قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توضیح روزنامه اطلاعات به آیت‌الله سبحانی نسبت به مقاله «چندهمسری»
توضیح روزنامه اطلاعات به آیت‌الله سبحانی نسبت به مقاله «چندهمسری»

توضیح روزنامه اطلاعات به آیت‌الله سبحانی نسبت به مقاله «چندهمسری»

نویسنده هرگز چند شوهری را با چند زنی، یکسان ذکر نکرده و صرفاً به صور مختلف ازدواج از عصر کهن تا کنون اشارتی کرده است که در منابع تاریخی و علمی آمده و منتشر می‌شود و کاملاً بدیهی است که صرف اشاره به آن، مطلقاً به معنای تایید آن نیست.

به گزارش شبکه اجتهاد، در پی واکنش دفتر آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی نسبت به مقاله سردبیر روزنامه اطلاعات با موضوع «چند همسری»  (اینجا بخوانید) توضیحی از سوی روزنامه ارسال شده است که بدین شرح است:

ضمن تشکر وافر از حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی که افتخار روشنگری در این باب دادند، قطعاً نظر فقها از جمله حضرت ایشان در این باب فصل الخطاب است، معهذا توضیحاً برای رفع سوء تعبیر اضافه می‌کنیم نویسنده هرگز چند شوهری را با چند زنی، یکسان ذکر نکرده و صرفاً به صور مختلف ازدواج از عصر کهن تا کنون اشارتی کرده است که در منابع تاریخی و علمی آمده و منتشر می‌شود و کاملاً بدیهی است که صرف اشاره به آن، مطلقاً به معنای تایید آن نیست. در واقع آن مقاله یک حرف اساسی داشت و آن این بود که چند همسری مانند بسیاری دیگر از پدیده‌ها در طول تاریخ روندی نزولی داشته است و در دوران حاضر که این پدیده موجب گسستگی و حتی فروپاشی نهاد خانواده می‌شود، به نفع جامعه نیست که کسانی با صرف بودجه آن‌را ترویج کنند.

همان‌طور که وقتی فتوایی منتسب به رهبر معظم‌انقلاب درباره استحباب تعدد زوجات در فضای مجازی منتشر شد، وقتی شخصی در جمع از ایشان پرسید، ایشان برافروخته شدند و متعجب گفتند: «اصلاً بنده چنین چیزی را قبول ندارم. چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند که موجب دلسردی خانم‌ها می‌شود».

به هر حال ضمن سپاس مجدد از حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی امیدواریم این توضیحات اجمالاً موجب رفع هرگونه سوء تعبیر از همه دلسوزان دین و کشور شود. خداوند وجود ارزشمند ایشان را برای اسلام و ایران محفوظ بدارد.

تشکر از لطف مستطاب حضرتعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics