قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سلایق گوناگون حوزوی می‌‌توانند با رعایت اصول انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حوزه مشارکت کنند
سلایق گوناگون حوزوی می‌‌توانند با رعایت اصول انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حوزه مشاركت كنند

مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد:

سلایق گوناگون حوزوی می‌‌توانند با رعایت اصول انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف حوزه مشارکت کنند

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: همه سلایق فکری و سیاسی می‌‌توانند با حفظ هویت حوزوی و رعایت خطوط اصلی انقلاب، نظام، امام و رهبری در عرصه‌های مختلف حوزه فعالیت کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید حوزه مدیریت و نیز معاون جدید آموزش این حوزه که حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز حضور داشت، گفت: نهاد حوزه علمیه در تغییرات و جابجایی‌های مسئولین بر اساس مصالح حوزه و مبتنی بر اخلاق مداری و تکلیف گرایی عمل می‌‌کند؛ از این رو  هرگونه شائبه و گمانه زنی دراین باره، غیرمستند، بدون اطلاع و غیرآگاهانه است.

عاملی با بیان اینکه اخلاق اسلامی و فضیلت اقتضا می‌کند که زحمات، فعالیت‌ها و تاثیرگذاری‌های افراد نادیده گرفته نشود، اظهار کرد: در همه تغییرات و جابجایی‌هایی که صورت گرفته، بستر کافی برای فعالیت همکاران در سنگر دیگری گشوده است و آنان نیز با تکیه بر تکلیف گرایی و مسئولیت پذیری به ادامه خدمت خویش پرداخته و به عنوان سرباز حوزه به ایفای نقش خود ادامه می‌‌دهند..

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به وحدت در حوزه به عنوان یک امر مهم اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه با دو مولفه حفظ هویت حوزوی و رعایت خط قرمزهای انقلاب اسلامی به دنبال وحدت بوده و هست.

وی یادآور شد: خط قرمزهای مورد اشاره، انقلاب، نظام، امام و رهبری است و این مولفه‌ها برای ائتلاف، وحدت، هماهنگی و تعامل مدنظر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: دیدگاه‌ها و جریان‌های گوناگون فکری، دانشی و سیاسی نیز در حفظ وحدت، یکپارچگی  و تعامل همه جانبه می‌‌توانند نقش ایفا کنند.

عاملی با بیان اینکه حوزه علمیه فراتر از هرگونه یک جانبه گرایی است و البته هر نظر و سلیقه‌ای می‌تواند با توجه به مولفه‌های گفته شده، در این عرصه‌ها حضور داشته باشد، اظهار کرد: این دیدگاه‌ها نباید منجر به جریان سازی و شبکه سازی در درون حوزه شوند، بلکه می‌‌بایست در خدمت به حوزه باشند و با رعایت هویت حوزوی و خط قرمزها، می‌توانند فعالیت خود را داشته باشند که این امر منافاتی با وحدت و تعامل ندارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: بزرگترین هنر حوزه انقلابی (بر خلاف نگاه بد اندیشان که این حوزه را تنگ نظر و تمامیت خواه می‌دانند) این است که اتفاقاً می‌خواهد همه را به عنوان اعضای یک خانواده با تفاوت سلایق و البته با نظر به حفظ مولفه‌های مزبور، گردهم آورده و در جهت توسعه و ارتقاء حوزه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه درباره منظومه مدیریتی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال جاری، اظهار کرد: تحقق این اقدامات به واسطه هماهنگی میان بخش‌های مختلف است که رویکردی همسو و هماهنگ را به دنبال داشته و اهداف مجموعه را محقق ساخته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با ابراز امیدواری از اینکه اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به عنوان سند بالادستی و فعالیت‌های صورت گرفته تحولی، به خوبی ادامه یابد، خاطر نشان کرد: انتظار می‌‌رود با تنظیم برنامه پنج ساله تحولی آینده، فعالیت‌های انقلابی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری صورت پذیرد.

روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، عاملی در پایان ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل کاظمی را به عنوان مسئول حوزه مدیریت و ارتباطات حوزه علمیه خراسان معرفی و با تشکر از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع و انتصاب وی به عنوان مشاور مدیر در امور بسیج اساتید و مدیر مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید علوی آزیز را به سمت معاون آموزش این حوزه برگزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics