قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی لیست پانصد مسلمان نخست تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۱
بررسی لیست پانصد مسلمان نخست تاثیرگذار جهان در سال 2021

بررسی لیست پانصد مسلمان نخست تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۱

این فهرست سالیانه به معرفی تاثیرگذارترین مسلمانان جهان، طبق شاخصه‌های «مرکز سلطنتی تحقیقات راهبردی اسلام» در امان پایتخت اردن‌هاشمی منتشر می‌‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، بنا بر اساسنامه این موسسه که در وب سایت رسمی آن منتشر شده است، هدف از انتشار این لیست کشف فرصت‌های تازه برای نخبگان جهان اسلام است و هر مسلمانی که به هر شکلی تاثیر بیشتری بر کشور خود، جهان اسلام و یا جهان انسانیت بگذارد در این لیست  ۵۰۰ نفره جای خواهد گرفت.

طبق گزارشات متوسط سالیانه این لیست رهبران ایران، ترکیه، اردن، عربستان سعودی و همچنین شیخ الازهر بعنوان تاثیرگذارترین مسلمانان جهان در صدر این لیست قرار گرفته اند.

در سر لیست امسال نیز همانند سالهای گذشته رهبر معظم انقلاب حضرت ‌آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و ‌آیت‌الله سید علی سیستانی و سید حسن نصرالله در صدر لیست بیست نفر نخست جای گرفته‌اند.

الهام توهتی استاد سابق اقتصاد دانشگاه پکن به خاطر دفاع از حقوق مسلمانان اویغور حائز عنوان مرد سال شده است.

بلقیس بانو ۸۳ساله هندی به عنوان زن سال معرفی شد. این بانو که به صدای مسلمانان مشهور است و هر روز از بامداد تا نیمه شب در اعتراض به وضعیت مسلمانان هند و قانون جنجالی اصلاحیه شهروندی تحصن می‌‌کرد.

دکتر سید حسین نصر از دانشگاه حرج واشنگتن آمریکا در رتبه چهلم قرار گرفت.

امسال نام ‌آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، صدر نشین بخش شخصیت‌های ویژه جهان اسلام است و پس از ایشان ‌آیت‌الله محمد اسحاق فیاض حایز رنکینگ جهانی برتر است.

لازم به ذکر است که در طی سالیان گذشته ‌استاد سید‌هادی خسروشاهی(ره) و ‌ استاد سید مصطفی محقق داماد و استاد علی اکبر رشاد حائز رنکینگ‌های برتر این سایت بوده‌اند.

بدیهی است در این مسیر شناخت چهره‌های و شخصیت‌های مهم سرلیست امسال جهان اسلام(بویژه محمدتقی عثمانی پاکستانی؛ عمربن حفیظ یمنی، عبدالله بن بَیّه موریتانی الاصل و احمد الطیب مصری حمزه یوسف‌هانسون آمریکایی، سعیدعقیل سراج اندونزیایی، سلمان العوده عربستانی و… ) و اقدامات فکری آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت و تبعاً سنجه‌ای برای محک اقدامات موسسات حوزوی وطنی و بین المللی جهان اسلام خواهد بود.

لینک: سایت رسمی موسسه جهت دانلود ۳۳۳صفحه پی دی اف ضمائم

منبع: مسلمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics