قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / با تغییر نام‌ها نمی‌توان «حرمت ربا» را از بین برد
زنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند/ خاطره آیت‌الله نوری همدانی از دیدار با بانو مجتهده امین

آیت‌الله نوری همدانی:

با تغییر نام‌ها نمی‌توان «حرمت ربا» را از بین برد

روزی نیست که نامه‌ای از مردم درباره ربا و دیرکرد سود وام‌ها دریافت نکنیم و هر چه تذکر می‌دهیم ربا حرام است و با تغییر نام‌ها به مضاربه و دیرکرد نمی‌توان حرمت این عمل را از بین برد باز بانک‌ها توجهی نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز شنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با اشاره به اهمیت و توجه اسلام به مسئله اقتصاد پویا در جامعه اظهار داشت: مسئله اقتصاد مثل سایر ابعاد در اسلام بسیار مهم است و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند دوران جنگ نظامی به پایان رسیده و امروز جنگ اقتصادی بین کشورها حاکم است.

استاد عالی‌رتبه حوزه علمیه قم، جریان‌های انحرافی برای ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی را یکی از مشکلات نظام دانست و افزود: امام صادق (ع) نیازهای مردم را به ۳ دسته تقسیم کرده‌اند که امنیت، عدالت و اقتصاد پویا و کارآمد سرفصل آن‌ها است و ما به‌عنوان کشوری اسلامی باید این ۳ اصل را در کشور به‌درستی پیاده کنیم.

سپردن کار به بخش خصوصی

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر منویات رهبری برای سپردن کار به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بها دادن به بخش خصوصی و واگذاری کارها به مردم برای توسعه کشور بسیار مهم بوده و دولت تنها باید نقش نظارتی را ایفا کرده و در مسائل اقتصادی ورود نکند و این نظارت در قیمت‌گذاری برای حفظ عدالت و کاهش فاصله طبقاتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتقاد از از یکپارچه نبودن سیستم قیمت‌گذاری

ایشان با گلایه از یکپارچه نبودن سیستم قیمت‌گذاری در کشور گفت: کاری که شما به‌عنوان اعضای اتاق بازرگانی و بدنه اصلی بخش خصوصی می‌توانید برای مردم انجام بدهید این است که نرخ‌گذاری روی اجناس را به تولید کننده واگذار نکنید و با نظارت کامل بر بخش خصوصی قیمت‌ها را درکل کشور و در سال ثابت نگه‌دارید.

مسئله قاچاق و معضل بیکاری

آیت‌الله نوری همدانی مسئله قاچاق را یکی از مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد و ادامه داد: مغازه‌های سطح شهر از کالاهای قاچاق پرشده و این در حالی است که معضل بیکاری همه شهر را درگیر کرده و این وظیفه شماست که به سمتی حرکت کنید تا هم نیازهای کشور در داخل برطرف شده و هم ‌با بالا رفتن تولید بتوانیم معضل بیکاری جوانان را حل کنید.

بانک‌ها به حرمت ربا توجهی نمی‌کنند

ایشان در پایان سخنان خود از بی‌توجهی بانک‌ها به مسئله ربا گلایه کرد و گفت: روزی نیست که نامه‌ای از مردم درباره ربا و دیرکرد سود وام‌ها دریافت نکنیم و هر چه تذکر می‌دهیم ربا حرام است و با تغییر نام‌ها به مضاربه و دیرکرد نمی‌توان حرمت این عمل را از بین برد باز بانک‌ها توجهی نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics