قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / آیت‌الله سید محمدصادق روحانی دارفانی را وداع گفت
آیت‌الله سید محمدصادق روحانی دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله سید محمدصادق روحانی دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله سید محمدصادق حسینی روحانی از علما و فقهای مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام، غروب جمعه ۲۵ آذرماه در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. این فقیه وارسته از مراجع تقلید و از شاگردان آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله خوئی و از مبارزان دوران انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله سید محمدصادق روحانی، از مراجع معظم تقلید و از شاگردان آیات عظام محمدکاظم شیرازی، محمدعلی کاظمینی، محمد حسین اصفهانى (کمپانی)، سید ابوالحسن اصفهانى، محمدرضا آل یاسین، سید ابوالقاسم خویی و سید محمدحسین طباطبایى بروجردى بود.

آیت‌الله روحانی از سال ۱۳۴۰ پس از ارتحال حضرت آیت‌الله بروجردی، مرجعیت خود را آغاز کرد. ایشان دارای ده‌ها جلد تألیف به زبان‌های عربی و فارسی می‌باشند که یکی از مهم‌ترین آنها کتاب گرانسنگ فقه‌الصادق می‌باشد که در ۴۱ جلد و در ۲۰ هزار صفحه در داخل و خارج از ایران به چاپ رسیده است. همچنین، منهاج الفقاهه و زبده الاصول از آثار به‌جای مانده از آن فقیه فقید است.

پیام تسلیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت ارتحال آیت‌الله روحانی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه‌های علمیه ارتحال عالم ربانی و فقیه گرانقدر حضرت آیت‌الله سید محمد صادق روحانی رضوان الله تعالی علیه را به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری دام ظله، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، همه شاگردان و علاقه مندان و اساتید و فضلا و طلاب گرامی و به ویژه بیت معزز آن عالم مجاهد، تسلیت عرض نموده و علو درجات در جوار اجداد طاهرینش علیهم السلام را برای آن فقیه پارسا و صبر و اجر برای خاندان مکرم را از خداوند منان مسئلت دارد.

حوزه‌های علمیه مصادف با مراسم تشییع پیکر آیت‌الله روحانی تعطیل خواهد بود

به اطلاع می‌رساند که حوزه‌های علمیه مصادف با مراسم تشییع پیکر پاک آن عالم جلیل القدر، تعطیل خواهد بود که جزئیات برنامه و زمان تشییع متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

تعطیلی دروس برخی از مراجع و علمای نجف و قم در پی ارتحال حضرت آیت الله روحانی

در پی ارتحال مرحوم آیت‌الله روحانی، دروس آیات و اساتید معظم: محمد اسحاق فیاض، شیخ بشیر نجفی، سید محمدرضا سیستانی، شیخ باقر ایروانی، شیخ هادی آل‌راضی، سید منیر خباز، سید حسین حکیم، سید صادق شیرازی، علوی بروجردی، مهدی گنجی، عبدالله احمدی شاهرودی، سید احمد مددی، محمدتقی شهیدی، محمد قائنی تعطیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics