قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تفاهم مذاهب مختلف، باعث امنیت و رفاه بیشتر مردم خواهد شد
تفاهم مذاهب مختلف، باعث امنیت و رفاه بیشتر مردم خواهد شد

گزارش دیدار؛

تفاهم مذاهب مختلف، باعث امنیت و رفاه بیشتر مردم خواهد شد

‌آیت‌الله سیستانی بر اهمیت زندگی مسالمت آمیز بر اساس اصل مراعات حقوق همدیگر و احترام متبادل بین تمامی بافت‌های دینی و قومی در منطقه و فراهم کردن امنیت و ثبات و پیشرفت و شکوفایی برای ملت‌های منطقه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، رییس مجلس لبنان دوشنبه گذشته با ‌آیت‌الله سید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

رسانه‌های لبنانی خبر دادند که «نبیه بری» در این دیدار ضمن تبریک به ملت عراق برای پیروزی بر تکفیری‌های داعش گفت: ملت دو کشور از دیرباز و با وجود اشتراکات مذهبی و فرهنگی روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

همچنین ‌آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در این دیدار ضمن تشکر از حضور رییس مجلس لبنان در نجف گفتند: تفاهم پیروان مذاهب مختلف در این منطقه به طور حتم، باعث امنیت و رفاه بیشتر مردم خواهد شد.

رئیس پارلمان لبنان بعد از دیدار با ‌آیت‌الله سیستانی گفت که ایشان از ایفای نقش منطقه‌‌ای عراق حمایت می‌کند.

نبیه بری در جمع خبرنگاران در نجف اشرف افزود که ‌آیت‌الله سیستانی برای حفظ وحدت عراق و توسعه و پیشرفت این کشور و مبارزه با فساد، می‌جنگد و اکنون نیز از ایفای نقش منطقه‌‌ای عراق حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل مختلفی را با مرجع عالی شیعیان عراق بحث و گفت وگو کرده خاطرنشان ساخت که مرجع عالی دینی عراق همان طور که درباره عراق حساس است به همین میزان نیز نسبت به لبنان حساسیت دارد.

نبیه بری داد که امروز به دیدار ‌آیت‌الله سیستانی رفته و به خاطر پیروزی عراق بر تروریسم به ایشان تبریک گفته است.

به گفته وی، ‌آیت‌الله سیستانی از طریق فتوای جهاد و پیوستن نیروهای داوطلب مردمی به صفوف نیروهای مسلح عراق، نقش بزرگی در دفاع از عراق داشته است.

همزمان، دفتر ‌آیت‌الله سیستانی نیز در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که نبیه بری در دیدار با مرجع عالی شیعیان عراق، به ایشان به مناسبت پیروزی خیره کننده عراق بر تروریسم داعشی و آزادی اراضی شان از تصرف این گروهک تروریستی تبریک گفت.

بنا بر اعلام دفتر، ‌آیت‌الله سیستانی نیز از تبریک و تهنیت نبیه بری تشکر کرد و گفت که ملت عراق برای دستیابی به این پیروزی تاریخی، جانفشانی بسیاری کرد.

مرجع عالی شیعیان عراق در این دیدار بر گسترش مناسبات بین دو کشور عراق و لبنان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

‌آیت‌الله سیستانی همچنین بر اهمیت زندگی مسالمت آمیز بر اساس اصل مراعات حقوق همدیگر و احترام متبادل بین تمامی بافت‌های دینی و قومی در منطقه و فراهم کردن امنیت و ثبات و پیشرفت و شکوفایی برای ملت‌های منطقه تاکید کرد.

دیدار نبیه بری با آیات عظام نجفی و حکیم

نبیه بری رئیس مجلس لبنان که به نجف اشرف سفر کرده است روز گذشته با آیات عظام نجفی و حکیم دیدار کرد.

بری در دیدار حضرت ‌آیت‌الله حکیم، پیروزی عراق بر تروریسم تکفیری را به ملت عراق و مرجعیت دینی تبریک گفت.

رئیس مجلس لبنان همچنین از نقش مرجعیت دینی در تحقق پیروزی علیه تروریسم تکفیری تمجید کرد.

‌آیت‌الله حکیم نیز در این دیدار بر اهمیت اعتدال، همزیستی و گفتگوی ناشی از فرهنگ ناب اسلامی که سهم بسزایی در حل بسیاری از مشکلات منطقه و درگیری‌های آن دارد، تاکید کرد.

ایشان همچنین بر اهمیت یکپارچه کردن تلاش‌ها و وحدت کلمه در دو کشور در راستای منافع ملت‌های عراق و لبنان تاکید کرد.

نبیه بری همچنین روز گذشته با ‌آیت‌الله بشیر نجفی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ‌آیت‌الله نجفی گفت: نجف اشرف همانطور که به فکر عراق است به فکر لبنان نیز هست و همراه با هر گونه تلاش وحدت بخش در برابر دشمنان وطن و کسانی است که منافع مردم را به بازیچه می‌گیرند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت رشد و توسعه روابط برادرانه میان کشورهای عراق و لبنان در تمامی زمنیه‌ها و در راستای خدمت به منافع مردم دو کشور، بر اهمیت وحدت میان ملت‌های دو کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر نبیه بری نیز در این دیدار شرحی از مهمترین تحولات اوضاع منطقه و لبنان و راههای توسعه روابط و یکپارچه کردن تلاش‌ها در این خصوص ارائه کرد و از نقش مرجعیت دینی در زمینه ثبات عراق و پیروزی بر تروریسم تمجیدد کرد.

گفتنی است، نبیه بری رییس شیعه پارلمان لبنان یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ به دعوت رسمی رییس پارلمان عراق وارد بغداد شد. وی برای زیارت حرم امیرمؤمنان علی(ع) و نیز دیدار با مراجع عظام وارد نجف اشرف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics