قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به برخی سخنان درباره بهائیت/ آقایان جبران کنند+ صوت
واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به برخی سخنان درباره بهائیت/ آقایان جبران کنند+ صوت

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به برخی سخنان درباره بهائیت/ آقایان جبران کنند+ صوت

تاریخ بهائیت نشان می‌دهد که به هیچ وجه، نه اقلیت مذهبی هستند؛ نه نحله‌اند بلکه رسماً یک گروه سیاسی و هرجا بتوانند به دنبال جاسوسی هستند. بهائیت یک بازی سیاسی است مثل دیگر بازی‌های سیاسی. توصیه می‌کنم یک دوره تاریخچه پیدایش بهائیت را ببینند و با احتیاط عمل کنند تا خدایی نکرده بر خلاف مصالح اسلامی ابراز نظر نکنند و بهائیان نیز نتوانند سوء استفاده کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مبلغان حوزه علمیه قم، در در واکنش به برخی اظهارات در مورد بهائیت به عنوان یک اقلیت مذهبی، گفت: باید تاریخچه پیدایش بهائی‌ها را دید. اگر تاریخچه پیدایش این‌ها را ببینید، خواهید دید که اینها نه مذهبند و نه نحله، بلکه اینها یک گروه رسما سیاسی و گاهی هم جاسوسی هستند.

پیدایش بهائیت توسط انگلستان و پرورش در دامن آمریکا

جمعیت بهائیت از سید علی محمد (باب) آغاز شد، پیش از او هم گروهی بودند که تقویت شدند. الان هم در دامن آمریکا هستند و هرکدامشان هر جا باشند، اگر بتوانند برای آمریکا و انگلستان جاسوسی کنند، مضایقه نمی‌کنند. آمریکایی‌ها از هرگونه تعرض به آنها دفاع‌ می‌کنند. هر گاه به بهائی‌ها حمله‌‌ای بشود، داد آمریکا در‌ می‌آید که چرا به این‌ها حمله شده است. زیرا بهائی‌ها ابزار دست آمریکا هستند و برای آمریکا، خدمت و جاسوسی‌ می‌کنند و در حمایت از آمریکا، مضایقه‌‌ای ندارند.

راه اندازی بهائیت در ایران یک بازی سیاسی مانند سایر بازی‌های سیاسی استعمار، برای ضربه زدن به اسلام است. انگلیسی‌ها حتی یک مقام رسمی به بنیان گذار بهائیت اعطا کردند. باید مراقب بود. به آن آقای محترم که این عقیده را اظهار داشته، توصیه‌ می‌کنم که یک دوره تاریخچه پیدایش این جمعیت را بخوانند و ببینند که اصلا صحبت مذهب در کار نیست.

در دوران تدوین قانون اساسی در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی، ما در گروه مذهب بودیم که مذهب رسمی را در قانون اساسی بنویسیم تا تصویب شود. چند نفر از بهائیان آمدند و ادعا کردند که چهارصد هزار بهائی در ایران هستند و درخواست داشتند که آنها را جزو اقلیت‌های مذهبی در کنار یهودیت و مسیحیت و زرتشت بدانیم. دوستان در گروه مذهب، به اتفاق آرا این پیشنهاد را رد کردند و آنها را مذهب ندانستند.

فتوای مراجع در تحریم معامله با بهائیان

اگر اینها یک مذهب مانند سایر مذاهب بودند، خرید و فروش با آنان چه اشکالی داشت؟ (مراجع) گفتند خرید و فروش با این‌ها تقویت بازی سیاسی انگلیس است.

چه خوب است که در این جاها با احتیاط قدم بردارند و ناگهان ابراز نظری نکنند که بر خلاف مصالح اسلامی است. شما و آن آقای محترم در فکر اصلاح این مساله باشید. نکند دشمنان سوء استفاده کنند و بگویند که بهایی‌ها هم در جمهوری اسلامی یک اقلیت مذهبی شدند.

بهائی‌ها یک گروه سیاسی بازیچه دست امریکا و انگلستان هستند و باید از آنان پرهیز کرد. این مطالب را باید برای مردم شرح داد تا مبادا کسانی به این فکر بیفتند که به آنها رسمیت بدهند.

من از شما تشکر‌ می‌کنم که به فکر جبران این مطلب افتادید. ان شاء الله آن آقای محترم هم جبران خواهد کرد و مساله در همین جا پایان‌ می‌پذیرد که این گروه سیاسی طمع نکنند.

صوت سخنان کامل حضرت آیت‌الله مکارم شیرزای

یک دیدگاه


  1. ایجاد یک مذهب ممکن است به علت مسائل سیاسی و مانند آن باشد ولی بعد از ایجاد، هنگامی که پیروانی پیدا کرد ضرورتا نمی توان آن را سیاسی دانست و همه پیروان آن را جاسوس خواند.
    در اسلام فرقه های دیگری هم بوده اند که به علت مسائل سیاسی یا طلب قدرت و شبه آن ایجاد شدند ولی الان به عنوان مذهب شناخته می شوند.
    مذهب یعنی اعتقاد خاصی که پیروانی دارد که به آموزه های آن اعتقاد دارند هرچند که این آموزه ها ساختگی باشد.
    موضوعات مختلف را نباید بدون منطقی صحیح به هم پیوند زد. موضوع تاریخچه و مبدأ پیدایش یک چیز است، موضوع اعتقادی که پیروانی دارد چیزی دیگر، و رسمیت داشتن یا نداشتن هم امری دیگر.
    مگر اعتقاد بودایی ها ناشی از چیست؟ غیر از آموزه های بشری؟! آیا پیروانی ندارد؟ آیا مذهب یا دین نیست؟
    با این وجود در ایران رسمیت هم ندارند و ایرادی هم نیست.
    اینکه بهائیان رسمیت نداشته باشند می تواند بر اساس ملاحظۀ مصالح کشور درست باشد ولی این ربطی به مذهب نبودن آن ندارد و یا حداقل استدلال گفته شده برای این منظور کافی نیست.
    اینکه مجلس خبرگان قانون اساسی این را مذهب ندانسته اند دلیلی بر درستی نظر اهل آن مجلس نیست. مذهب بودن یا نبودن یک اعتقاد را باید بر اساس دلیل سنجید نه اینکه استناد داده شود به دیدگاه افراد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics