قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تحف العقول فی علم الاصول، تقریرات درس اصول آیت‌الله وحید منتشر شد
تحف العقول فی علم الاصول، تقریرات درس اصول آیت‌الله وحید منتشر شد

تازه‌‌های نشر؛

تحف العقول فی علم الاصول، تقریرات درس اصول آیت‌الله وحید منتشر شد

کتاب «تحف العقول فی علم الاصول» تقریرات درس آیت‌الله وحید خراسانی به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی کرباسی توسط انتشارات باقرالعلوم (ع) به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب ارزشمند «تحف العقول فی علم الاصول» شامل مباحثی از علم اصول است که آیت‌الله حسین وحید خراسانی در مسجد اعظم قم تدریس نموده و حجت‌الاسلام والمسلمین علی کرباسی به رشته تحریر در آورده است. این کتاب به‌تازگی از سوی انتشارات باقرالعلوم (ع) تحت اشراف موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله وحید خراسانی روانه بازار نشر شده است.

بنابراین گزارش، محتوای این کتب متضمن مباحث اصولی متاخرین و معاصرین از نظرات فقهای گرانقدر همچون شیخ انصاری، محقق خراسانی و … است. این تقریر برحسب تقریظ آیت‌الله وحید خراسانی مورد تایید می‌باشد و با بیانی سلیس و اسلوبی سهل در اختیار علاقمندان و طلاب علوم دینی قرار گرفته است.

اجتهاد یادآوری می‌کند، چندی قبل کتاب «المغنی فی الاصول» در سه مجلد، از مهم‌ترین مباحث علم اصول (الاستصحاب» و «التعادل و التراجیح») که توسط آیت‌الله وحید خراسانی تدریس شده است، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نزار آل سنبل قطیفی مکتوب و منتشر شد. حجت‌الاسلام قطیفی پیش از این نیز مباحث خیارات معظم‌له را با عنوان «بغیه الراغب فی مبانی المکاسب» به تحریر درآورده بود و هر دو تقریر یادشده دربردارندۀ تقریظ حضرت آیت‌الله وحید می‌باشد.

شایان ذکر است، تاکنون تقریرات دیگری نیز از سلسله دروس این مرجع عالی‌قدر منتشر شده است. استاد سید علی میلانی مجموعۀ ۹ جلدی «تحقیق الأصول» را بر اساس مباحث اصولی این فقیه اصولی نگاشته است. سالیانی پیش نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا انصاری کتاب‌های «العقد النضید» و «التکفیر فی ضوء الفقه الشیعی» در فقه و «أمالی الوحید» در اصول را با عنوان تقریرات دروس خارج ایشان وارد بازار نشر کرده بود.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به شهر قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه B، واحد ۴۴، فروشگاه انتشارات مدرسه باقرالعلوم علیه‌السلام مراجعه و برای خرید تلفنی اثر با شماره‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ – ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics