قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / از «فقه قرآنی» تا «جرعه‌ای از دریا»
از «فقه قرآنی» تا «جرعه‌ای از دریا»

تازه‌های نشر؛

از «فقه قرآنی» تا «جرعه‌ای از دریا»

جلد سوم کتاب «الطاف الرحمن فی فقه القرآن» اثر آیت‌الله سبحانی و  چهارمین جلد از کتاب «جرعه‌‌‌‌‌ای از دریا» تالیف آیت‌الله شبیری زنجانی به‌تازگی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، جلد سوم کتاب «الطاف الرحمن فی فقه القرآن» که دربردارنده تفسیر و تبیین آیاتی از قرآن کریم است، توسط آیت‌الله جعفر سبحانی تالیف شده و انتشارات توحید آن را چاپ کرده است.

جلد سوم این اثر، به آیات الاحکام در موضوعات: «طلاق؛ اطعمه و أشربه؛ ارث؛ قضاء؛ شهادات؛ حدود؛ دیات؛ اسراف؛ تبذیر؛ بدعت؛ تکفیر؛ نسخ؛ تعزیر؛ تسلیم»‌‌ می‌پردازد.

بنابراین گزارش، جلد اول این اثر شامل آیاتی  که بیان‌کننده احکام: طهارت، صلاه، صیام، زکات، انفال، فیء، خمس، حج؛ است. همچنین جلد دوم بیان‌کننده احکام: جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، مکاسب محرمه، عقود و ایقاعات شرعی و نگاه؛ می‌باشد.

انتشار جلد چهارم «جرعه‌ای از دریا»

چهارمین جلد از کتاب «جرعه‌ای از دریا» (مقالات و مباحث شخصیت‌شناسی و کتاب‌شانس) تالیف آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی به همت موسسه کتابشناسی شیعه منتشر شده است.

هر جلد از این مجموعه، در سه فصل تدوین شده است؛ فصل اول حاوی هشت اثر عربی از نویسنده است که عمدتاً تعلیقات وی بر کتاب‌‌‌‌های دیگران به ویژه یادداشت‌‌‌‌ها و نظرها بر بعضی از کتب رجال و تراجم به شکل امروزی است.

در فصل دوم دوازده اثر فارسی از آیت‌الله شبیری زنجانی که شامل مقالات، مصاحبه‌‌‌‌ها و تعلیقات وی بر برخی از کتاب‌‌‌‌های مشهور شیعه است.

در فصل پایانی تحت عنوان طریقیات، مجموعه‌‌‌‌‌ای از حکایات و مطالب ارزشمندی که از شرح احوال علمای مشهور شیعه از ایشان نقل شده است، گردآوری شده که شامل سیره اخلاقی، علمی و معنوی علمای معروف شیعه معاصر و قدیمی است.

پیش از این، سه جلد از کتاب، منتشر شده بود که شامل مجموعه مقالاتی از آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی در معرفی آثار معروف علمای شیعه و نقد و بررسی برخی از این آثار و شرح احوال و کرامات معنوی برخی از این علما است.

علاقمندان می‌توانند این کتاب را در قم، فروشگاه انتشارات کتاب‌شناسی شیعه، نیروگاه، کوچه ۷،  پلاک ۲۲، تلفن: ۰۲۵۳۸۸۰۲۲۳۲ و فروشگاه کتاب طه، مجتمع ناشران، طبقه سوم، پلاک ۳۱۴، تلفن: ۰۲۵۳۷۸۴۸۳۲۶ تهیه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics