قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / امروزی شدن از دلایل بد حجابی است
امروزی شدن از دلایل بد حجابی است

یک جامعه شناس مطرح کرد:

امروزی شدن از دلایل بد حجابی است

عضو هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه فردوسی معتقد است: با اشاره به این مطلب که اگر هیچگونه ملاحظه اجتماعی وجود نداشته باشد، برخی افراد بی حجاب خواهند شد، گفت: از مهمترین دلایل بی حجابی بهانه‌هایی مانند امروزی شدن، زیبایی و هماهنگ شدن با محیط است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صدیق اورعی، جامعه‌شناس و پژوهشگر اجتماعی در نشست «تفسیر خانم‌های مشهدی از پوشش خودشان و دلایل کم حجابی و بی حجابی» که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد گفت: سوء تفاهم نسبت به پوشش به صورت عینی در جامعه وجود دارد چرا که برداشت‌های افراد از حجاب متفاوت است.

او با بیان اینکه با توجه به برداشت‌های متفاوت در حال حاضر هیچ فرهنگ خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل معیارها را افراد خودشان تعیین می‌کنند و برای برخی پوشش اصل نیست.

این پژوهشگر اجتماعی با اشاره به این مطلب که اگر هیچگونه ملاحظه اجتماعی وجود نداشته باشد، این افراد بی حجاب خواهند شد، تصریح کرد: از مهمترین دلایل بی حجابی بهانه‌هایی مانند امروزی شدن، زیبایی و هماهنگ شدن با محیط است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ملاحظات و برداشت‌هایی که بانوان مشهدی درباره مردان و نگرش آنها نسبت به جنس زن از سوی آنان گفته می‌شود، نادرست است، تصریح کرد: در واقع برداشت این زنان درباره مردان تا حدودی غیر واقعی است.

اورعی با بیان اینکه برخی برای ترویج حجاب انگیزه دارند و می‌توانند حجاب را رواج بدهند، تصریح کرد: یک زن باورمند به اسلام و قیامت، تفسیر شخصی از حجاب ندارد و در عین حال تفسیر فقها را می‌پذیرد که حداقل آن را رعایت کند که معصیت نکند و عقاب اخروی نداشته باشد.

استاد دانشگاه فردوسی درباره تعریف رایج فرهنگ گفت: ذهنیت و عواطف مشترک حداقل جامعه به صورتی که تخلف از آن با همان واکنش اکثریت مواجه شود، به معنای فرهنگ است و در عین حال فرهنگ در زندگی اجتماعی انسانها همانند غریزه در حیوانات کار می‌کند که اگر فرهنگ وجود نداشته باشد به مثابه این امر است که حیوان غریزه نداشته باشد. رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics