قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «سِرّصدف»؛ دریچه‌ای به یافته‌های نوین ناظر به پوشش زنان
«سِرّصدف»؛ دریچه‌ای به یافته‌های نوین ناظر به پوشش زنان

دومین دوره مقدماتی مجازی مباحث حجاب و عفاف برگزار می‌شود؛

«سِرّصدف»؛ دریچه‌ای به یافته‌های نوین ناظر به پوشش زنان

پژوهشکده زن و خانواده با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، «دومین دوره مقدماتی مجازی مباحث حجاب و عفاف «سِرّصدف »» را برگزار می‌کند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مسئول گروه خدمات آموزشی پژوهشکده زن و خانواده، در آستانه  برگزاری دومین دوره برگزاری غیر حضوری سرّصدف اظهار داشت: این دوره با هدف تقویت و ارتقاء دانش و بینش مورد نیاز طلاب خواهر، دانشجویان و سایر فعالان فرهنگی، جهت آشنایی بیشتر آنان با مطالعات و پژوهش‌های روز در حوزه پوشش زنان برگزار می‌گردد.

غلامرضا پریمی با اشاره به اینکه دوره آموزش تصویری «سرّصدف» در قالب یک دوره مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: این برنامه آموزشی با ارائه سرفصل‌های مشخصی در حوزه عفاف و پوشش زنان، اصلاح بینش و انگیزش مخاطبین و ارتقاء سطح علمی و عقیدتی آنان در این عرصه را مد نظر قرار داده است.

وی با برشمردن دروس ارائه شده در دوره کوتاه مدت تابستانی فوق اعلام نمود: در این دوره علاوه بر مباحثی مثل مسئله ‌شناسی حجاب در بین روشنفکران معاصر ایرانی، به مباحثی دیگر از قبیل سیاستگذاری فرهنگی در باب حجاب، قرآن و مسئله حجاب؛ مروری بر پرسش‌های نو و نیز پرسش‌های نو در مطالعات اسلامی حجاب نیز پرداخته خواهد شد.

پریمی در ادامه افزود: محتوای دوره برگرفته از پژوهش‌های سالیانه اخیر در پژوهشکده زن و خانواده در موضوع حجاب است که در دو اثر: حجاب پژوهی «پوشش زنان در زمان پیامبر صل الله علیه و آله» و «پژوهش‌های فقهی حجاب» انتشار یافته است.

مسئول آموزش پژوهشکده در پایان اشاره کرد: مباحث دوره سرّ صدف بصورت فایل های صوتی تصویری همراه با متن آموزشی مربوطه در سامانه آموزش مجازی پژوهشکده زن و خانواده قابل استفاده است و علاقمندان پس از ثبت نام و اختصاص نام کاربری و رمز ورود می‌توانند از این مباحث بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، این دوره در سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و بنا به درخواست علاقمندان، مجدد تکرار می‌شود.

ثبت‌نام دوره از تاریخ  پایان تیرماه ۹۹ از طریق سایت پژوهشکده زن و خانواده به آدرس: https://wrc.ir انجام خواهد شد و برگزاری دوره از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان همین ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics