قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برخی با قصد و غرض در پی اختلاف افکنی هستند‌/ می‌خواهند شکاف میان مذاهب و ادیان همیشگی باشد‌/ بر مشترکات تکیه کنید
برخی با قصد و غرض در پی اختلاف افکنی هستند‌/ می‌خواهند شکاف میان مذاهب و ادیان همیشگی باشد‌/ بر مشترکات تکیه کنید

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر حوزه:

برخی با قصد و غرض در پی اختلاف افکنی هستند‌/ می‌خواهند شکاف میان مذاهب و ادیان همیشگی باشد‌/ بر مشترکات تکیه کنید

آیت‌الله مکارم شیرازی، سکوت در مقابل سمپاشی‌ها را علت گسترش اختلافات بین‌ مذاهب و ادیان برشمرده و خاطرنشان ساخت: ما سالیان سال درمقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفرها سبب می‌شود که بخشی از این سمپاشی‌ها برچیده بشود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاد علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قم با اشاره به نتایج پربار سفر وی، به واتیکان و کشورهای اروپایی، گفت: با توجه به ویژگی‌های علمی، نواندیشی و دیدگاه همگرایی که در شما سراغ داریم، جنابعالی صالح‌ترین شخص برای این سفر بودید و بحمدالله این سفر دارای آثار و نتایج خوبی بوده که من از شما تشکر می‌کنم.

ایشان افزود: یکی از مشکلات میان ادیان، تفاوت اندیشه‌ها و اختلاف فکرها است که با این گونه رفت و آمدها و دیدارها، می‌توان کمرنگ و مرتفع ساخت. باید بر مشترکات تکیه کرده و از موارد اختلافی دوری کنیم.

معظم‌له آشنایی دیگران با اندیشه‌های شیعی را از نتایج مهم این سفر برشمرد و گفت: سفر شما به نمایندگی از حوزه‌های علمی شیعی برای برطرف کردن بعضی نسبت‌های خلاف که به شیعیان داده می‌شد، اثرگذار بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی، برقراری ارتباط میان عالمان شیعه و اهل سنت را نیز ضروری دانست و افزود: اگر ارتباط با علمای اهل سنت بیشتر شود، می‌توانیم سم پاشی‌ها را خنثی کنیم.

معظم‌له سکوت در مقابل سمپاشی‌ها را علت گسترش اختلافات برشمرد و خاطرنشان ساخت: ما سالیان سال در مقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفرها سبب می‌شود که بخشی از این سمپاشی‌ها، برچیده شود.

ایشان، تصریح کرد: البته به برخی از وهابیان هر چه بگوییم فایده ندارد، چرا که آنها قصد و غرض خاصی دارند و می‌خواهند که این شکاف همیشگی باشد، اما می‌توان شکاف میان تشیع و اهل سنت و همچنین میان اسلام و مسیحیت را از میان برداشت و باید این شکاف‌ها را پر کرد.

بنابر گزارش حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، برای موفقیت هر چه بیشتر مدیر حوزه‌های علمیه دعا و آرزوی توفیق کرد.

لازم به‌ذکر است، در ابتدای این دیدار استاد اعرافی گزارش مبسوطی از سفر خود به واتیکان و بعضی کشورهای اروپایی ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics