قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سامانه برند حلال ایران در برزیل راه‌اندازی شد
سامانه برند حلال ایران در برزیل راه‌اندازی شد

نماینده ولی فقیه خبر داد:

سامانه برند حلال ایران در برزیل راه‌اندازی شد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد سامانه حلال محصولات پروتئینی در برزیل علاوه بر نظارت آنلاین بر ذبح شرعی، موجب کاهش مدت زمان صدور مجوزها به ۲۴ ساعت می‌شود. تقوی براین باور است که ایجاد سامانه آنلاین حلال ایران در کشتارگاه‌های برزیل نگرانی برخی مردم و مراجع قم را در نحوه عملکرد ذبح شرعی دام‌ها در کشورهای خارجی برطرف می‌کند.

‌به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در نشست آیین رونمایی از سامانه حلال ایران، یکی از ارکان مدیریت در کشور را نظارت دقیق بر فرایند کارها برشمرد و افزود: برخی از مدیران ما به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها همت می‌گمارند اما به طور معمول از نظارت غافل هستند.

وی تشدید نظارت‌ها بر فرایند تولید فراورده‌های تولیدی و غذای مردم را با اهمیت دانست و اظهارداشت: حاکمیت اسلامی موظف است که غذای حلال در اخیار مردم قرار دهد به نحوی که با تشدید نظارت‌ها از ورود هرگونه ماکولات و مشروبات حرام به داخل سفره مردم جلوگیری شود.

تقوی تصریح کرد: آنچه که در بازار اسلامی باید مورد توجه باشد، نوع عرضه اقلام غذایی است که باید متناسب با معیارهای اسلامی و فقه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما کشتارگاه‌های برزیل را وادار به نصب دوربین برای ایجاد سامانه حلال کردیم گفت: نصب دوربین موجب می‌شود که ما به صورت آنلاین بر وضعیت ناظران بهداشتی و شرعی و وضعیت کشتارگاه نظارت داشته باشیم اما این مهم به معنای حذف حضور فیزیکی ناظران شرعی نیست.

وی افزود: نظارت ما بر تولید نباید مانند نظارت عصر مظفر الدین شاه باشد بلکه باید نظارت ما متناسب با زمان حال صورت گیرد بنابراین اکنون با ایجاد سامانه حلال ایران و نظارت آنلاین، ناظرین شرعی ما نیز در کشتارگاه‌ها حضور فیزیکی دارند تا کارها به درستی انجام شود.

تقوی براین باور است که ایجاد سامانه آنلاین حلال ایران در کشتارگاه‌های برزیل نگرانی برخی مردم و مراجع قم را در نحوه عملکرد ذبح شرعی دام‌ها در کشورهای خارجی برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه ما برای تقویت نظارت هرگونه سرمایه‌گذاری را متقبل می‌شویم، اضافه کرد: تجار ما هزینه می‌کنند تا گوشت را از آن سوی دنیا با هواپیما و کشتی به کشور بیاورند بنابراین باید تلاش کنیم حلقه مفقوده‌ای در این بین نباشد تا گوشت مصرفی مردم از کشتارگاه تا سفره با ذبح اسلامی انجام شود و مشکلی روی ندهد.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی برند حلال در جهان بالاست و حتی غیرمسلمانان از غذای حلال استقبال می‌کنند، افزود: این امر خود تبلیغی برای دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: این سامانه برای نخستین بار در ایران و برزیل راه اندازی شده و به تدریج به کشتارگاه‌های دیگر کشورهای صادرکننده گوشت به ایران همانند ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، روسیه، استرالیا، رومانی، هند، پاراگوئه و مغولستان تعمیم داده خواهد شد.

به گفته وی، پیش از این صدور مجوز یک ماه زمان می‌برد و باید مجوز از طریق پست به گمرک جمهوری اسلامی ارسال می‌شد که ایجاد این سامانه در کاهش هزینه‌ها و انجام فرایند خرید و واردات محصول تاثیرگذار است.

تقوی افزود: با ایجاد این سامانه اکنون قیمت تمام شده گوشت از ۸۰ هزارتومان به ۵۰ هزارتومان برای مصرف کنندگان ایرانی کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سامانه حلال ایران با هدف افزایش سرعت صدور مجوز در کمتر از ۲۴ ساعت (امکان چک با گمرک جمهوری اسلامی درآن واحد)، صدور گواهی بهداشتی برزیل، استاندارد شدن فرمت و بالا رفتن امنیت مجوزهای حلال، کنترل و نظارت دقیق روزانه برروند تولید کشتارگاه‌ها، تسریع عملیات ترخیص در گمرکات، عدم نیاز مراجعه حضوری در کشورهای داخلی و خارجی و کاهش هزینه‌ها راه اندازی شده است.

ایجاد این سامانه بین المللی دو زبانه طی ۱۶ ماه و در سه فاز به طور انجامیده است. همچنین سامانه حلال ایران با هزینه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان دارای سیستم مانیتورینگ در کشتارگاه‌‌ها است که بر خطوط تولید نظارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics