قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جلد نخست «دانشنامه قرآنی فقه و اصول» مکتوب شد
جلد نخست «دانشنامه قرآنی فقه و اصول» مکتوب شد

جلد نخست «دانشنامه قرآنی فقه و اصول» مکتوب شد

جلد اول از «دانشنامه قرآنی فقه و اصول» به کوشش سیدرضا‌هاشمی، علی خراسانی، محمد اکبری کارمزدی و علی مدبّر از محققان و اعضای هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، قرآن کریم در کنار بیان عقاید، اخلاق، قصص و جز آن، به عنوان اصیل‌ترین مصدر تشریع اسلامی، به بیان مسائل فقی و حقوقی و احکامی از عبادات، معاملات، اجتماعیات، مسائل قضایی و حقوقی پرداخته است. تفسیر و تبیین این دسته از آیات که به آیات الاحکام نام دارند، از سلسله دانش‌های قرآنی است که ریشه در دو شاخه فقه و تفسیر دارد و از دیرباز مورد توجه فقهای مفسر و مفسران فقیه بوده است.

از این رو، دانشنامه قرآنی فقه و اصول با نگرشی نو در صدد تکمیل این زنجیره علمی و نیز تبیین قواعدی است که‌‌‌‌ می‌تواند در استنباط احکام شرعی استفاده شود.

بنابر گزارش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشنامه قرآنی فقه و اصول شامل مجموعه‌ای از مقالات دائره المعارف قرآن کریم با موضوعات مربوط به فقه و حقوق است که جهت دستیابی سریع و آسان در این کتاب گرد آمده و جلد نخست آن شامل مداخل آبستنی تا تیمّم ‌می‌باشد.

شایان ذکر است جلد نخست کتاب «دانشنامه قرآنی فقه و اصول»، در ۷۳۵ صفحه با شمارگان۷۵۰ نسخه و قیمت ۶۶۰۰۰ تومان به همّت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تهیه و توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics