قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «القواعد الاصولیه و الفقهیه علی مذهب الامامیه» در حوزه تدریس شود
تأسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی گامی در جهت تحقق آزادی است

استاد برجسته حوزه علمیه قم مطرح کرد:

«القواعد الاصولیه و الفقهیه علی مذهب الامامیه» در حوزه تدریس شود

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن اصول فقه پیشنهاد داد: کتاب «القواعد الاصولیه و الفقهیه علی مذهب الامامیه» جزء کتب درسی حوزه قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن اصول فقه و متصدیان برگزاری نکوداشت آیت‌الله بروجردی(ره) اظهار داشت: امروز طلاب و فضلا نیازمند شناخت بیشتر نسبت به میراث علمی و فقهی حوزه‌های علمیه هستند تا با تأسی از ایشان در توفیقات و موفقیت‌های خود پیشرفت مضاعفی داشته باشند.

معظم‌له افزود: سیره علمی و عملی مرحوم آیت‌الله بروجردی در ابعاد مختلف اخلاقی، عرفانی، علمی، اجتماعی می‌تواند الگویی ارزشمند برای پیشرفت طلاب باشد، مرجع پروری یکی از ویژگی‌های ممتاز ایشان بود که باید نسبت به آن توجه شود.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: اخلاق‌مداری، تقریب بین مذاهب، وحدت میان علما و بزرگان حوزه از دیگر خصوصیات ممتاز این عالم پارسا و فقیه مجاهد بود که باید تلاش کنیم در این مسیر قرار داشته باشیم.

آیت الله علوی گرگانی

ایشان خطاب به اعضای هیأت مدیره انجمن اصول فقه حوزه گفت: من از این دیدار خرسندم و دو پیشنهاد ارزشمند را برایتان دارم که اگر نسبت به آن توجه کنید به نظر آثار خوبی در پی داشته باشد، یکی ایجاد وحدت میان علما و اساتید حوزه و دیگری استفاده از کتاب اصولی «القواعد الاصولیه و الفقهیه علی مذهب الامامیه» در میان کتب درسی حوزه که بسیار ارزشمند و دارای نکاتی مفید است.

آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه به ایده برگزاری نکوداشت آیت‌الله بروجردی(ره) اشاره کرد و افزود: این انتخاب به‌منزله حُسن انتخاب است که باهم فکری و تعامل با سایر علما و بزرگان می‌تواند اقدامی ارزشمندی به‌منظور پاسداشت خدمات و مجاهدت‌های علمی این عالم پارسا و وارسته باشد.

معظم‌له در پایان تصریح کرد: امروز نه‌تنها طلاب و محققان جوان بلکه جهان اسلام و تشیع نیازمند معرفی بیشتر این شخصیت برجسته و زعیم عالی جهان تشیع است که با سیره علمی و علمی آیت‌الله بروجردی(ره) آشنا شوند و مسیر تحصیل و زندگی خود را در مسیر ایشان قرار بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics