قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حذف بخش «مرجعیت در رسانه‌ها» از سایت آیت‌الله سیستانی
حذف بخش «مرجعیت در رسانه‌ها» از سایت آیت‌الله سیستانی

مرجعیت اعلای نجف و رسانه‌ها

حذف بخش «مرجعیت در رسانه‌ها» از سایت آیت‌الله سیستانی

سایت رسمی دفتر آیت‌الله‌ سیستانی sistani.org بخش «مرجعیت در رسانه‌ها» را که به انعکاس اخبار و تحلیل‌های مربوط به معظم‌له در رسانه‌های مختلف می‌پرداخت حذف کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، سایت رسمی دفتر آیت‌الله‌ سیستانی «مرجعیت در رسانه‌ها» یا «المرجمعیه فی الأعلام» را که به انعکاس اخبار و تحلیل‌های مربوط به این مرجع بزرگ شیعه در رسانه‌های مختلف می‌پرداخت حذف کرده است.

به نظر می‌رسد که گزارش‌ها و تفسیرهای مختلف و غیر معتبر و گاه ضد و نقیض از مواضع سیاسی آقای سیستانی و نمایندگان ایشان منجر به این تصمیم‌گیری شده باشد. از سوی دیگر آیت‌الله سیستانی در طول ۲۵ سال مرجعیت خود همواره کوشیده که از حواشی رسانه‌ای دوری کند و حتی تصاویر دیدارهای وی نیز به ندرت پخش می‌شد.

گمانه‌زنی دیگر نیز می‌تواند خودداری مرجع شیعیان از حواشی سیاسی مواضع خود و نمایندگانش باشد. اواسط زمستان ۹۴ اعلام مواضع سیاسی آقای سیستانی از سوی نمایندگان ایشان در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس کربلا به مدت یک سال متوقف و به مواقع ضروری موکول شد.

با این حال خطبای جمعه کربلا در سخنرانی‌های اخیر خود بار دیگر به برخی مواضع سیاسی آیت‌الله سیستانی اشاره کرده بودند و به نظر می‌رسد که حذف این بخش از سایت آقای سیستانی، بی‌ارتباط به حواشی این سخنرانی‌ها نباشد که می‌تواند آیت‌الله را به حاشیه‌سازی‌های سیاسی سوق داده و هژمونی وی را زیر سؤال ببرد./ روای حوزوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics