قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بیان دیدگاه فقهای شیعه در چهاردهمین اجلاس آکادمی تحقیقات شرعی در مالی اسلامی
بیان دیدگاه فقهای شیعه در چهاردهمین اجلاس آکادمی تحقیقات شرعی در مالی اسلامی

پیره به ایکنا خبر داد:

بیان دیدگاه فقهای شیعه در چهاردهمین اجلاس آکادمی تحقیقات شرعی در مالی اسلامی

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در چهاردهمین اجلاس اعضای شوراهای فقهی آکادمی بین‌المللی تحقیقات شرعی در مالی اسلامی، که در روزهای پایانی هفته جاری در مالزی برگزار می‌شود، دیدگاه فقهای شیعه در حوزه مالی اسلامی بیان می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، مجید پیره، دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، از برگزاری این اجلاس در روزهای پایانی هفته جاری در مالزی خبر داد و گفت: آکادمی بین‌المللی تحقیقات شرعی در مالی اسلامی، سالیانه رویدادی را در سطح بین‌المللی برگزار و در این رویداد سعی می‌کند از فقهای جهان اسلام در حوزه مالی اسلامی دعوت کند تا درباره موضوع مهمی به تبادل نظر بپردازند.

وی ادامه داد: این کنفرانس که معمولاً در کشور مالزی برگزار می‌شود این فرصت را فراهم می‌‌کند تا فقها از کشورهای مختلف گرد هم بیایند و نظرات خودشان را درباره یکی از مسائل روز مالی اسلامی در سطح جهان اسلام مطرح کرده و درباره دیدگاه‌های مختلف فقهی، بحث و تبادل نظر داشته باشند.

پیره یادآور شد: چهاردهمین اجلاس این آکادمی هم در آخر هفته جاری در این کشور برگزار خواهد شد و در جریان این برنامه، بیش از ۳۵ فقیه از کشورهای مختلف جهان اسلام حضور خواهند داشت و درباره موضوعات روز از قبیل بانکداری اجتماعی و راهکارهای توسعه ابزارهای مالی معطوف به حل مسائل اجتماعی در سیستم مالی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در این کنفرانس این فرصت فراهم خواهد شد که علاوه بر بحث و تبادل نظر، به سؤالاتی که در حوزه ابعاد فقهی طراحی محصولات مالی اسلامی در ایران وجود دارد پاسخ داده شود. در دو سال گذشته از طرف کمیته فقهی سازمان بورس هم نمایندگانی در این اجلاس حضور داشتند و این فرصت را فراهم آوردند تا در کنار سایر فقهای اهل تسنن کشورهای مختلف، دیدگاه‌های فقه شیعه را هم درباره محور بحث ارائه کنند. در این راستا از فقهای شیعه هم دعوت به عمل آمده است و رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار هم در این دو سال در این اجلاس حضور داشتند.

وی در پایان گفت: محور اصلی کنفرانس امسال «توسعه ابزارهای مالی در راستای خدمت‌رسانی بهتر در حوزه مسائل اجتماعی» است و مطابق برنامه‌ریزی به عمل آمده اجلاس امسال نیز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد و نمایندگانی از کمیته فقهی سازمان بورس هم در این کنفرانس حضور خواهند داشت و جزئیات آن هم ان شاءالله متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics