قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بسته ویژه خبری واکنش مراجع و علما به فاجعه منــــا

بسته ویژه خبری واکنش مراجع و علما به فاجعه منــــا

علمای جهان اسلام، سران کشورهای اسلامی، مجامع اسلامی و امت مسلمان با وحدت کلمه، علاوه بر محکوم نمودن عملکرد ناصحیح مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این مراسم عظیم در راستای تأمین امنیت و ارائه خدمات مناسب به میهمانان سرزمین وحی باشند.

شبکه اجتهاد: بی‌شک فاجعۀ منا را باید به عنوان کشتار مسلمانان با برچسب مناسک حج مورد توجه قرارداد، زیرا بار دیگر بی‌کفایتی و عدم صلاحیت رژیم سعودی در مدیریت بزرگ‌ترین رویداد اسلامی در حرم امن الهی به فاصلۀ چند روز و پس از فاجعۀ سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجبات کشته و زخمی شدن هزاران تن از حجاج کشورهای مختلف اسلامی را به منصۀ ظهور رسید.

بسته خبری «واکنش مراجع و علما به فاجعه منــــا»، بیانات و مواضع مراجع، علما و حوزه‌‌های علمیه را پیرامون فاجعه سنگین و رنج بار سرزمین وحی، منعکس می‌کند.

در این بسته خبری واکنش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و آیات عظام وحید خراسانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سیستانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، علوی گرگانی، مظاهری، مدرسی، هاشمی رفسنجانی و… نسبت به فاجعه منا منعکس، و با محکومیت شدید، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای انجام برخی از اعمال و مناسک در حج را مورد تأکید قرار داده و ابراز کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند.

همچنین، تصریح شده است: از تکرار این‌گونه حوادث تلخ و غم‌انگیز جلوگیری شود و علمای جهان اسلام، سران کشورهای اسلامی، مجامع اسلامی و امت مسلمان با وحدت کلمه، علاوه بر محکوم نمودن عملکرد ناصحیح مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این مراسم عظیم در راستای تأمین امنیت ضیوف الرحمان و ارائه خدمات مناسب به میهمانان سرزمین وحی باشند.

در این پرونده تصاویری از تجمع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و حوزه علمیه مشهد نسبت به بی‌کفایتی و نالایقی آل سعود در مدیریت حج، منتشر شده است.

یادآوری می‌شود، در حادثه مرگباری که صبح پنج شنبه گذشته (دوم مهرماه جاری) در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا و بی‌تدبیری مسئولان حج و دولت عربستان رخ داد، تاکنون ۱۵۵ ایرانی کشته، ۴۸ هم‌وطن مجروح و ۳۱۶ ایرانی نیز مفقود شده‌اند.
برای مشاهده بسته خبری «واکنش مراجع و علما به فاجعه منــــا» اینجا کلیک کنید. این پرونده بروز رسانی می‌شود.

منبع: اختصاصی شبکه اجتهاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics