قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اساتید برای مدرِّس خارج شدن عجله نکنند
اساتید برای مدرِّس خارج شدن عجله نکنند

آیت‌الله اشرفی شاهرودی:

اساتید برای مدرِّس خارج شدن عجله نکنند

آیت‌الله اشرفی شاهرودی ضمن تایید و لازم دانستن قرارگاه فقاهت برای سازماندهی و تقویت اجتهاد در حوزه بیان داشت: طلبه‌ای که حداقل شش سال درس خارج را خوب بخواند و یک دوره اصول را بگذراند لازم است که برای تدریس سطوح عالیه از او استفاده شود و اساتید برای مدرِّس خارج شدن عجله نکنند و با تلاش و زحمت سعی کنند تا صاحب نظر بشوند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مدیر مدرسه عالی سطح چهار و مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان با حضور در دفتر آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد خارج فقه و اصول و از علمای برجسته مشهد، ضمن ارائه گزارشی، از نظرات و رهنمودهای ایشان، بهره‌مند گردید.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ساماندهی دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تاکید بر نظم بخشیدن به دروس و برگزاری مباحثات دروس خارج اظهار داشت: آزادی در حوزه حدی دارد و طلبه باید خود را موظف به حضور در درس استاد بداند زیرا هیچ چیزی جایگزین درس حضوری نمی‌شود.

ایشان بر ساماندهی اساتید سطوح عالیه تاکید کرد و گفت: باید در گزینش و اعطای مجوز تدریس به اساتید دقت کرد تا به خصوص کسانی که صلاحیت تدریس در سطوح عالیه را داشته و روش تدریس را یاد دارند، انتخاب شوند.

آیت‌الله اشرفی ضمن تایید و لازم دانستن قرارگاه فقاهت برای سازماندهی و تقویت اجتهاد در حوزه بیان داشت: طلبه‌ای که حداقل شش سال درس خارج را خوب بخواند و یک دوره اصول را بگذراند لازم است که برای تدریس سطوح عالیه از او استفاده شود و اساتید برای مدرِّس خارج شدن عجله نکنند و با تلاش و زحمت سعی کنند تا صاحب نظر بشوند.

ایشان از طرح اختیاری انتخاب درس خارج فقه و اصول تا سال دهم خارج استقبال کرد و گفت: باید زمینه فراهم شود تا طلاب یک دوره خارج اصول و فقه را سپری کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا نوروزی، مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار، با بیان اینکه در این قرارگاه با حضور ۹ نفر از مدرسین برجسته درس خارج حوزه علمیه خراسان، برنامه ریزی‌های منسجم جهت تقویت فقاهت و مجتهدپروری انجام خواهد شد، اظهار کرد: ساماندهی اعطای مجوز تدریس سطوح عالی، ساماندهی کرسی دروس خارج مسائل جدید و سرمایه گذاری روی نخبگان درس خارج برای تربیت مجتهد و مدرس درس خارج در آینده از مهمترین برنامه‌های این قرارگاه می باشد.

در پایان این جلسه نوروزی از روند تکمیل ساخت فاز جدید مرکز تحقیقات اسلامی که تحت اشراف آیت‌الله اشرفی شاهرودی در حال تاسیس می باشد بازدید نمود و برای برگزاری نشست‌های تخصصی فقهی با مرکز تحقیقات اسلامی تفاهم و رایزنی صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics