قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب همه کشورهای اسلامی رسیده است
استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب همه کشورهای اسلامی رسیده است

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد:

استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب همه کشورهای اسلامی رسیده است

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این که یکی از فعالیت‌‌های این سازمان، پیگیری استاندارد حلال در منطقه بوده است، گفت: با پیگیری‌‌های انجام شده، در میان ۳۲ کشور اسلامی، استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب رسید که این نشان از برتری علمی و استدلال منطقی کشورمان دارد.

به گزارش شبکه اجتهاد، پیروزبخت در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی نظارتی، حاکمیتی و فرابخشی دانست و افزود: فلسفه وجودی استاندارد حفظ سلامت و ایمنی مردم، ارتقای کیفی محصولات، جلوگیری از کم فروشی و دفاع از حقوق مصرف کنندگان است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این که با تصویب قانون جدید استاندارد در سال گذشته، طیف گسترده‌ای از وظایف برعهده استاندارد قرار گرفته، گفت: این قانون که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، اختیارات فراوانی در خصوص حفاظت از ایمنی و سلامت مردم به سازمان واگذار کرد که یکی از این اختیارات صدور گواهی حلال است.

وی با اشاره به این که نظارت و استانداردسازی همه کالاها، محصولات و خدمات برعهده این سازمان قرار گرفته است، اظهار داشت: به دلیل اهمیت استاندارد و فعالیت‌‌های این سازمان، سطح سازمان استاندارد در سال‌‌های اخیر ارتقا یافته است.

پیروز بخت با بیان این که یکی از فعالیت‌‌های این سازمان، پیگیری استاندارد حلال در منطقه بوده است، گفت: با پیگیری‌‌های انجام شده، در میان ۳۲ کشور اسلامی، استاندارد غذای حلال ایران با انطباق ۹۸ درصدی با فقه جعفری به تصویب رسید که این نشان از برتری علمی و استدلال منطقی کشورمان دارد.

وی افزود: بر اساس این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران اجازه دارد با بهره گیری از یک فقیه واجد شرایط، گواهی حلال برای واحدهای تولیدی که استانداردهای مربوطه را رعایت‌‌ می‌کند، صادر نماید.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: شورای استاندارد کشور که شورایی فرابخشی و صاحب نظر‌‌ می‌باشد در تلاش است گام‌‌های مهمی برای دفاع از حقوق مصرف کننده بردارد.

کوچک‌ترین خیانت در سازمان استاندارد، جامعه را دچار مشکل می‌کند

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی به وظایف مهم سازمان استاندارد کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان مسئولیت‌‌های مهمی دارد چرا که توجه به امور غذایی کشور و دقت در استاندارد بودن همه مسائل، امر مهمی است که نباید ذره‌ای در آن تعلل شود.

ایشان با تاکید بر انجام کارهای خیر و توجه به آخرت اظهار داشت: باید مراقب باشیم که گرفتار مادیات نشویم و بدانیم که کارهای دنیوی یک بازیچه است. مسئولیت امر مهم و حساسی است و کسی که مسئولیتی بر عهده دارد باید از هیچ خدمتی کوتاهی نکند و تنها به رضای خداوند فکر کند و بداند که با آن مسئولیتی که دارد‌‌ می‌تواند عاقبت به خیر و یا عاقبت به شر شود.

آیت‌الله علوی گرگانی به وظایف مهم سازمان استاندارد کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان بسیار مهم و حساس است و دارای مسئولیت‌‌های مهمی‌‌ می‌باشد چرا که توجه به امور غذایی کشور و دقت در استاندارد بودن همه مسائل، امر مهمی است که نباید ذره‌ای در آن تعلل شود.

معظم‌له با تاکید بر لزوم نظارت بر کارها گفت: اگر کوچک‌ترین خیانتی در سازمان استاندارد کشور انجام شود جامعه دچار مشکل خواهد شد و ضرر آن گریبانگیر مردم است. اگر دستگاه‌های کنترل‌کننده وجود نداشته باشند و نظارت کافی نباشد مشکلات زیادی در کشور ایجاد خواهد شد و از نظر فقه هم به این موضوع اشاره شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: باید بدانیم که در کارها باید دلسوزی باشد و اگر دلسوزی در زمینه نظارت‌‌ها باشد، علاوه بر خدمات رسانی مطلوب تر آبروی کشور نیز حفظ‌‌ می‌شود.

لزوم توجه مسئولان کشور به تولید غذاهای حلال در دنیا

همچنین، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد کشور اظهار کرد: اصل استاندارد از سال‌های دور در کشور مورد توجه بود و سابقه قدیمی دارد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: جوامع امروزی به سرعت در حال گسترش هستند که با توجه به این موضوع مسئله استاندارد بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: اینکه همه مواد و محصولات به آن استاندارد لازم برسند بسیار سخت است لذا این وظیفه سنگینی است که پذیرفته‌اید و امیدواریم بتوانیم به خوبی از عهده آن برایید.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فقه ما به همه مسائل ریز هم احاطه دارد و بر این اساس باید با فقها ارتباط برقرار نمایید، گفت: کشور ما در بسیار موارد به خصوص غذای حلال می‌تواند در دنیا سهم قابل توجهی به خود اختصاص دهد.

علوی بروجردی خاطرنشان کرد: موضوع غذای حلال این روزها مورد توجه بسیاری از غیر مسلمانان هم می‌باشد لذا کشور ما در این زمینه می‌تواند گام‌های خوبی بردارد و امکاناتی را برای مسلمانان در گوشه و کنار دنیا فرام آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics