قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری نشست مجلس حکماء المسلمین به ریاست شیخ الازهر در امارات
برگزاری نشست مجلس حكماء المسلمین به ریاست شیخ الازهر در امارات

برگزاری نشست مجلس حکماء المسلمین به ریاست شیخ الازهر در امارات

نشست دوره‌ای مجلس حکماء المسلمین به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر در مقر این شورا در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، شیخ الازهر در این نشست به اعضای جدید این شورا از جمله؛ شیخ عبدالرحمن بن محمد بن راشد آل خلیفه، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی بحرین، شیخ محمد ذوالکفل بن محمد البکری عضو مجلس سنای مالزی، قطب مصطفی سانو دبیرکل مجمع فقه اسلامی در جدّه و شیخ احمد النور محمد الحلو مفتی جمهوری چاد، خوش‌آمد گفت.

این اجتماع بارزترین مسائل امت اسلامی در عرصه جهانی از جمله؛ همزیستی مثبت مسلمانان در جوامع غربی، صلح، تقویت نقش رهبران دینی اسلامی در حمایت از استقرار جوامع، نقش مجلس حکما در تربیت جوانان شایسته برای برافراشتن پرچم صلح جهانی در آینده، افزایش آگاهی جوانان در بحران‌های انسانی معاصر و تقویت نقش آن‌ها در عمل به نقش‌های کارآمد در قبال این بحران‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

احمد الطیب بر نقش مجلس حکمای مسلمین در یاری و حمایت از مسائل امت اسلامی و تصحیح تصویر منفی و مفاهیم اشتباهی که از دین اسلام انتشار یافته، تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید هرگونه سخنان کینه‌توزانه علیه اسلام، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و نمادها و مقدسات اسلامی پیگرد قانونی داشته باشد، افزود: «اسلام‌هراسی در جوامع غربی و تکرار خشونت علیه مسلمانان در غرب رو به افزایش است و مجلس حکما ملزم است که به وظیفه خود در زمینه مطالبه حقوق مسلمین و اخذ ضمانت‌های قانونی لازم برای حفظ کرامت آنان و مقابله با این پدیده ناهنجار در جوامع غربی، عمل کند و از طرق مختلف قانونی در برابر هر گونه توهین و بی‌حرمتی به نمادها و مقدسات مسلمانان، ایستادگی کند.»

در این نشست همچنین در مورد فراوانی خشونت علیه مسلمانان در جوامع غربی و نقش قوانین در غرب بحث و گفتگو و گزارش ویژه‌ای در مورد قوانین مبارزه با سخنان توهین‌آمیز علیه اسلام و رویه‌های دادخواهی در کشورهای مختلف اروپا همچون فرانسه، آلمان، انگلستان و ولز به علاوه آمریکا، ارائه شد.

این گزارش شامل آشنایی مسلمانان با حقوق قانونی خود در هر کشور، فهرست رفتارهای ممنوع، مراحل لازم برای اثبات و برخورد با آن‌ها و مقررات مبارزه با نفرت در کانال‌های ماهواره‌ای، مطبوعات و بسترهای رسانه‌ای و وب سایت‌ها است.

مجلس حکماء المسلمین همچنین تصمیم گرفت که نشست عادی بعدی خود را همزمان با برپایی کنفرانس «گفتگوی شرق و غرب برای برادری انسانی ۲۰۲۲» در منامه، پایتخت بحرین برگزار کند و تأکید کردند که کار بر روی این کنفرانس در چارچوب تقویت روابط بین نهادهای مذهبی و فرهنگی کشورهای اسلامی است.

ملاحظه: مجلس حکماء المسلمین در سال ۲۰۱۴ در ابوظبی تأسیس و احمد الطیب ریاست آن را بر عهده گرفت. این مجلس یکی از سه ضلع داعیه‌دار مدیریت اسلام سنی در جهان اسلام، در کنار «رابطه العالم الإسلامی» سعودی و «اتحاد العلماء» قطری است و مأموریت خود را دستیابی به صلح و همزیستی در جهان اسلام و مبارزه با فرقه‌گرایی و ارتقای روح تحمل، گفتگو و اعتدال عنوان کرده است./ الرئیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics