قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / در یک شهر تعدد نماز جمعه صحیح نیست
در یک شهر تعدد نماز جمعه صحیح نیست

امام جمعه سقز:

در یک شهر تعدد نماز جمعه صحیح نیست

امام جمعه سقز گفت: تعدادی از ائمه جماعت مساجد سطح شهر در صدد اجرای کردن نماز جمعه در محله‌های شهرسقز هستند و این مساله دراقوال و فرمایشات مذهب امام شافعی درست نیست.

به گزارش شبکه اجتهاد از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، خطیب جمعه سقز ماموستا ملا سید حسین حسینی، به خبری که در خصوص تعدد جمعه در شهر سقز مطرح است اشاره کرد و گفت: تعدادی از ائمه جماعت مساجد سطح شهر در صدد اجرای کردن  نماز جمعه در محله‌های شهرسقز هستند و این مساله در اقوال و فرمایشات مذهب امام شافعی درست نیست که در شهری چندین جمعه متعدد خوانده شود بلکه باید همه نمازگزاران در روز جمعه در یک مکان جمع شوند وجمعه بخوانند.

خطیب جمعه سقز در ادامه وصیت به تقوا کرد و اظهار داشت: ما در هر جمعه‌ای وصیت به تقوا می‌کنیم و تقوا مساله مهمی است که در هرجمعه سفارش می‌گردد و رکن بزرگی از نماز جمعه است که اگر در اجرای خطبه‌ها آن را حذف کنیم، نماز را باطل می‌کند و تقوای پروردگار ضرورت دارد و عبادت وقت و ساعت نمی‌شناسد انسان هروقت که بخواهد می‌تواند عبادت خدا را انجام دهد. فرصت را غنیمت بشمارید و برای رضای خدا تلاش کنید که مایه خوشبختی انسان در رضای اوست.

وی در پایان برای سلامتی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعای خیر کردند و نابودی دشمنان اسلام را از خداوند متعال خواستار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics