قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «دیدار معنوی»؛ آیت‌الله سیستانی ایستادند و خواستند با مجروحان عکس بگیرند + ویدئو و عکس
«دیدار معنوی»؛ آیت‌الله سیستانی ایستادند و خواستند با مجروحان عکس بگیرند + ویدئو و عکس

گزارشی از دیدار مجروحان ارتش عراق با آیت‌الله سیستانی؛

«دیدار معنوی»؛ آیت‌الله سیستانی ایستادند و خواستند با مجروحان عکس بگیرند + ویدئو و عکس

رئیس انجمن مجروحان عراق در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: به همراه هفت نفر دیگر از مجروحان ارتش این کشور، چند ماه پیش به مناسبت دومین سالگرد اعلام پیروزی علیه گروه تروریستی داعش، به دیدار آیت‌الله سیستانی رفتند و با ایشان به سخن نشستند.

به گزارش شبکه اجتهاد، «سرهنگ رحیم»، در یک برنامه ویژه تلویزیونی درباره برخی جزئیات این دیدار تصریح کرد که نزدیک به هفت ماه پیش با هفت زخمی دیگر ارتش به دیدار آیت‌الله سیستانی رفتند و این دیدار را یک دیدار الهی خواند.

رحیم که با یکی دیگر از زخمی‌های ارتش عراق در این برنامه حضور داشت، در رابطه با دیدار مذکور خطاب به مجری برنامه گفت: ساعت ۱۱:۳۰ بود و زمان انجام دیدار با آیت‌الله در آن روز به پایان رسیده بود؛ پس از آن که مرقد امیر المومنین را زیارت کردیم، این فردی که کنار تو است (زخمی دیگر) به من اصرار کرد و گفت که به آنها بگوییم ما را به (بیت ‌آیت‌الله سیستانی) راه دهند؛ به او گفتم که زمان دیدار به پایان رسیده و ایشان هم یک مرجع هستند.

وی در این باره ادامه داد: سبحان الله، یک نفر را دیدم که کنار در بیت ‌آیت‌الله سیستانی ایستاده بود، به او گفتم ما زخمی هستیم و نمی‌توانستیم با دیگران (برای ورود به بیت) تقلا کنیم؛ به من گفت که وقت ملاقات به پایان رسیده؛ به او گفتم که از داخل پرس و جو کن شاید ترتیب ملاقات داده شد؛ گفتند برگه‌های خود را بدهید و ما نیز برگه‌ها را به آنها دادیم، تماس گرفتند و گفتند اجازه دهید وارد شوند.

رئیس انجمن زخمی‌های ارتش عراق با بیان این که به دیدار ‌آیت‌الله العظمی سیستانی رفتند و در هر یک از دو طرف ایشان چهار نفر نشستند، افزود: همین که صحبت کردند، گویی حرف دل ما را زدند جایی که گفتند شما شهدا و زخمی‌های ارتش عراق مظلوم هستید و من این را می‌دانم؛ گفتند که روز و شب برای شما و حشد الشعبی و ملت دعا می‌کنم.

رحیم همچنین تصریح کرد: ایشان هیچ کدام از ما را نمی‌شناختند با این حال خطاب به یکی از مسئولان رسانه ای بیت گفتند که بیایید یک عکس از من و این قهرمانان بگیرد و سپس به یکی از ما گفتند که محمد بیا این جا بنشین؛ ایشان از کجا می‌دانستند که نام این فرد محمد است.

این نظامی عراقی با بیان این که در این لحظه موهای تن آنها سیخ شده، تاکید کرد که همه افراد حاضر در دیدار (از بیت ‌آیت‌الله سیستانی) نیز صلوات فرستادند چرا که به گفته وی، این نخستین بار بود که ایشان می‌ایستند و می‌گویند بیایید از من و این زخمی‌ها عکس بگیرید.

رحیم در ادامه نیز صحبت مجری برنامه را تایید کرد مبنی بر این که آیت‌الله سیستانی شخصا درخواست کرده که با زخمی‌های ارتش عراق عکس بگیرند و همین کار نیز صورت گرفته است.

«دیدار معنوی»؛ آیت‌الله ایستادند و خواستند با مجروحان عکس بگیرند + ویدئو و عکس

رئیس انجمن زخمی‌های ارتش عراق در ادامه تاکید کرد که مرجع عالیقدر شیعیان جهان در دیدار با آنها که نیم ساعت به طول انجامیده، در رابطه با وضعیت این کشور سخنانی ایراد کردند که وی نمی‌تواند بازگو کند، با این حال در پاسخ به اصرار مجری برنامه برای بیان این سخنان به هدف بهره گیری از آن، از آیت‌الله سیستانی نقل کرد که سیاستمداران عراقی باید حقوق ملت را بدهند و در صورت تحقق این مهم، هر یک از آنها که بخواهد به دیدار ایشان برود را به حضور می‌پذیرند.

رحیم در پایان نیز خطاب به افرادی معرض و دارای شک و تردید نسبت به سلامتی جسمانی ‌آیت‌الله العظمی سیستانی خاطر نشان که ایشان یک مرد فعال هستند و هنگام دست دادن نیز دستان ایشان قدرتمند بوده است.

یک منبع آگاه نیز در این باره گفت: ملاقات با آیت‌الله سیستانی از قبل هماهنگ نشده بود بلکه به صورت ناگهانی صورت گرفت و ایشان فورا با این دیدار موافقت کردند که احترام مرجعیت عالی دینی به نهاد نظامی عراق و قهرمانان ارتش عراق و قدردانی از فداکاری‌های آنها را نشان می‌دهد.

خبرگزاری شفقنا، تصاویر و فیلم این دیدار را برای اولین بار که با دوربین موبایل یکی از کارکنان دفتر آیت‌الله سیستانی گرفته شده، منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics