قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / احکام و آداب اخلاقی جامعه بانوان
احکام و آداب اخلاقی جامعه بانوان

«حجاب و عفاف» اثر محمدحسين فلاح زاده

احکام و آداب اخلاقی جامعه بانوان

هجدهمین شماره از مجموعه «فقه و زندگی» با عنوان «حجاب و عفاف» اثر محمدحسین فلاح زاده کتابی که توصیه می‌شود، مطالعه کنید.

به گزارش شبکه اجتهاد، آشنایى با احکام ویژه‌ی اصناف و گروه‌های اجتماعی، براى دست ‏اندرکاران آن ضرورى و براى مراجعان به گروه‌ها و مشاغل، نیاز قطعى و براى اهل مطالعه، دانشی اجتماعى و دینى است.

 طرح پژوهشى فقه و زندگى، که با سفارش «ستاد احیاء امر به معروف و نهى از منکر» و همّت «پژوهشکده امر به معروف ونهی ازمنکر» شکل گرفته، پاسخى به نیازهاى بشر، در همه عرصه‏هاى زندگى است.

مجموعه حاضر نقطه پیوند «فقه» و «زندگى» است؛ و چگونگى ارتباط و تأمین معیشت حلال را به مسلمانان و صاحبان مشاغل گوناگون مى‏آموزد و فقه را از تئورى به ‏عمل نزدیک می‌‏سازد.

کتاب حاضر هجدهمین شماره از این مجموعه است و به احکام و آداب اخلاقی مربوط به جامعه بانوان، اختصاص یافته است.

 در بخشی از مقدمه مولف دراین اثر می‌خوانیم: «پوشش زن در برابر مرد بیگانه از مسایل مهم اسلامی که در قرآن کریم با صراحت بر وجوب آن تاکید نموده است. پوشش مناسب و پرهیز از نگاه حرام و عدم جواز خلوت ، لازمه حفظ حریم میان مردان و زنان نامحرم است.

زن با رعایت حجاب اسلامی علاوه بر اینکه روح خود را برای تزکیه، پالایش و قرب الهی آماده می‌نماید، زمینه رشد معنوی مردان و گسترش امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد، حفظ حریم میان مردان و زنان، روح و روان و اخلاق آنان راسامان دهی کرده و بر تحکیم نظام خانواده می‌افزاید…»

انتشارات بهار دلها کتاب هجدهمین شماره از کتاب فقه و زندگی با عنوان «حجاب وعفاف» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده را چاپ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics