قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / استعفای امام جماعت دربار پادشاهی اردن پس از ارائه پیشنهاد جنجالی درباره زکات
استعفای امام جماعت دربار پادشاهی اردن پس از ارائه پیشنهاد جنجالی درباره زکات

استعفای امام جماعت دربار پادشاهی اردن پس از ارائه پیشنهاد جنجالی درباره زکات

«شیخ غالب ربابعه» امام جماعت دربار پادشاهی اردن و نزدیک به پادشاه این کشور به سرعت بهای اظهارات اخیرش در رسانه‌های این کشور را پرداخت کرد و استعفایش بلافاصله از سوی دربار پادشاهی پذیرفته شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، دربار پادشاهی اردن علاوه بر قبول استعفای شیخ ربابعه، «شیخ احمد الخلایله» را به عنوان جانشین شیخ ربابعه ای معرفی کرد که گفته‌ می‌شود پس از اظهارات اخیرش در انتقاد از عملکرد دولت این کشور مجبور به استعفا شده است.

ماجرا از این قرار بود که شیخ ربابعه چند روز پیش در جریان اظهاراتی که در یکی از شبکه‌های دولتی بر زبان آورد، پیشنهاد اجباری شدن زکات را مطرح کرد و گفت باید قانونی مبنی بر اجباری شدن زکات تدوین شود و اردنی‌ها ۲.۵ درصد از اموال خصوصی خود را به عنوان زکات و در راستای پایبندی به شرع خداوند به این صندوق واریز کنند.

ربابعه با اشاره به اینکه زکات‌ می‌تواند در سایه اوضاع اقتصادی و اجتماعی، راهگشا باشد، پیشنهاد کرد که صندوق ویژه جمع آوری اجباری زکات از ثروتمندان در جامعه تاسیس و درآمدهای حاصل از آن به پروژه‌های تولیدی متوسط و کوچک اختصاص داده شود تا زمینه کاهش بیکاری را فراهم آورد.

امام جماعت دربار پادشاهی اردن که سازماندهی امور دینی و اجرایی دربار پادشاهی را نیز برعهده داشت، در ادامه سخنانش از شیوه پرداخت صدقه و امور خیریه در این کشور نیز انتقاد کرد و گفت: صدقه در وظیفه شرعی امری متفاوت از زکات است و همبستگی بین شهروندان ثروتمند و فقیر نه فقط جزو احکام شرعی بلکه وظیفه ملی هم هست.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر وجوب همبستگی با فقرا تاکید کرد و بیان داشت: مقامات دولتی اردن به وظایف خود در قبال فقرا عمل‌ نمی‌کنند در حالی که وظیفه اصلی آنها خدمت به شهروندان اردنی و مردم است و آنها با انجام چنین وظیفه ای فراتر از مردم نیستند.

ربابعه ادامه داد: مردم اردن گدا نیستند. آنها اکنون با مشکلات معیشتی واقعی روبرو هستند و باید نحوه رفتار با آنها که کرامتشان را لکه دار‌ می‌کند، متوقف شود.

شیخ ربابعه در اردن از احترام زیادی برخودار است و از او به عنوان حامی فقرا یاد‌ می‌شود. این در حالی است که صراحتا گفته نشده که وی به چه دلیلی از سمت خود استعفا کرده است و اینکه آیا وی وادار به استعفا شده یا به نوعی از سمت خود برکنار شده است./ شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics