قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حمایت قاطع مراجع از مقاومت مشروع و شجاعانه ملت فلسطین و محکومیت جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی
حمایت از مقاومت مشروع و شجاعانه ملت فلسطین و محکومیت جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی

مراجع عظام تقلید حمایت قاطع خود را از مقاومت مردم فلسطین بیان داشتند؛

حمایت قاطع مراجع از مقاومت مشروع و شجاعانه ملت فلسطین و محکومیت جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی

حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، بشیر نجفی و سیستانی با صدور بیانیه‌ای جداگانه، جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به ملت فلسطین را محکوم و از مقاومت مشروع و شجاعانه آنان حمایت کردند و ملت‌های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده آنان فرا خواندند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، به دنبال شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که منجر به زخمی و شهید شدن جمعی از مردم به‌ویژه زنان و کودکان شد، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید محمدعلی علوی گرگانی، حافظ بشیر حسین نجفی و سید علی سیستانی در حمایت از مقاومت شجاعانه ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست بیانیه‌ای جداگانه صادر کردند.

بر همت رزمندگان دلیر فلسطینی درود می‌فرستم

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای، جنایات رژیم سفاک صهیونیستی نسبت به ملت فلسطین را محکوم کرد. متن پیام مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

«وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَکُمْ…»

بار دیگر رژیم سفّاک صهیونیستی در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، شورای امنیت و دیگر مدعیان حقوق بشر با به خاک و خون کشیدن مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی، برگ دیگری از خوی وحشیگری خود را نشان داد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایات و ابراز همدردی با خانواده شهدا، مجروحان و آوارگان، بر همت رزمندگان دلیر فلسطینی درود می‌فرستم و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها را از خداوند متعال مسألت دارم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۸ شوال المکرم ۱۴۴۲

مسلمانان و سازمان‌های اسلامی به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند و به استمرار این رژیم غاصب و جعلی پایان دهند

آیت‌الله حسین نوری همدانی با صدور پیامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین از تمام مسلمانان خصوصاً سازمان‌های اسلامی خواست نسبت به این موضوع واکنش صریح و جدی نشان داده و به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

این روزها جهان شاهد حوادثی است که قلب هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد. حملات مداوم رژیم غاصب و کودکش صهیونیست و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه باعث تأسف و تألم است.

بی‌شک این جنایت خونین با پشتیبانی استکبار جهانی یعنی آمریکای جنایتکار و همپیمانان اروپایی او و با کمک و یا سکوت بعضی از کشورهای عربی و اسلامی منطقه در حال وقوع است و سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری نیز بر سنگینی این جنایت افزوده است.

بر این اساس لازم است، ملت‌ها خصوصاً مسلمانان از حکومت‌های خود مطالبه گری نموده تا وارد عرصه شوند و از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند و سرنوشت آنان را به خودشان بسپارند و به استمرار این رژیم غاصب و جعلی پایان دهند.

امروز مسلمانان لازم است به هر کیفیت برای نابودی صهیونیست تلاش کنند، تردیدی نداریم به حول قوه الهی وعده پروردگار متعال محقق خواهد شد (سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا‌ ای مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ) و به فرموده رهبر معظم انقلاب در قدس شریف که قلب تپنده جهان اسلام است نماز خواهیم خواند. انشاءالله

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایات از تمام مسلمانان خصوصاً سازمان‌های اسلامی می‌خواهم نسبت به این موضوع واکنش صریح و جدی نشان داده و به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

قم المقدسه- حسین نوری همدانی / هشتم شوال المعظم ١۴۴٢

ملت فلسطین مطمئن باشند نصرت الهی با آن‌ها خواهد بود

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی با صدور بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرد. متن پیام به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

جنایات ددمنشانه رژیم سفاک صهیونیستی که با محاصره و آزار دائمی مردم مظلوم فلسطین سعی در وادار کردن آن‌ها به رها کردن خاک و سرزمین و آرمان‌های خود دارد، با سکوت و بعضاً حمایت جوامع جهانی و مستکبرین هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

ریختن خون زنان و مردان و کودکان بی‌گناه عادت همیشگی این رژیم است.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایات از همه آزادمردان جهان مخصوصا ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی می‌خواهم که با حمایت معنوی و مادی خود به کمک مردم ستمدیده فلسطین بشتابند و از ملت فلسطین نیز می‌خواهم که با توکل و امید به خداوند مقاوم بوده و مطمئن باشند که نصرت الهی با آن‌ها خواهد بود.

سید محمدعلی علوی گرگانی / ۷ شوال ۱۴۴۲

دوستداران عدالت و انصاف در برابر این رژیم غاصب بایستند

دفتر آیت‌الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای جنایت‌های اخیر رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ)

با کمال تأسف و اندوه از جنایت‌های یهود علیه ملت مظلوم فلسطین مطلع شدیم. خداوند خواری و عذاب دنیا و آخرت را به یهود بچشاند.

این اولین جنایتی نیست که این رژیم سرطانی که دشمنان اسلام و عرب آن را تأسیس کرده‌اند، در کشورهای اسلامی و عربی مرتکب می‌شود.

ما این رفتارهای این رژیم غاصب را محکوم کرده و به قربانیان این جنایت تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنیم و از تمام مسلمانان و همه دوستداران عدالت و انصاف می‌خواهیم در برابر این رژیم غاصب بایستند.

از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که روز رهایی ملت‌های اسلامی از دست این غده خبیث دور نباشد.

ولا حول ولا قوه إلاّ بالله العلی العظیم.

مرجعیت دینی، ملت‌های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا می‌خواند

دفتر آیت‌الله سیستانی، همچنین چندی قبل در پی حوادث جاری در فلسطین اشغالی به‌ویژه در مسجد الاقصی و جنایات صورت گرفته از سوی اشغالگران اسرائیلی، بیانیه‌‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مرجعیت دینی – بار دیگر – حمایت قاطع خود را از مردم سربلند فلسطین در مقاومت شجاعانه در برابر اشغالگران مورد تاکید قرار می‌دهد. اشغالگرانی که بر آن هستند تا بخش بیشتری از سرزمین‌های اشغالی را به چنگ آورند و ساکنان دیگری از قدس شریف را به مهاجرت اجباری وادارند.

مرجعیت دینی، ملت‌های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا می‌خواند.

درگیری‌های خشونت آمیزی که این روزها در مسجدالاقصی و سایر سرزمین‌های اشغالی مشاهده می‌شود، بدون شک، نمایانگر میزان صلابت فلسطینیان در رویارویی با اشغال وحشیانه و تجاوزات مداوم است و نشان می‌دهد که فلسطینیان به هیچ قیمتی از حق خود بر سرزمین‌های غصب شده کوتاه نمی‌آیند هرچند که بهای این فداکاری گران باشد.

از خداوند متعال می‌خواهیم که آنان را یاری کند و پیروزی خود را مددکار ایشان قرار دهد و همانا که پیروزی فقط از جانب خداوند متعال و حکیم است.

 ٢٩/ ماه رمضان /١۴۴٢ هـ

کلیک کنید: رهبر انقلاب: مبارزه مشروع با رژیم غاصب را ادامه دهید تا ناچار به قبول همه‌پرسی شود

کلیک کنید: رهبر انقلاب: محکوم کردن حوادث اخیر در مسجدالاقصی یک وظیفه همگانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics