعیت هلال احمر را نیز دریافت نمایید. این دوره جزو دوره‌های مبتنی بر نیاز محلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌گردد و گواهینامه دوره ۷۲ ساعت بعد از اتمام دوره و پرکردن فرم ثبت مشخصات در سایت آموزش همگانی جمعیت هلال احمر قابل دریافت خواهد بود.

یادآوری می‌شود، دوره‌ی آموزشی آنلاین پیشگیری و دانستنی‌های ضروری ویروس کرونا با همکاری جمعیت هلال احمر و انجمن پزشکان عمومی ایران زیر نظر سازمان نظام پزشکی تهیه شده است. علاقه‌مندان برای شرکت در دوره «ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی‌های ضروری (آموزش همگانی)» اینجا و برای دریافت مدرک گواهینامه جمعیت هلال احمر اینجا کلیک نمایند. یافته‌ها و اطلاعات جدید در رابطه با این ویروس در همین صفحات و دوره، به‌روز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics