قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اطلاعیه دفتر آیت‌الله اشرفی شاهرودی درباره صوت تقطیع‌شده ایشان
اطلاعیه دفتر آیت‌الله اشرفی شاهرودی درباره صوت تقطیع‌شده ایشان

اطلاعیه دفتر آیت‌الله اشرفی شاهرودی درباره صوت تقطیع‌شده ایشان

در پی انتشار صوتی تقطیع شده از آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی، مرکز تحقیقات اسلامی وابسته به دفتر معظم‌له اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، با توجه به نشر یک فایل صوتی تقطیع شده از استاد معظم حضرت آیت الله اشرفی شاهرودی در فضای مجازی و استفسار برخی از عزیزان نکاتی جهت روشنگری به اطلاع می‌رساند:

۱) صوت یاد شده از درس خارج فقه استاد به صورتی، تقطیع و انتشار یافته که اسباب سوء برداشت را برای شنونده ایجاد میکند.

بحث اصلی استاد، بررسی طهارت و نجاست کفار و مشرکان و در ادامه حکم خوارج و نواصب بود. به این مناسبت، وارد بحث مخالفان مذهب شیعه اثنی عشری شده و پس از بررسی ادله وارده قول به طهارت و صحت مناکحه و توارث و در یک جمله جریان همه احکام اسلام نسبت به دیگر فرقه‌های مسلمان از اهل سنت- بجز نواصب – و زیدیه و اسماعیلیه را اختیار فرمودند.

در این میان با نظر داشت تفکیک بین دو طیف اهل سنت عاقل، معتدل و محب اهل بیت (علیهم السلام) با مدعیان تسنن ناصبی، تکفیری، افراطی، وهابی و داعشی، نسبت به فعالیتهای دسته دوم هشدار داده و متذکر شدند که این جریانها با امکانات فراوان دشمنان ایران ـ اسرائیل و آمریکا وعربستان سعودی … ـ در صدد نفوذ در میان دسته اول هستند تا مسیر دوستانه و الفت آمیز تاریخی و پیوندهای فرهنگی آنان با شیعیان را سست ساخته و آتش کینه و جدایی را شعله ور سازند.

پوشیده نیست که از مهمترین فعالیت‌های آنان نفوذ خزنده در مدارس دینی و مراکز فرهنگی و مساجد است که با ظاهر اسلامی و مذهبی به ترویج تفکر وهابی، سلفی و ضد شیعی پرداخته و با طرح مطالبات حداکثری و زیاده خواهی و جنجال رسانه‌‌‌ای در صدد فتنه گری و ایجاد تنش بوده و از همه خطرناک تر اینکه در پوشش این فعالیتها هدف شیطانی براندازی حکومت اسلامی را در خیال خام خود میپرورانند لذا نباید از خطر شیعه ستیزی این دسته افراطی و تکفیری و مقابله با آن غافل شد، چنانکه سکاندار فرهیخته نظام مقام معظم رهبری نیز مسئولان را بارها به مواجهه با این جریان نفوذی و خطرناک، امر فرموده اند.

۲) موقف فکری و عملی وحدت آمیز حضرت استاد نسبت به اهل تسنن انقلابی و محب اهل البیت (علیهم السلام) کاملا روشن است. ایشان در جلسات تقریب بین المذاهب حضوری فعال داشته و اقشار اهل سنت و فرهنگیان و معلمان اهل تسنن با معظم له بارها دیدار و گفتگو داشته‌‌اند که نمونه اخیر آن، سفر سال گذشته به استان کردستان و حضور در مناطق مرزی و دیدار صمیمانه با اقشار و اصناف اهل سنت است که خاطرات خوش اجتماع با علمای این دیار با سخنرانی در اجتماع آنان و نیز حضور و گفتگو در اجتماع علمای اهل تسنن و ائمه جماعات آنان در سفر به بلژیک و هلند در خاطره‌ها و عکسها و اخبار رسانه‌‌‌ای مضبوط و در دسترس است.

۳) روشن است که فرمایش استاد در مورد غیاب اهل سنت در عرصه‌های نهضت و دفاع مقدس مربوط به همین جریان زیاده خواه و افراطی و فتنه‌گر بود که نه در جریانات انقلاب و خروش ملت مسلمان ایران در سال ۵۷ حضور داشت و نه به هنگام دفاع از کیان ایران اسلامی در مقابل متجاوزان بعثی در صحنه دفاع مقدس، حاضر بود.

لذا نیازی به تاکید نیست که سخن معظم له ناظر به نفی رشادت و شهادت شهدای وطن دوست و مخلص اهل سنت که به گواهی آمارهای رسمی، تقدیم حدود یازده هزار شهید بوده است، نبوده و نیست.

اگر فردی در حال و هوای درس حضور داشت به روشنی در‌ می‌یافت که مقصود از قاتلان اهل بیت (علیهم السلام) همان نواصبی است که در جبهه محاربه با خاندان نبوت ایستاده و در چهره حکام ستمگری چون بنی امیه و بنی العباس از هیچ ظلم و ستمی به عامه مسلمانان از جمله شیعیان و امامان ایشان فروگذار نکردند.

۴) در پایان جنایات صدام عفلقی بعثی بر کسی پوشیده نیست و مستند نقل استاد از قتل عام شیعیان توسط این جرثومه رذالت، گزارشات بعضی متدینین و اهل علم بوده و صرفنظر از ظلم و کشتار و جنایت در حق همه اهالی عراق خاصه شیعیان، نسبت به عدد اعلامی اصراری نداشتند. و السلام علی من اتبع الهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics