قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تشکیل کمیته عالی فتوا در دستور کار الازهر
فتوای صریح الازهر: مهاجران صهیونیست ساکن سرزمین‌های اشغالی غیرنظامی نیستند

تشکیل کمیته عالی فتوا در دستور کار الازهر

شیخ الازهر مصر به دلیل صدور فتواهای جنجال برانگیز در این کشور تصمیم به تشکیل کمیته عالی فتوا در الازهر گرفته است.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از مصراوی، در پی فتواهای جنجال برانگیز در مصر از طریق ماهواره‌های دولتی و خصوصی، «احمد طیب» شیخ الازهر مصر تصمیم گرفته است تا کمیته عالی فتوا در الازهر را ایجاد کند.

این کمیته متشکل از هفت نفر از علمای الازهر خواهد بود و «عباس شومان» معاون پیشین الازهر بر آن نظارت دارد. تشکیل این کمیته با هدف تحت کنترل قرار دادن همه نهادهای فتوا وابسته به الازهر از جمله مرکز فتوای الازهر، کمیته اصلی فتوا در مسجد جامع الازهر و کمیته‌های فرعی فتوا در استان‌های مصر انجام می‌شود.

الازهر همچنین تصمیم گرفته است تا یک نهاد مشورتی را برای تدوین سیاست‌های کلی برای فتوا و قوانین کنترل آنتشکیل دهد. این نهاد متشکل از دکتر «نصر فرید واصل» مفتی پیشین مصر، دکتر «محمد عبدالرحمن الضوینی» معاون الازهر و دکتر «محمد ابو زید الامیر» معاون رئیس دانشگاه الازهر است.

«محمد عیاد» دبیرکل پژوهش‌های اسلامی، «عبدالله النجار» عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی و «حمدی صبح» عضو هیئت علمای ارشد سه نفر از اعضای هفت نفره این کمیته هستند.

دکتر «نظیر عیاد» عضو این کمیته گفت: این هیئت برای کنترل فتواهای منتشر شده از سوی طرف‌های وابسته به الازهر و صدور فتوا براساس رویکرد مبانی اعتدال گرایانه فعالیت خواهد کرد و هیچ نوع تعدد فتوا، تناقض یا تکرار فتوا وجود نخواهد داشت./ آوای سنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics