قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «دین و دیکتاتوری»، کتاب جدید سروش محلاتی
«دین و دیکتاتوری»، کتاب جدید سروش محلاتی

«دین و دیکتاتوری»، کتاب جدید سروش محلاتی

کتاب «دین و دیکتاتوری»، مجموعه مقالات بررسی نسبت دین و استبداد به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی استاد حوزه علمیه قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، رابطه‌ی دین و مردم‌سالاری، موضوعی تازه‌یاب نیست؛ ولی پژوهش‌های گذشته، هنوز ما را از تأمل در این باره بی‌نیاز نساخته است. لذا بازخوانی این پرونده، نه لازم که ضروری به نظر می‌رسد.

از این رو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در کتاب جدید خود در شش مقاله و سه مصاحبه با رویکرد فقهی به بررسی نسبت دین داری و استبداد پرداخته است.

شیوه‌ی تقریر نویسنده، دارای دو ویژگی است: یکی بیش از آنکه به مبانی نظری بپردازد، به راهکارهای عملی توجه دارد و دیگر آنکه از زاویه چگونگی نفوذ دیکتاتوری به نظام اسلامی، بحث را دنبال کرده است.

یادآوری می‌شود، کتاب «دین و دیکتاتوری» اثر محمد سروش محلاتی در ۱۴۴ صفحه به‌تازگی از سوی میراث اهل‌قلم چاپ و روانه بازار نشر شده است.

«دولت و اجرای شریعت»، «اسلام و مقتضیات زمان»، «اندیشه و ایمان در آزادی»، «دین و دولت در اندیشه اسلامی»، «نظارت خبرگان، نصیحت نخبگان»، «امکان سنجی انتخابات در نظام اسلامی»، «شهر مردگان»، «مبانی حریم خصوصی»، «بی‌طرفی، شرط داوری» و… از دیگر آثار این پژوهشگر فقه سیاسی می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه اثر اینجا کلیک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics