قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / اولین نشست همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» برگزار می‌شود
اولین نشست همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» برگزار می‌شود

فراخوان؛

اولین نشست همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» برگزار می‌شود

نخستین نشست همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی مهر و حجت‌الاسلام دکتر وحدتی شبیری؛ همراه با رونمایی کتاب درس‌های مکاسب آیت‌الله سید حسن مرتضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام حسین منتظر، عضو کمیته اجرایی همایش، در رابطه با برگزاری همایش ملی (سنت‌های کارآمد و تدریس موفق) در گفتگویی اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان با گذشته‌ای درخشان در عرصه‌های مختلف دانش و پژوهش، به‌عنوان حوزه‌ای الگو در راستای احیاء و تبیین سنت‌های کارآمد حوزه‌های علمیه شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت به بایسته‌های روحانیت و سبک زندگی طلبگی در عرصه‌های مختلف آموزش، پژوهش و تهذیب نیازمند پروژه‌های متعدد مطالعاتی و پژوهشی هست، بیان داشت: معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان از سال ۱۳۹۷ پروژه‌های متعددی همچون برگزاری همایش‌ها و نشست‌های ترویجی و گفتمان ساز، پروژه‌های پژوهشی و خروجی محور را در راستای معرفی پروژه «سنت‌های کارآمد» ارائه نموده است.

عضو کمیته اجرایی همایش خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه (استاد و تدریس) در نظام آموزشی تهذیبی حوزه علمیه، نقشی بی‌بدیل و مهم به شمار می‌رود که به‌نوعی به تمایز حوزه علمیه از دیگر نهاد‌های هم سو آموزشی منجر می‌شود. مجموعه‌ای از بایسته‌ها و سنت‌های کارآمد در تدریس موفق که مشتمل بر شبکه‌ای از مسائل پژوهشی می‌باشد به‌عنوان هدف و برنامه اصلی «کارگروه سنت‌های کارآمد» در سال ۱۴۰۰ تعریف شده است.

منتظر افزود: برای ارائه خروجی ملموس و دستاورد عملیاتی در این موضوع، پرداختن به یکی از بزرگان آسمان فقاهت و معنویت را در راستای ارائه مدل و الگوی مطلوب یاری می‌نماید. در همین راستا بررسی سبک زندگی، بایسته‌ها و سنت‌های کارآمد در سیره علمی تهذیبی فقیه عالی‌قدر آیت‌الله سید حسن مرتضوی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های جدی همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» ترسیم شده است.

وی در ادامه از برگزاری اولین پیش نشست همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» خبر داد و گفت: اولین نشست به میزبانی مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) و مشارکت کارگروه سنت‌های کارآمد معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود و ارائه دهندگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی مهر، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر وحدتی شبیری، دانشگاه علوم اسلامی رضوی به تبیین جایگاه بی‌بدیل استاد در نظام تعلیم و تربیت در حوزه علمیه می‌پردازد.

عضو کمیته اجرایی همایش نیز افزود: در این نشست علمی، کتاب «درس‌های مکاسب (کتاب البیع)» برگرفته از درس‌های آیت‌الله سید حسن مرتضوی به قلم حجت‌الاسلام سید محسن مرتضوی که از سوی بوستان کتاب منتشر شده است، رونمایی می‌گردد.

منتظر ادامه داد: اولین نشست همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق» روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/kalamona/tadris-movafagh در نشست علمی حضور یابند.

«اجتهاد» یادآور می‌شود، کتاب «درس‌های مکاسب (کتاب البیع)» برگرفته از درس‌های پربار و شاگرد پرور استاد برجسته حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سید حسن مرتضوی است که دوره‌های متعدد در حوزه علمیه نجف اشرف و مشهد مقدس در جمع صدها نفر از طلاب و فضلا ارائه شده است و به‌نوعی بخشی از هویت علمی و تاریخ حوزه علمیه خراسان به شمار می‌رود.

همایش ملی «سنت‌های کارآمد و تدریس موفق»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics