قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / انتظارات امروز مردم از روحانیت با گذشته بسیار متفاوت است/ برای درک بهتر کتاب رسائل باید آن را مرتب و منظم تدوین کرد
توصیه آیت‌الله سبحانی در مورد شیوع بیماری کرونا

آیت‌الله سبحانی:

انتظارات امروز مردم از روحانیت با گذشته بسیار متفاوت است/ برای درک بهتر کتاب رسائل باید آن را مرتب و منظم تدوین کرد

آیت‌الله سبحانی گفت: حوزه امروز با گذشته متفاوت است و نیاز‌ها خیلی تغییر کرده است؛ امروز انتظار جامعه از یک روحانی فراتر از انتظاراتی است که مردم از حوزویان در چند دهه پیش داشتند.

گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مشهد و قم باید با یکدیگر همگرایی و همراهی داشته باشند، تاکید کرد: امروز حوزه علمیه به لحاظ درسی و برنامه‌ها منسجم‌تر از گذشته است و جوانان مستعد، علاقه دارند به حوزه علمیه وارد شوند.

ایشان اظهار کرد: حوزه امروز با گذشته متفاوت است و نیاز‌ها خیلی تغییر کرده است؛ امروز انتظار جامعه از یک روحانی فراتر از انتظاراتی است که مردم از حوزویان در چند دهه پیش داشتند.

آیت‌الله سبحانی افزود: امروز وضع حوزه علمیه نجف نیز عوض شده و برنامه‌ای منظم دارند تا طلاب بتوانند با بهره‌مندی از این انسجام علمی سظوح مختلف تحصیلی را تا رسیدن به درجه اجتهاد به خوبی سپری کنند.

ایشان بر توجه به تدریس آیات الاحکام در حوزه علمیه با توجه به شرایط امروزی تاکید کرده و با بیان اینکه نسبت به حوزه علمیه دغدغه دارند، درباره نگارش کتاب‌های اصول خویش ابراز کرد: بیش از ۷۰ سال اصول گفته ام و کتاب‌های الموجز و الوسیط را بر اساس نیاز‌ها نوشته ام.

معظم‌له همچنین در پاسخ به سوالی که درباره متون سطح دو و سه مطرح شد، گفت: می‌توان رسائل را مرتب و منظم تدوین کرد تا فرد مطالب بیان شده را بهتر درک کند، زیرا باید توجه داشت که این کتاب، درس خارج شیخ انصاری بوده است و شاگردانش نیز با تلاش علمی خود نسبت به تحصیل علوم اهتمام ویژه داشتند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه نسبت به چگونگی و مدت زمان تحصیل در حوزه ابراز کرد: تحصیلات باید مقطعی مشخص داشته باشد و پس از آن افراد کاری در راستای رسالت حوزوی انجام دهند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام سید مصباح عاملی، ضمن ابراز خرسندی از حضور حضرت آیت‌الله سبحانی در مشهد و بهره بردن از درس ایشان و استقبال طلاب مشهد از این کرسی درسی، به فعالیت‌های تحولی در حوزه علمیه خراسان در دو سال گذشته اشاره کرد و گزارشی از آن به طور مختصر ارائه داد.

همچنین، مدیر حوزه علمیه خراسان به لزوم توجه به شرایط و اقتضائات زمان برای حوزه علمیه اشاره کرد و نسبت به دریافت راهنمایی و ارشادات مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ برای پیشبرد اهداف حوزه علمیه تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics