قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تقدیر آیت‌الله سبحانی از اقدام قوه قضائیه در فیلترینگ تلگرام/ مخالفان تحلیل درستی از ماجرا ندارند
نمی‌توان مصلحت‌گرایی را بر وحی مقدم کرد/ تفاوت در ارث و دیه بین زن و مرد تبعیض نیست

تقدیر آیت‌الله سبحانی از اقدام قوه قضائیه در فیلترینگ تلگرام/ مخالفان تحلیل درستی از ماجرا ندارند

آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی سبحانی از اقدام قوه قضائیه در فیلترکردن تلگرام حمایت و تاکید کرد: جامعه سالم در گرو رسانه‌های سالم است.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سبحانی در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم و آخرین جلسه درس خود پیش از آغاز ماه رمضان با اشاره به آیه «فلینظر الانسان ممّ خلق» اظهار داشت: برای شناسایی انسان و موجودات دو راه وجود دارد، یک راه این است که وضع فعلی او را مطالعه کنیم.

او ادامه داد: یکی از بهترین راه‌های شناخت انسان، شناخت او نسبت به ماسبق است یعنی ماسبق را مطالعه کند تا به وضع فعلی برسد و این راه یک شناختی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

آیت‌الله سبحانی گفت: قرآن کریم عنایت دارد که بشر گذشته خود را و سپس کمالات امروز خود را هم مطالعه کند، آیا نباید خدا را شاکر و سپاسگزار باشند؟ کسانی که خداگرا نیستند و سپاس خداوند را قبول ندارند، برگردند و ببینند چه بودند و چه شدند؟

او ضمن تاکید بر شکرگزاری نسبت به خداوند ابراز کرد: خداوند ابزار شناخت را نسبت به ما داده تا شکرگزار باشیم بنابراین برای شناخت هر موجود دو راه وضع موجود و گذشته وجود دارد که مطالعه وضع گذشته بهترین راه است.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که نعمتها باید در جای خودش صرف شود، گفت: اگر این نعمتها در جای دیگر صرف کنیم، مانند گوش در آوازهای حرام و مغز در خیالات و امور الحادی، شکر خدا را به جای نیاوردیم.

او با اشاره به تلگرام، از آن به عنوان موجودی یاد کرد که سبب‌ می‌شود گوشها و چشمها در جنایت به کار گرفته شود و افزود: قوه قضائیه پرونده‌های جنایی اخیر را ریشه در تلگرام‌ می‌داند.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: بشر باید این نعمتهایی که خداوند داده را در جای خودش مصرف کند، بنگرد چه بوده و الان چه شده است. چه نعمتهایی در اختیارش بوده و در جای خودش مصرف کند.

او با اشاره به اعتراض عده‌‌ای از مردم نسبت به بسته شدن تلگرام گفت: برخی افراد این اقدام را مغایر آزادی‌ می‌دانند، پس اگر آزادی باشد، باید هروئین و مواد مخدر هم آزاد باشد.

این استاد عالی حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: آزادی باید در حدود سلامت فکری و بدنی انسان باشد بنابراین این عمل قوه قضائیه محترم است. آنها که مخالفت کردند تحلیل صحیحی از مساله ندارند. ما اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید همه رسانه‌های ما سالم باشد و الا اگر رسانه ناسالم شد قهرا در انسان اثر‌ می‌گذارد. شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics