قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دیدگاه آیات سبحانی و علوی گرگانی در خصوص عزاداری سیدالشهدا (ع) در دوران کرونا
دیدگاه آیات سبحانی و علوی گرگانی در خصوص عزاداری سیدالشهدا (ع) در دوران کرونا

دیدگاه آیات سبحانی و علوی گرگانی در خصوص عزاداری سیدالشهدا (ع) در دوران کرونا

آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی و آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در خصوص عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در دوران کرونا نظر خود را اعلام داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، نظر آیت‌الله سبحانی در خصوص عزاداری سیدالشهدا (ع) در دوران کرونا بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (علیه السلام)، سلام بر شهیدان راه حسین (علیه السلام)

درود بی‌پایان بر شهداء راه حق بالاخص شهداء دشت کربلا

ایام ماه محرم و صفر، ایام عزاداری است و حسینیان که قلوب آنان لبریز از مهر سالار شهیدان است این دو ماه را نمی‌توانند بدون عزاداری سپری کنند، بالاخص به فرموده حضرت امام (ره) : «ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم» و در عین حال سلامت فرد و جامعه نیز یکی از فرائض است که حفظ آن لازم است.

مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. خداوند متعال این بلا را از سر بشریت برطرف فرماید.

همچنین آیت‌الله علوی گرگانی به سؤالی در خصوص عزاداری سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایشان در ماه محرم پاسخ داد که متن پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

سلام علیکم. با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا وظیفه ما در ایام محرم الحرام نسبت به اقامه عزاء حضرت سیدالشهداء علیه السلام چیست؟

بسمه تعالی

اقامه عزای سید الشهداء علیه السلام در ماه محرم از جمله مهم ترین شعائر دینی است که هرگز نباید فراموش شود و در شرایط فعلی که ویروس کرونا گسترش یافته است، لازم است با سیاه پوشی و نصب پرچمهای عزاداری و مراقبت نفس، مجالس عزاداری به روشهای سنتی با رعایت نکات بهداشتی یا به طرق نوین و ابتکاری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics