قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حضور متخصصان در کنار فقیهان امری مهم در مقام بیان حکم شرعی در موضوعات نوظهور است
حضور متخصصان در کنار فقیهان امری مهم در مقام بیان حکم شرعی موضوعات نوظهور است

استاد درس خارج «فقه پزشکی قانونی» عنوان کرد:

حضور متخصصان در کنار فقیهان امری مهم در مقام بیان حکم شرعی در موضوعات نوظهور است

حجت‌الاسلام سید عبدالهادی مرتضوی، حضور متخصصان و پزشکان در کنار فقیهان را امری مهم و تاثیرگذار در مقام فتوا و بیان حکم شرعی در موضوعات نوظهور دانست.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان با توجه به رسالت اصلی خویش مبنی بر پاسخگوئی به نیازهای جامعه اسلامی، از ابتدای شروع فعالیت خود اقدام به شناسایی جامعه هدف نمود و با برگزاری جلسات متعدد با مراکز مرتبط به حوزه دین و سلامت ظرفیت مناسبی جهت ایجاد فضای تعامل علمی و پژوهشی بین حوزه علمیه و سایر مراکز علمی کشور ایجاد نمود.

با توجه به برگزاری درس خارج «فقه پزشکی قانونی» توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی مرتضوی در دومین سال برگزاری دروس خارج فقه سلامت در حوزه علمیه مشهد، مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی با حضور در موسسه الهادی ضمن تقدیر و تشکر از حوزه علمیه مشهد به خاطر ورود به مباحث نوظهور و مورد ابتلا جامعه گزارشی از موضوعات مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی ارائه داد.

دکتر حجازی ضمن تاکید بر نیاز سازمان پزشکی قانونی به مباحث فقهی افزود: بازنگری قوانین حدود و دیات با توجه به پیشرفت دانش پزشکی امری ضروری است و در این رابطه باید از ظرفیت علمی فقیهان و پژوهشگران نخبه حوزه علمیه بهره مند شد.

وی بیان داشت: سازمان پزشکی قانونی به عنوان نهادی که در نقطه تلاقی سه دانش فقه، حقوق و پزشکی قرار دارد نیازمند تعامل بیشتر و عمیق با حوزه‌های علمیه است.

در ادامه این دیدار استاد مرتضوی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضای تعامل و مباحث علمی در موضوعات مبتلا به جامعه، گفت: حضور متخصصان و پزشکان در کنار فقیهان امری مهم و تاثیرگذار در مقام فتوا و بیان حکم شرعی در موضوعات نوظهور است و در این رابطه اقدام هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی در جهت ایجاد فضای تعامل و همفکری بین فضلای حوزه علمیه و متخصصان امری پسندیده و مطلوب است.

گفتنی است، در این دیدار دکتر علی نقش، رئیس سازمان پزشکی قانونی مشهد نیز حضور داشت، برخی از موضوعات مورد ابتلا سازمان پزشکی قانونی مطرح و مورد گفتگو و بحث قرار گرفت و مسئولان سازمان پزشکی قانونی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این فضای تعامل، نسبت به برگزاری مجدد اینگونه جلسات اظهار امیدواری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics