قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توصیه‌های چندباره مراجع به دولت، از بانک ربوی و معیشت مردم تا بهبود سیاست خارجه
توصیه‌های چندباره مراجع به دولت، از بانک ربوی و معیشت مردم تا بهبود سیاست خارجه

گزارش روز؛

توصیه‌های چندباره مراجع به دولت، از بانک ربوی و معیشت مردم تا بهبود سیاست خارجه

نوبخت در این دیدارها گزارشی از فعالیت‌ها‌‌ی دولت به ویژه در زمینه بودجه سال ۹۷ ارائه کرد و مراجع و علما نیز مهم‌ترین مشکلات کشور و کمبودها را به نماینده دولت گوشزد کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه با سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار کرد و در مراسم عزاداری بیوت مراجع شرکت نمود. در ادامه گزیده‌ای از توصیه‌های مراجع به دکتر نوبخت را می‌خوانید.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مالیات‌ها‌‌ باید عادلانه باشد/ همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی رفتار کرد/ درباره مقابله با فساد تصمیمی بنیادین گرفته شود

باید توجه داشت که هنوز مشکلات زلزله‌زدگان غرب کشور فراوان بوده و مهم ترین مسأله پرداختن به ساخت و ساز خانه‌ها‌‌ست که کار اصلی به شمار می‌رود، نباید به گونه‌ای باشد که گذشت زمان سبب فراموشی این مسأله مهم از سوی ملت و دولت شود به ویژه که رو به زمستان می‌رویم، باید برنامه ریزی شود که مردم نجات پیدا کنند.

مشکل فضای مجازی تنها ایجاد مفاسد اخلاقی و تزلزل اخلاقی نیست بلکه در مواردی دام سیاسی محسوب می‌شود، دشمن با استفاده از فضای مجازی دام‌ها‌‌یی را طراحی کرده تا بتواند به فروپاشی نظام برسد و این موضوع هوشیاری مسؤولان را می‌طلبد.

دشمنان و غربی‌ها‌‌ سوء نیت دارند و ما هیچگاه نباید به آن‌ها‌‌ خوشبین باشیم بلکه همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی رفتار کرد، مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مورد هجمه است که باید مقابله کرد.

باید برای یک جانشین دارای کارامدی کافی و اشباع کننده مردم فکری شود تا شاهد آسیب‌ها‌‌ی متعدد در فضای مجازی نباشیم، نباید گفته شود که نمی‌توان این کار را انجام داد بلکه با همت و برنامه ریزی می‌توان کار را پیش برد، مسؤولان باید دست به دست هم دهند و مشکل فضای مجازی را حل کنند، مسؤولان کشور هشدار داده‌اند که در پرونده‌ها‌‌ی قضایی آثار فضای مجازی دیده می‌شود.

مالیات‌ها‌‌ باید عادلانه باشد، نباید به گونه ای باشد که گردن کلفت‌ها‌‌ از مالیات فرار کنند و کسبه‌ها‌‌ و افراد جزء مجبور به پرداخت آن باشند، باید بر مالیات‌ها‌‌ دقت بیشتری شود.

گاهی مسائل عجیبی واقع می‌شود و یک مرتبه گفته می‌شود که در صندوق فرهنگیان رقم نجومی فساد شده و یا این که مسؤولان می‌گویند بیش از هزار تریلی قاچاق کشف شده است، باید متوجه اوضاع باشیم و درباره مقابله با فساد تصمیمی بنیادین گرفته شود.

آیت‌الله سبحانی: رابطه ایران با عربستان و مصر باید محفوظ بماند/ رئیس جمهور رابطه خود را با حوزه بیشتر کند

دو کشور وجود دارد که حتما روابط ایران با آن‌ها باید محفوظ بماند که یکی عربستان و دیگری مصر است، اگر عمره هم اضافه شود ایران سالانه یک میلیون مهمان در عربستان دارد. اگر میزبان عدو و دشمن مهمان باشد مشکل ساز می‌شود. باید با سیاست در جهت کاهش اختلافات تلاش کرد، کشور دیگر مصر به عنوان مرکز علمی اهل سنت است، نوع کتاب‌هایی که حاشیه خلیج فارس نوشته می‌شود نویسندگان مصری دارند. دولت و شخص رییس جمهور باید روابط خود را با حوزه علمیه و علما بیشتر کرده و تقویت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی: مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند/ باید به دنیا بگوییم عربستان تروریست پرور است

مردم باید دارای معیشت متعارف باشند و از مشکلات بیکاری و گرانی رنج نبرند، امروز مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند که باید برای رفع آن تلاش کرد، دولت تلاش کند که مردم معیشت خوبی داشته باشند. قرآن و روایات می‌فرماید که مسلمین باید با ظالمان دشمن بوده همراه مظلومان جهان باشند، قرآن تأکید می‌کند که به ظالم نباید اعتماد کرد آیا از آمریکا، عربستان و سعودی‌ها ظالم تر وجود دارد؟ باید به دنیا اعلام کنیم که عربستان تروریست پرور است و بیهوده ایران را متهم می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی: بانک ربوی مانع ترویج تولید در جامعه است

حوزه و دانشگاه باید به علمی توجه کنند که حلال مشکلات جامعه باشد، افراد را باید به گونه‌ای تربیت کرد که تنها به فکر پشت میزنشینی نباشند. اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی با سفارش و شعار حل نمی‌شود بلکه مسأله اقتصاد جامعه را باید با علم حل کرد. با این وضعیت بانک‌ها که ربوی عمل می‌کنند کسی به فکر تولید نمی‌افتد، باید با اصلاح نظام بانکداری سبب ترویج تولید در جامعه شد. مناطقی مانند شمال کشور چند برابر کشور هلند وسعت دارند اما متأسفانه هنوز برخی چیزهای بی ارزش مانند علف وارد کشور می‌کنیم در حالی که هلند بخشی از لبنیات جهان را تأمین می‌کند.

دکتر نوبخت همچین با حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌ها‌‌ی علمیه و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و دیگر علمای قم دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها‌‌ی حوز‌ه علمیه قم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics